گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

فرصت خدمت را غنیمت شمریم

شورا خط مقدم پای بندی به قانون است. اگر شورا، سازمان ها و نهادهای مسئول بی قانونی کنند ؛ هم به حاکمیت خدشه می خورد و همچنین اعتبار عمومی از دست می رود.
از زمانی که شورای اسلامی چهارم در شهر برزک شروع به فعالیت نمود افراد معدودی و البته گمنام تلاش کردند مجریان قانون را متقاعد کنند که قانون سکونت اعضا را برای شورای شهر برزک جاری سازند.
در آن میان روزی به استانداری مراجعه کردم. جناب رحمانی کارشناس شوراها گفتند، اینقدر تماس و نامه نگاری از برخی افراد بی نام برزکی با این استانداری شده که همه را کلافه نموده است.
ایشان تصریح کردند: استانداری می داند که اعضا در بسیاری از شهرها سکونت ندارند ولی اگر قرار باشد قانون اجرا شود باید درصد بالایی از شوراها را منحل کنیم.
و البته گویا برخی افراد در برزک بیش و پیش از همه اصرار به اجرای قانون دارد. البته چه کسی به دنبال موضوع است مشخص نیست!
با این وجود شورا در گردباد بی امان هتاکی و حرمت شکنی افرادی خاصی ضمن برخورد محترمانه با همه تلاش کرد از دغدغه های مردم غافل نمانده و سینه خیز در میدان تخریب به پیگیری امور مردم بپردازد تا اینکه بسیار از اقدامات و پیگیری ها در بهار 93 گل کرد و مردم را نسبت به نظام و خدمتگزاران خود خوش بین نمود.
در کنار این خدمت رسانی پرونده ها در هیئت های حل اختلاف تشکیل شد و به جای قدردانی از خدمتگزاران مردم که نیتی جز رضایت خداوند نداشتند به دادگاهها و دفتر امام جمعه احضار شده و چون متهم به گناه خود که ننشستن در منزل و پیگیری امور در دیگر شهرها بود پاسخ گفتند.
هرچه بود قانون جاری شد. پرونده ای تاریخی در محاکم تشکیل شد و خدمتگزاران چون متهمان راهی دادگاه پاسخگویی شدند. ذکر این نکته ضروری است که با وجودی که این روند ادامه دارد ولی مدعیان اجرای قانون به این نیز رضا نداده و درخواست هایی فراتر از قانون مطرح می نمایند.
ناگفته های بسیاری در این سینه وجود دارد که فعلاً قصدی بر بیان آن ندارم. معتقدم اگر حرفی بتواند مسیر خدمت را هموار سازد شایسته انتشار است ولی چنانچه باعث بدبینی مردم به مدیریت شهری شود سختی نگفتن بهتر از آسانی بیان است.  
اینجانب به عنوان عضو کوچکی از شورا و نماینده ناقابلی از مردم از دوستان خواهش می کنم در مسیر خدمت به مردم و تعالی شهر برزک حب و بغض ها، ریاست طلبی ها، تنگ نظری ها ی احتمالی را کنار گذاشته و چندصباحی صبر نماییم تا پیگیری های دوستان شما به نتایجی برسد. قطعاً خدا و مردم راضی خواهند بود.
خواهش می کنم افرادی که قصد خدمت به مردم دارند پا پیش نهاده و در هر سنگر و جایگاه،  رضایت خداوند را مدنظر قرار داده و ثبات ایجاد شده در مدیریت شهری را به بهانه های واهی برهم نزنند.
قطعاً زمان چون برق و باد خواهد گذشت و فرصت عضویت و خدمتگزاری و ریاست بر شورا در آینده ای نزدیک برای همگان فراهم خواهد شد ولی تا آن روز با اخلاق و آزادگی با هم رفتار نماییم. انشاءالله

نظرات 2 + ارسال نظر
محسن جانجانی یکشنبه 2 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 02:10 ب.ظ

با سلام و تشکر
آنچه مهم است در این مسیر شفاف سازی است تا مردم خوب چهره ها را بشناسند تا در مراحل بعدی دوباره از یک سوراخ برای چندمین بار گزیده نشویم.بارها خدمت شما عرض کرده ام در این مسیر چه بسیار باید هزینه شوند تا جاده صاف شود و بعدها ثمره اش را بچینند و دعای خیر کنند.

ح.م دوشنبه 3 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 08:43 ب.ظ

سلام خدمت جناب رفیعی و خسته نباشید به تمامی اعضای محترم شورا هرچند که خدمتگزاری در این عرصه ی خطیر بس دشوار و سخت است ولی بنده اعتقاد دارم در این برهه از زمان که تنش ها بسیار زیاد شده بهترین کار حفظ وحدت داخلی خود اعضااست و شاید درز اینگونه مسائل به صلاح نباشد به هر حال صلاح مملکت خویش خسروان دانند موفق و پیروز باشین و در اخر زنده باد هرکس که قصد خدمت ب مردم برزک رو داره حالا هر جور که میتونه ن قصد ریاکاری و سیابازی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد