گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

تفاهم نامه سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی کاشان در برج میلاد

تفاهم نامه ی مبنا در خصوص سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی کاشان با هدف ایجاد زیرساخت ها ، دریافت مجوزه های مورد نیاز و تعیین مدل مشخص سرمایه گذاری داخلی و خارجی در منطقه ویژه اقتصادی کاشان با حضور مدیران ارشد شهرستان کاشان و شرکت مجری به امضا رسید.

معاون استاندار و فرماندار کاشان روز دوشنبه در آیین امضای این تفاهم نامه که در سالن همایش های برج «میلاد» و با حضور مدیران شهری و سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی برگزار شد، گفت: این تفاهمنامه در راستای تاکید دولت تدبیر و امید مبنی بر بهره گیری از مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح ها و پروژه ها شد.

«ابوالفضل صدرائیه» اظهار داشت: بخش عمده ای از تملک زمین منطقه ویژه اقتصادی کاشان انجام شده و با امضای این تفاهم نامه شاهد اجرای زیرساخت های لازم برای شکوفایی این منطقه توسط بخش خصوصی هستیم.

وی وجود راه آهن، قرار گرفتن منطقه ویژه اقتصادی کاشان در بین کلان شهرهای اصفهان و تهران و در مسیر راه ترانزیتی شمال به جنوب کشور و بین استان های قم و مرکزی را از جمله مزیت های منطقه ویژه اقتصادی کاشان برشمرد.

فرماندار کاشان تصریح کرد: سرمایه گذار با مشاهده همدلی، وفاق و همدلی مسوولان منطقه و شهرستان، نسبت به سرمایه گذاری در این منطقه رغبت پیدا می کند.

صدرائیه کاشان را به عنوان یک قطب اقتصادی، صنعتی و با اهمیت کشور دانست و گفت: حضور سرمایه گذار داخلی و خارجی در منطقه ویژه اقتصادی کاشان بیانگر هوشمندی سرمایه گذار است و نشان می دهد که مزیت ها و قابلیت های  این منطقه باعث شده است تا مورد توجه قرار گیرد.

منطقه ویژه اقتصادی کاشان در زمینی به وسعت یکهزار و 500 هکتار در بزرگراه کاشان - قم احداث می شود.

امضا تفاهم نامه احیا و باز زنده سازی بافت تاریخی شهر کاشان با بخش خصوصی

همچنین در این آیین تفاهم نامه ای با عنوان «احیا و باز زنده سازی بافت تاریخی شهر کاشان» به امضاء مدیریت ارشد شهرستان کاشان و شرکت مجری رسید.

شهردار کاشان در این آیین گفت: طراحی، تامین، سرمایه ، احداث، مدیریت و بهره برداری از طرح های مرتبط با احیا و باز زنده سازی بافت تاریخی کاشان از جمله مفاد این تفاهم نامه با بخش خصوصی است.

«سیدمحمد ناظم رضوی» افزود: ایجاد کاربری های متنوع و لازم در بافت تاریخی به وسعت 400 هکتار و همچنین در باغ و حمام باغ فین کاشان از جمله دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

وی در خصوص نوسازی بافت فرسوده کاشان نیز خاطرنشان کرد: شهرداری با همکاری بخش خصوصی اقدامات انبوه سازی ویژه ای را با مدل بافت تاریخی برای سکونتگاه های شهروندان ایجاد خواهد کرد.

پنج محور برای بافت تاریخی شهر کاشان تعریف شده که شامل محله های سلطان میراحمد، کوشک صفی، گذر آب انبارخان، گذر پامنار و مسجد آقابزرگ، میدان قاضی اسدالله، گذر سنگ پلویی، گذر سوریجان، چهل دختران و سلطان میراحمد است.

 

محله سلطان میراحمد، گذر میرآفتاب، گذر سرفره، محله صدره و سرفره (نمادی از نخل گردانی و آیین های مذهبی)، گذر درب وسه، گذر تقی خان، گذر آب انبارخان، مجموعه نقلی، کوچه آشتی کنان و بقعه تاج الدین و گذر درب یلان، دو مسجدان، محله سیقن، محله سرسنگ، محله و بارگاه محتشم کاشانی، گذر سه سوک، محله میرنشانه، گذر پاقپان و سرپله از دیگر محورهای تعریف شده در بافت تاریخی کاشان است.

گذر درب فین، گذر حاجی، گذر شیخ، میان درب هو، گذر بابا ولی، درب باغ و پانخل» نیز به عنوان پنجمین محور تعریف شده در بافت تاریخی کاشان است.

ثبات و امنیت، لازمه سرمایه گذاری بخش خصوصی است

«عباسعلی منصوری آرانی» در آیین امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی کاشان با بخش خصوصی در سالن همایش های برج «میلاد» تهران گفت: کشور باید آرام آرام به سمت بخش خصوصی گام بردارد.

وی یادآور شد: منطقه ویژه اقتصادی کاشان دارای مصوبه دولت و مجلس شورای اسلامی است و این مزیتی برای پیشبرد این منطقه است.

منصوری افزود: اصفهان و قم دو رقیب جدی کاشان در شرق و غرب شهرستان در این خصوص هستند، پس مسوولان شهرستان باید با کنار هم بودن، همدلی و وفاق این موانع را برطرف کنند تا منطقه ویژه اقتصادی رونق بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، امنیت را مهمترین مولفه برای سرمایه گذاری بیان کرد و گفت: امنیت لازمه سرمایه گذاری بخش خصوصی است و این امر مستلزم همدلی ، وفاق و انسجام مدیریت شهری می باشد.

کاشان با وجود قابلیت های بی نظیر یک برند جهانی است

مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت پدیده «لیان سبز» به عنوان طرف تفاهم نامه اجرای زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی کاشان نیز در این آیین گفت: با توجه به ویژگی ها و توانمندی های کاشان، راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی برای این شهرستان با اهمیت است.

«امیر پناهی» قدمت و تاریخی بودن کاشان را یادآور شد و گفت: با سرمایه گذاری در بافت تاریخی، این شهرستان را با برنامه ریزی پیش بینی شده به عنوان یک برند جهانی معرفی می کنیم.

پیگیری منطقه ویژه اقتصادی کاشان از سال 86 آغاز و در سال 91 مصوب و در کار مطالعاتی در زمینی به وسعت یکهزار و 500 هکتار در اطراف شهر «مشکات» در بزرگراه کاشان - قم شروع شد.

شایان ذکر است انعقاد تفاهمنامه « سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی کاشان» و « احیا و باز زنده سازی بافت تاریخی شهر کاشان» با حضور مدیران ارشد شهرستان ؛ نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر کاشان ، شهردار کاشان ، صاحب نظران و فعالان حوزه های اقتصادی و گردشگری و مدیران ادارات و شوراها و شهرداران منطقه  ، سرمایه گذاران داخلی و خارجی در سالن همایش های برج میلاد انجام شد.

نظرات 1 + ارسال نظر
انجمن توسعه سفیدشهرنصرآبادکویرکاشان پنج‌شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 10:47 ب.ظ

افتتاح منطقه ویژه اقتصادی کاشان

درحوالی سفیدشهر و مشکات

راهی بسوی آبادانی منطقه


انجمن توسعه سفیدشهر-نصرآبادیهای مقیم تهران

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد