گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

تشکیل شورای توسعه در فرمانداری کاشان

 

فرماندار شهرستان کاشان گفت: فرمانداری کاشان با ایجاد شورای برنامه‌ریزی و توسعه گردشگری، شورای سیاست‌گذاری توسعه اقتصادی و شورای سیاست‌گذاری توسعه فرهنگی و اجتماعی و با بهره‌گیری از توانمندی افراد فرهیخته و صاحب نظر، گام‌های اول برای توسعه شهرستان را محکم برداشته است.
 
 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، ابوالفضل صدرائیه اظهار کرد: نگاه عقلانی به توسعه و پیشرفت و عنایت خاص به سیاست‌گذاری مبتنی بر دانایی و اعتدال اصل غیر قابل انکار برای مدیریت شهرستان است.
 
وی افزود: نبود برنامه‌ریزی منسجم در حوزه فعالیت‌های فرمانداری و تعدد کارگروه‌ها در زمان‌های گذشته باعث شده فرمانداری نتواند در راستای سیاست‌گذاری کلان مدیریتی منطقه و شهرستان حرکت نموده و از رسالت اصلی خود که سیاست‌گذاری، حمایت، نظارت، هدایت و هماهنگی است دور بماند.
 
فرماندار شهرستان کاشان اضافه کرد: اتخاذ تصمیم‌های موازی در کارگروها و بعضا خارج از اهداف کلان مدیریتی نیازمند وجود شوراهای سیاست‌گذاری در فرادست این کارگروه‌ها است.
 
صدرائیه با بیان اینکه تشکیل شوراهای سیاست‌گذاری در راستای محورهای اصلی توسعه کاشان انجام شده است، افزود: مکانیزمی از طریق این شوراها تعریف شده تا بتوانیم از قابلیت‌های افراد فرهیخته و صاحب نظر دولتی و غیردولتی اعتدال‌گرا و فارغ از جناح بندی‌های سیاسی در تصمیم سازی‌های توسعه منطقه و شهرستان استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه تجربه نشان داده بدنه غیردولتی بسیار چابک‌تر از ساختار دولتی عمل کرده است، گفت: برای اینکه بتوانیم از قابلیت‌های فراوان مردمی برای توسعه و پیشرفت کاشان استفاده کنیم باید ساز و کار و مکانیزم‌ها مناسبی برای آن طراحی کرده و با توجه به برنامه‌ریزی و کار کارشناسی قدم‌های مطمئنی برداشته و قطعاً باید در این مسیر از حاشیه‌ها دوری کرده و سعه صدر خود را افزایش دهیم.
 
فرماندار کاشان تصریح کرد: شوراهای سه گانه توسعه کاشان بستر مناسبی برای حضور نخبگان کاشان در فرآیند توسعه فراهم می‌کند که اقدامات اولیه و شایسته‌ای در این خصوص انجام شده و نیازمند پیگیری تا حصول نتیجه است.
 
صدرائیه افزود: ذیل شوراهای مذکور کارگروه‌های مرتبطی تعریف شده که پروسه تدوین سیاست‌گذاری شهرستان را تکمیل می‌کند که در این خصوص کارگروه پژوهش و فناوری با بدنه کارشناسی یکی از با اهمیت‌ترین این کارگروه‌ها است و نشان از توجه ویژه فرمانداری کاشان به تحقیق و پژوهش در زمینه بحث‌های توسعه‌ای دارد.
 
وی با تشریح فرآیند سیاست‌گذاری از طریق شورا و کارگروه‌ها گفت: هدف گذاری‌های کلان توسعه شهرستان بر عهده شورای سه گانه توسعه است که کارگروه‌های مذکور در راستای این اهداف اقدام به طراحی راهکار کرده و دستگاه‌های شهرستان که خود نیز در مسیر هدف‌گذاری و ارائه راهکار حضوری فعال دارند، عملیات اجرایی آن را به عهده خواهند گرفت.
 
فرماندار کاشان تصریح کرد: پایش مستمر این فرآیند نیز جز شرح وظایف کارگروه پژوهش و فناوری است که زیر نظر مستقیم دانشگاه عملکرد را به صورت علمی رصد کرده و با ارائه خدمات کارشناسی باعث هدایت و شتاب گرفتن این فرآیند خواهد شد.
 
وی، به حفظ جایگاه سایر شوراهای قانونی در فرمانداری از جمله شورای هماهنگی مدیریت بحران، شورای تامین، شورای ترافیک، شورای فنی و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تاکید و اظهار امیدواری کرد در مدیریت جدید شهرستان، بهره‌مندی از خرد جمعی، فرایند توسعه شهرستان را تسهیل و تسریع کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد