گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

شورای برزک، بهترین هاست

یک سال از حضور من در شورای برزک گذشت و از این بابت خوشحالم و برخود می بالم. خدمت در یکی از بهترین های شورای منطقه و شهرستان فرصت با ارزشی در اختیار من قرارداد تا در محضر دوستان خوشه چینی کنم و بر نیت خدمت به مردم دل خوش دارم .
شورای برزک را یکی از بهترین شوراها می دانم به این دلیل که همه اعضا در یک همدلی کامل دست به دست هم دادند و برای خدمت به مردم یاعلی گفتند. روز اول کارها را تقسیم کردند و حوزه فعالیت را مشخص نمودند . با این وجود در میدان عمل نه تنها به وظیفه خود تمام و کمال اقدام نمودند بلکه دست همدیگر را نیز به گرمی فشردند.
شورای برزک، بهترین هاست به این خاطر که
اعضا بر سر پست و مقام و رئیس و مرئوس چانه زنی نکردند. جلسه اول یادم نمی رود. همه با اصرار می خواستند دیگری رئیس شود. برایم باور کردنی نبود. حتی نزدیک بود کار به جاهای باریک و زد و خورد برسد. هر کدام دیگری را برای تصدی مسئولیت شایسته تر معرفی می نمود. و در نهایت قرعه فال به نام سید بزرگوار افتاد.
شورای برزک، بهترین هاست به این خاطر که
اعضا نه تنها در کار، همدل و متحد بودند بلکه در  مسائل شخصی هم غم همدیگر را خورده و همیشه پرس و جوی حال هم بودند. هر روز در تماس های متعددمی پرسیدند، توروخدا اگر کاری دارید بگویید؟ پول لازم ندارید؟ اگر شما وقت ندارید من به جای شما به جلسه ای بروم یا کاری را که در حوزه مسئولیت شماست رسیدگی کنم.
شورای برزک، بهترین هاست به این خاطر که
اعضا تمام وقت خود و اندیشه خود را صرف کارهای بزرگ نمودند. اعتقاد داشتند کارهای بزرگ به دست آدم های بزرگ انجام می شود. آدم هایی که اندیشه های بزرگ دارند. هیچ وقت شأن خود را به مسائل کوچک مثل پرداخت هزینه برای یک نشریه یا «فلانی چی گفت فلانی چه نگفت» تنزل ندادند. 

شورای برزک، بهترین هاست به این خاطر که
اعضا همیشه پشت سر یکدیگر به خوبی یاد کردند. هیچوقت نگفتند بین ما خدای ناکرده گروه بندی هست. هیچ وقت نقطه ضعف دیگری را جار نزدند. هیچ وقت برای هم پیش دوست و رفیق نزدند.
شورای برزک، بهترین هاست به این خاطر که
همه معتقد بودند می باید مبلغی به عنوان هزینه های آمد وشد در اختیار اعضا قرار گیرد تا پیگیری امور به نحو احسن انجام شود. فکر نمی کردند اگر ریالی به کسی پرداخت شود یعنی قرار است بیت المال را هپولی کند. می گفتند اگر در خانه بنشینی و کاری را پیگیری نکنی نیاز به پولی هم نداری که درخواست کنی ولی اگر خواسته باشی خودت را به آب و آتش بزنی و از این اداره به آن اداره بروی حداقل کرایه تاکسی که می خواهی. اصلاً هم کسی نمی رفت به مردم بگویید آی داد بیداد بیت المال رفت. حتی به زور و از جیب خودشان به هم مبلغی پرداخت می کردند.
شورای برزک، بهترین هاست به این خاطر که
اعضا برای نشستن در صدر جلسه و گرفتن عکس با رئیس روسا از همدیگر سبقت نگرفتند. اصلاً این کارها را شایسته اعضای یک شورای با کلاس نمی دانستند. چه فرقی می کند بالای جلسه یا پایین  جلسه. چه فرقی می کند در عکس باشیم یا نباشیم. اعضا اعتقاد داشتند آنچه مهم است خدمت به مردم است و مهم خداست که آگاه به همه امور است.
شورای برزک، بهترین هاست به این خاطر که
اعضا هیچ وقت به این فکر نکردند برای تثبیت خود از جایگاه شورا استفاده کنند. هیچوقت به رئیس خود در سازمان یا اداره ای که مشغول به کار هستند نگفتند چون من عضو شورا هستم پس موقعیت من را حفظ کنید یا موقعیت بهتری به من بدهید. بلکه گفتند عضو شورا هستم که به مردم خدمت کنم نه اینکه از آن برای منافع شخصی و جایگاه خود بهره برداری نمایم.
شورای برزک، بهترین هاست به این خاطر که
اعضا همواره برای برگزاری جلسه اعلام آمادگی کردند. معتقد هستند بنا به  گفته رهبری که سال عزم ملی و مدیریت جهادی است نباید لحظه ای در کار مردم تعلل کنند. اصلاً پا به این میدان گذاشته اند که شبانه روز به مردم خدمت کنند. این که برخی گفتند اعضای شورا می گویند پنج شنبه روز سرزدن به اموات است و جمعه ها روز رسیدگی به خانواده حرف بی اساسی است. حتی اگر نصف شب هم خبر می شدند که جلسه ای است پابرهنه می دویدند تا توفیق خدمت را از دست ندهند.
شورای برزک، بهترین هاست به این خاطر که
اگر عضوی حضور فیزیکی کمتری در شهر داشت با مهربانی برخورد کردند. همواره گفتند ما که هستیم. اگر دوستی کمتر در شهر است در عوض زحمت خود را در شهر دیگر بکشد. و در نزد مردم برای تحقق انسجام بیشتر شورا را سرنیزه نکردند تا در فضای آرام بتوانند کارها و خدمات خوبی به مردم ارائه نمایند.
شورای برزک، بهترین هاست به این خاطر که
اگر در جلسه حرفی مطرح می شد هنوز از جلسه بیرون نیامده با پیامک و از طرق دیگر اطلاع رسانی صورت نمی گرفت. اعضا صبر می کردند تا مطلب با پختگی کامل و همه جانبه از مبادی رسمی به اطلاع مردم برسد. و با این اقدام حرف و حدیث بی خودی درست نمی شد. و جوسازی ناروار بین مردم ایجاد نمی شد.
شورای برزک، بهترین هاست به این خاطر که
اعضا معتقد بودند همه مردم باید در کارها و پیشرفت برزک سهم داشته باشند. شهروند درجه یک ودو وجود ندارد. این که بگوییم که فلان گروه ال است و آن دیگری بل است ، خطاست. به جایگاهها احترام گذاشته می شد. حتی پیام های تقدیر و تشکر صادر می شد و کسی هم نمی گفت چرا برای فلانی پیام تقدیر زده اید. فلانی زبانم لال ...
شورای برزک، بهترین هاست به این خاطر که
بزرگ ترها خطای کوچک ترها را با دیده ی اغماض  بخشیدند. هیچوقت کسی انگشتش را در چشم دیگری نکوبید که چرا خطا کردی و اینطوری گفتی یا این طوری نگفتی.
و شورای برزک، بهترین هاست به این خاطر که
....
ادامه دارد

نظرات 4 + ارسال نظر
نسترن شنبه 8 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 09:44 ب.ظ http://zilou.blogfa.com

سلام عزیزم.
خوشحال میشم به وب منم سر بزنی و اگر دوست داشتی سایت www.zilou.ir رو لینک کنی و به من خبر بدی تا لینک بشی

دوستت یکشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 01:09 ب.ظ

جالب نوشتی چیزهایی رو که باید یک شورای ایده آل داشته باشه و ممکنه بعضیاشو نداشته باشید
راه خوبیه برا امر به معروف و نهی از منکر در شورا

سلام. الحمدالله این شورا همه اینها رو داره. از نظرتون ممنونم.

برزک دوشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 11:37 ق.ظ

به جای این چرت و پرتا به فکری به حال حقوق عقب افتاده ما پرسنل شهرداری بکنید.

سلام. نمی دونم شما که نظر گذاشتید واقعاً کارمند شریف شهرداری هستید یا خیر. ولی می دانم دوستان ما که در شهرداری زحمت می کشند این قدر عزت نفس و مناعت طبع دارند که چنین ادبیاتی از ایشان بعید به نظر می رسد.

عارضی چهارشنبه 12 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 11:08 ب.ظ

درود بر دوست بزرگوارم رفیعی عزیز - هر روز بهتر از دیروز
انشاءالله موفقیت های بیشتر ، با تلاش شما محقق خواهد گردید.

درود بر شما. لطف دارید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد