گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

نگاه ویژه به کاشان به عنوان قطب صنعتی کشور در برنامه ششم توسعه

فرماندار کاشان خواستار شد:
نگاه ویژه به کاشان به عنوان قطب صنعتی کشور در برنامه ششم توسعه

فرماندار شهرستان کاشان گفت: فرش ماشینی کاشان با داشتن 75 درصد از بازار کشور به عنوان یک قطب صنعتی محسوب می‌شود و باید قطب‌های صنعتی کشور که در نقاط مختلف کشور فعال هستند در برنامه ششم توسعه مورد توجه جدی قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، ابوالفضل صدراییه در همایش راهکارهای توسعه صادرات شهرستان کاشان که با حضور تجار، تولید کنندگان و صادرکنندگان منطقه برگزار شد، اظهار کرد: منطقه کاشان بزرگ در محورهای مختلف به عنوان قطب تولید و صنعت فعال است که فرش ماشینی، گلاب و عرقیات گیاهی نمونه‌ای از آن است.

وی افزود: امروز هرچه در صنعت منطقه و شهرستان کاشان داریم تکیه بر استعداد ذاتی مردمان این شهرستان دارد و این امر باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

فرماندار کاشان منطقه ویژه اقتصادی شهرستان را یکی از دستاوردهای این تلاش و پیگیری همگانی ذکر کرد و ادامه داد: با حمایت ویژه دولت تدبیر و امید تحقق کامل منطقه ویژه اقتصادی شهرستان در حال انجام است.

صدراییه شهرستان کاشان را با قدمت 7000 سال به عنوان نخستین خاستگاه تمدن بشری ذکر کرد و گفت: آثار کشف شده در تپه سیلک کاشان نشان از آن می‌دهد که شکوفایی صنعت در این منطقه ریشه در همان زمان داشته و هم اکنون دانشگاه‌های معتبر دنیا از آن به عنوان مرجع استفاده می‌کنند.

وی رفع دغدغه‌های صاحبان صنایع، تولید کنندگان و صادرکنندگان را وظیفه دولت دانست و تصریح کرد: در همه کشورهای توسعه یافته ابزارهایی تعریف شده که تولید کنندگان وقتی با مشکلات تولید روبرو می‌شوند حداقل دغدغه‌ بازار هدف را نداشته و شرایط صادرات تسهیل و موانع برطرف شود.

فرماندار کاشان، نقش صندوق ضمانت صادرات ایران را در این خصوص با اهمیت دانست و گفت: در طول چند ماه گذشته همواره این خلاء به خوبی دیده می‌شود و این همایش می‌تواند هوشمندانه به بررسی موضوع پرداخته و راه‌های تسهیل صادرات غیر نفتی را برای صاحبان صنایع تشریح و در اختیار آنان قرار دهد.

صدراییه تأکید کرد: از طریق اقتصاد مقاومتی و توجه به رویکردهای دولت می‌توانیم اقتصاد درون‌زا و برون‌گرا را مورد توجه قرار داده و بر اساس آن تولید ملی را تقویت کرده و صادرات غیر نفتی را ارتقا بخشیم.

وی افزود: صادرات غیرنفتی باید مورد توجه بیشتر قرار گرفته تا از طریق آن بتوانیم با عنایت به استفاده از تکنولوژی‌های نوین هم در خصوص اشتغال از شد قابل قبولی برخوردار شویم و همچنین فرصت را برای افراد تحصیل کرده فراهم کنیم.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
آب آب آران و بیدگل شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 01:22 ق.ظ

سلام
در واتس آپ گروهی به نام وبلاگ نویسان داریم اگه انلاین هستی و دوست داری شمارتون را بدید تا شما را به جمع خود دعوت کنیم
ممنونم
.09132602078

09365327632
رفیعی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد