گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

کشاورزی نوین، آمار دقیق می‌خواهد

بخشدار برزک گفت: زیربنای توسعه، آمار و اطلاعات است و ارائه درست و صحیح آن در حوزه کشاورزی در سرشماری، ارتقا سطح کشاورزی، تولید و اشتغال را به دنبال خواهد داشت.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، غلامرضا محمدی امروز (چهارشنبه) در جمع اعضای شوراهای اسلامی، دهیاران بخش برزک اظهار کرد: اطلاعات و آمار صحیح در سرشماری عمومی کشاورزی در راستای توسعه روستایی و امنیت غذایی با اهمیت است.
 
وی تصریح کرد: از کشاورزان تقاضا می‌شود در ارائه صحیح آمار و اطلاعات خود با مأمورین سرشماری همکاری لازم را داشته باشند، چراکه جمع‌بندی درست و دقیق اطلاعات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 
بخشدار برزک با تاکید بر اهمیت سرشماری عمومی کشاورزی گفت: نتایج و آمارهای حاصله از این سرشماری مبنای برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها طی سال‌های آینده خواهد بود.
 
محمدی اضافه کرد: بخش برزک با داشتن 11 روستا به مرکزیت شهر برزک با داشتن بالاترین درصد تولید در بخش کشاورزی گل محمدی, شاتوت و ... از محصولات کشاورزی و از نظر تجمع بهره بردار در سطح شهرستان حائز اهمیت است و همکاری و مشارکت همه بهره برداران، کشاورزان، دامداران، معتمدین محلی، شوراهای اسلامی و دهیاران جهت سرشماری دقیق تر و صحیح تر عمومی کشاورزی امری ضروری است.
 
وی افزود: این سرشماری از 5 مهر تا 18 آبان برگزار می‌شود که برای نخستین بار در کشور با استفاده از تبلت و بدون استفاده از کاغذ انجام می‌شود.
 
بخشدار برزک در خصوص چگونگی این سرشماری گفت: این سرشماری بر اساس سه فرم فهرست بهره برداری، فرم مشروح پرسش نامه بهره بردار و فرم شناسنامه آبادی انجام می‌شود.
 
به گزارش ایسنا، نخستین آمارگیری ملی سرشماری کشاورزی از سال 1339 انجام شد که به صورت نمونه‌گیری و همگام با نخستین سرشماری جهانی کشاورزی در سال 1950 میلادی اجرا شد.
 
در سال 1339 تا 1352 آمارگیری کشاورزی روستایی در دستور کار مرکز آمار ایران قرار گرفت و در سال 1352 برای نخستین بار روستاهای کشور از نظر فعالیت‌های کشاورزی مورد سرشماری قرار گرفت و به دلیل اینکه آبادی به عنوان واحد سرشماری محسوب شده بود در نمونه‌گیری‌های بعدی کارایی لازم نداشت، لذا دولت سرشماری عمومی کشاورزی از واحدهای تولیدی کشاورزی را برای اجرا در سال 1367 در دستور کار قرار داد از خصوصیات اساسی این سرشماری انطباق جامع با روش‌های سرشماری جهانی کشاورزی سازمان فائو بوده است.
 

لینک خبر در ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد