گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

شورای شهر؛ هم‌چنان شورای شهرداری است

در دومین سال فعالیت شورای اسلامی شهرستان کاشان، حسن الماسی به عنوان رئیس شورا، عبدالمجید رفیعی برزکی به عنوان نائب رئیس، حسن نعمتیان به عنوان منشی اول و علیرضا مرتضایی به عنوان منشی دوم شورا  برای یک سال انتخاب شدند.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، سخنگوی شورای اسلامی شهرستان کاشان با بیان این خبر گفت: شورای اسلامی شهرستان کاشان به عنوان یک شورای فرادست شوراهای شهر و روستا موظف است تا به جمع بندی مشکلات شهرستان پرداخته و آن را بعد از کارشناسی و اولویت بندی به مراجع ذیصلاح منعکس کند.
 
عبدالمجید رفیعی برزکی تصریح کرد: جایگاه شوراها به خصوص شوراهای فرادست به خوبی تبیین نشده و از اینرو دیده می‌شود مردم شوراها را بیشتر به عنوان شورای شهرداری می‌شناسند تا شورای شهر.
 
وی یادآور شد: بر اساس قانون، مصوبات شوراهای بخش و شهر به فرماندار و دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و شورای شهرستان ارسال می‌شود و مصوبات شوراها در کمیسیون‌های شورای اسلامی شهرستان بررسی و تحلیل محتوا شده  و نتیجه جهت تقویت نقاط مثبت و رفع مشکلات احتمالی به شوراها منعکس می‌شود
 
نائب رئیس شورای اسلامی شهرستان کاشان با ذکر مثالی گفت: به عنوان مثال مصوبات شورای اسلامی شهر کاشان در یک بازه سه ماهه نخست سال 93 و بر اساس محورهای شهری بررسی و تحلیل محتوا شده است.
 
رفیعی افزود: مصوبات جلسات شورای شهر کاشان بر اساس21 محور از حوزه‌هایی که طبق قانون اعضای شورای اسلامی شهر می‌توانند مطالبات مردمی را پیگیری کنند، تحلیل محتوای انجام شده نشان از آن دارد که  بیشترین مصوبات این حوزه مربوط به شهرداری است.
 
وی افزود: شورای اسلامی شهرستان می‌تواند طبق قانون به ارزیابی مصوبات شوراهای شهر و بخش پرداخته و با مشخص شدن شرح وظایف، ارائه شاخص و فرایند انجام کار می‌توان در خصوص عملکرد شوراهای شهر و روستا ارزیابی دقیقی ارائه کرد.
 
نائب رئیس شورای اسلامی شهرستان کاشان تصریح کرد: یکی از دلایلی که باعث شده است بعد از چهار دوره از عمر شوراها هم‌چنان شورای اسلامی شهر در حد شورای شهرداری باقی بماند آن است که مکانیزم‌های لازم به خوبی تدوین نشده و از این رو رسالت شوراهای فرادست برای اقدام در این خصوص سنگین‌تر می‌شود.
 
رفیعی ابراز امیدواری کرد با تحلیل محتوا تمام شوراهای شهرستان بتوانیم نقاط ضعف و قوت را شناسایی و در رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قویت اقدام کنیم.  

لینک خبر در ایسنا

نظرات 1 + ارسال نظر
حسین نقدی بادی پنج‌شنبه 22 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 01:39 ب.ظ http://yadmanbadrood.bloghfa,com

سلام بسیار مفتخرم که مطالب ارزشمندی را ارائه می دهید. خداوند توفیقتان دهاد

درود بر شما جناب نقدی عزیز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد