گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

اندر حکایت رئیس و نائب رئیس

انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون های شورای اسلامی شهرستان که برگزار می شد بزرگ تر ها تلاش می کردند تا کوچک ترها ریاست کمیسیون را بپذیرند و کوچکترها هم ادب می کردند و از قبول این مسئولیت طفره می رفتند.  

شورا بخواهیم یا نخواهیم کار گروهی است. رئیس و نائب رئیس و اعضا ، همه تنها حق یک رأی دارند و وقتی به قانون شورها نگاه می کنیم  هیچ مزیتی برای مسئولیتی قائل نشده است و حتی می توان گفت به نوعی سختی کار رئیس و نائب ریس بیشتر از دیگر اعضا است.  

هرچه فکر می کنم یکی از بی عیب و نقص ترین قانون های کشوری قانون شوراهاست و علی رغم این که بعضی افراد توپ ضعف و کم کاری خودشان و کارگروهی را در زمین خلأهای قانون می اندازند بنده چنین اعتقادی ندارم و در خصوص مشکلات این حوزه می گویم از ماست که بر ماست.

ممکن است در کار گروهی یکی از اعضا فعال تر باشد و دیگری تحرک کمتری داشته باشد ولی این بدان معنی نیست که اعضای ضعیف را تخطئه کنیم بلکه وظیفه داریم دست هم دیگر را گرفته و تلاش کنیم آنهایی که از غافله خدمت عقب تر مانده اند دستشان را بگیریم و به جلو هدایت کنیم.

من با مشکلات ریشه ای کار ندارم. با این موضوع کار ندارم که به خاطر بعضی از مسائل و تنگناها افرادی نخبه و فرهیخته و فعال و صاحب نظر کمتر رغبت می کنند پا به میدان مسئولیت بگذارند و بعضی ها هم که یک بار آمدند کاری به روزشان می آوریم که دیگر از این هوس ها نکنند.  

من با این موضوع کاری ندارم که بعضی ها تنها وقتشان صرف گرفتن نقاط ضعف از دیگران می شود و حاشیه ها را دامن زده و انرژی های بسیاری در این خصوص به هدر می دهند.

من با شرایط موجود کار دارم. با همین آدم ها که در هر سطح و هر انگیزه ای اکنون در میدان حاضر شده اند. رأی نسبی مردم را به دست آورده اند و مسئولیت بر دوششان افتاده است. همین افراد هم اگر با هم نباشند. همدلی نکنند. متحد نشوند که خیلی بد می شود. 

هیچ کس بی عیب نقص نیست و هیچ کس هم شر کامل نیست. بالاخره همه آدم ها خوبی ها و بدی هایی دارند. با همین شرایط هم می شود خیلی کار کرد.  

موضوع دیگری هم هست. من اعتقاد دارم یک عضو عادی هم خیلی کار می تواند بکند. حتماً نباید رئیس یا نائب رئیس باشد که خدمت کند. 

یک عضو عادی می تواند با معاون اداری مالی یک دانشگاه بزرگ کشوری هماهنگی کند تا با مدیران شهری جلسه بگیرند. می تواند با مسئولان کشوری هماهنگی کند تا برای آب و نان جلسه بگیرند. می تواند تعامل خوبی با مجموعه فرمانداری و مسئولان ادارت شهرستان داشته باشد. می تواند با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تعامل خوبی داشته باشد و جلسات مدیران شهری را با نماینده هماهنگ کند. و خیلی از کارهای بزرگ دیگر.

همه این کارها را یک عضو عادی می تواند انجام بدهد بدون این که  القاب رئیس و نائب رئیس به کت وی چسبیده باشد.  

فرصت ها مثل ابر بهاری می گذرد و همچنان بزرگ ترها رئیس شدن را به کوچک ترها تعارف می کنند و کوچک ترها ادب کرده و از پذیرش آن طفره می روند. اینگونه خواهد بود که افسوس نخواهیم خورد که وقت و انرژی ما بر سر مسائلی گذشت که حاشیه است  و توانسته ایم بر سر مسائل کلان وقت بیشتری صرف نماییم.

نظرات 2 + ارسال نظر
سعادت پنج‌شنبه 13 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 11:56 ب.ظ

ریس جدید شورا باید اقای سنجریان باشه تربه خوبه ایشان در دوره قبل نشان داد که ایشان فردی توانمند است اقای مصطفوی وشما بیشتر ارمانگرا هستید در رویا به سر می برید شماها تو که تووبلاگ نویسی هستی وهر روز به یکی گیر میدی واون هم فقط بلده با زی با کلمات تو در عمل چیزی در چنته ندارید

سلام. چی بگم !!!

امیر حسین یکشنبه 16 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 03:57 ب.ظ

ظاهرا اقای سنجریان خیلی خوبن عایا؟
امیدوارم که اینطور باشه؟
ما که بخیل نیستیم اجازه میدیم تا تشنگان خدمت ، خدمتشون رو بکنن . شما هم همین کار رو بکنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد