گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

تشکیل بنیاد خیرین پیشرفت آتی در کاشان

معاون فرماندار کاشان خواستار شد
تشکیل بنیاد خیرین پیشرفت آتی در کاشان 

 معاون عمرانی فرماندار ویژه کاشان خواستار تشکیل بنیاد خیرین پیشرفت آتی کاشان با حضور و تدبیر بزرگان و پیشکسوتان خیر شهرستان شد.

محسن فخری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان، توسعه نامتوازن را حاصل سرمایه‌گذاری بی‌برنامه دانست و اظهار داشت: شهر باید برای جذب سرمایه‌گذار، امن، رقابت‌پذیر و دارای محیط مناسب برای سکونت و استقرار باشد و حضور بی‌برنامه سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری به توسعه نامتوازن و ناهمگن شهر منجر می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون توسعه نامتوازن بخشی از شهرها نشأت گرفته از بی‌مهری مسئولان و کم‌توجهی آنها به توسعه زیرساخت‌های شهرهاست که همین مسئله توسعه سرمایه‌گذاری شهری را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

معاون عمرانی فرماندار ویژه کاشان بروکراسی بیش از اندازه اداری را از چالش‌های موجود در حوزه سرمایه‌گذاری ذکر و عنوان کرد: مانع بزرگ دیگر که پیش روی سرمایه‌گذاران به ویژه سرمایه‌گذاران حوزه شهری است، وجود بروکراسی زائد اداری است که برای رفع آن باید تدابیری اتخاذ و اجرا شود.

فخری تلاش، پشتکار و پرهیز از بخشی‌نگری را پیش نیاز جذب سرمایه‌گذار و در نتیجه تسریع در توسعه و عمران شهر دانست و تأکید کرد: برای ایجاد فضای همدلی و همراهی بین دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها و دستگاه‌های خدماتی، حضور و تلاش همه مدیران پویا، خلاق و فعال برای آبادی متوازن شهر ضرورت دارد.

وی خواستار تشکیل بنیاد خیرین پیشرفت آتی کاشان شد و بیان داشت: تشکیل این بنیاد مقوله‌ای است که حضور و تدبیر بزرگان و پیشکسوتان خیر شهر را می‌طلبد و فرمانداری ویژه کاشان حمایت خود را از تشکیل این مجموعه اعلام کرده است.

به گفته وی کاشان شهر دارالمؤمنین و محل حضور بندگان پاک خدا است که در راستای آبادانی شهر همواره گام‌های بلندی برداشته‌اند، لذا لازم است موانع مشارکت آنان آسیب‌شناسی شده و برطرف شود.

این مقام مسئول با اشاره به وجود ظرفیت خیرین در کنار سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در کاشان خاطرنشان کرد: خیرین در شهر دارالمؤمنین کاشان از قدیم‌الایام فعال بوده‌اند، ولی هیچ وقت به طور کامل ساماندهی نشده‌اند و چون ضرورت‌های شهرستان معرفی نشده، همراهی با خیرین دچار افت و خیز بوده است.

به گفته وی کارهای بزرگی انجام شده، ولی در راستای توسعه همه جانبه نبوده، چرا که شرط لازم و کافی توسعه همه جانبه بودن آن است.

وی یادآور شد: امیدوارم با فراهم کردن بستر لازم و رفع موانع موجود بتوانیم با کمک و مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و خیرین شهر شاهد توسعه همه جانبه و روزافزون منطقه بزرگ کاشان باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد