گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

کاشان بزرگ در گرو فکرهای بزرگ است


نقدی بر برگزاری اولین نشست تخصصی چالش ها و فرصت های سرمایه گذاری در کاشان بزرگ
کاشان بزرگ در گرو فکرهای بزرگ است
بخش نخست
«کاشان بزرگ» بر پرده سن خودنمایی می کند. شاید ؛ کاشان، آران و بیدگل، نطنز و بادرود و ابیانه، دلیجان و نراق و ... منظور است. ولی سالن پرنشده است. حتی از دوستان آران و بیدگلی که کنار گوشمان در کویر آران و بیدگل سکنی گزیده اند، خبری نیست. شاید دعوت نشده اند. شاید شده اند ولی نیامده اند.
متولی مراسم فرمانداری کاشان است. قرار است با همکاری دانشگاه کاشان کارگروههایی ایجاد شود و اقدامات انجام شده علمی در نشست های تخصصی ارائه گردد.
بر پرده سن نوشته شده «اولین نشست تخصصی چالش ها و فرصت های سرمایه گذاری در کاشان بزرگ» ولی کدام کاشان بزرگ؟ آیا آن است که در رویاهای کاشانی ها جولان می دهد؟ یا آنچه در عمل آران و بیدگلی ها به چشم می آید.
آیا برای لحظه ای؛ تحمل شنیدن بخشی از واقعیت های موجود را داریم تا بعد از آن به کاشان بزرگ بیندیشم:
آن روز که «رئیس شورای اسلامی شهر وقت» به گفته «عضو شورا» در جلسات چرت می زند، اعضای شورای اسلامی آران و بیدگلی در کویر تفتیده، سرگرم گفتگو با کشاورزان منطقه هستند تا با آزادسازی؛ فرآیند مسیر کنار گذر آران و بیدگل را تسهیل کنند. کنارگذر که به یک کیلومتری انتهایی در حوزه کاشان می رسد، چرت کاشانی پاره می شود  و به فکر کنار گذر می افتند.
آن روز که نماینده محترم وقت سرگرم مهر چینی مسئولان شهرستان از بین دوستان است،  دلیجانی های بزرگ عزم جزم می کنند تا مسیر قطار برقی تهران - اصفهان به  شهر کوچک شان پرواز  کند و به آن جا تغییر مسیر  دهد.
کاشانی ها که از غافله پیشرفت وتوسعه نسبت به شهرهای همجوار جا مانده اند چاره ای نمی بینند تا راحت ترین راه را که بهترین نیست بیازمایند و به جای تلاش برای کارهای بزرگ ، دل مشغول تخریب دیگران  شوند و به این اندک دل خوش دارند.
«کاشان بزرگ» حوزه جغرافیایی بزرگ نیست. «کاشان بزرگ» فکر ها بزرگ و بی غرض است که می تواند توسعه و پیشرفت منطقه را از چاه تاریک کج اندیشی به آسمان آبی هم افزایی رهنمون شود.

نظرات 2 + ارسال نظر
s...r جمعه 24 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 03:01 ب.ظ http://blog-iran-domains.vqtel.net

کاراتون خیلی خوبه امیدوارم همیشه اینجوری باشه
من زیاد بهتون سر میزنم بیشتر مطلب بزارید

5618

حسین نقدی بادی دوشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:33 ب.ظ http://http://yadmanbadrood.blogfa.com/

سلام دوست و همکار عزیز .مقاله زیبایت را خواندم و لذت بردم پیشنهاد می دهم به جای «کاشان بزرگ» اصطلاح« قلمرو فرهنگی کاشان»، که شامل همه ابادی ها و شهر ها و روستاهایی است که شما نام برده اید و ای کاش روزی برسد که دوباره قلمرو فرهنگی کاشان ، در قالب یک استان کاشان شاهد باشیم.

درود بر جناب نقدی بادی عزیز.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد