گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

آموزش مداوم خبرنگاران ضروری است

آیت الله نمازی: 

آموزش مداوم خبرنگاران ضروری است 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با بیان اینکه آموزش مداوم فعالان رسانه و خبرنگاران مهم و ضروری است، گفت: تمرین در نگارش، انشاء مناسب، فصاحت و بلاغت کمک خواهد کرد تا خبرنگاران مطالب را به صورت صحیح و درست دریافت و به خوبی برای مردم انعکاس دهند.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در دیدار با جمعی از فعالان رسانه این شهرستان با تبریک روز خبرنگار و گرامی‌داشت یاد شهدای عرصه قلم و اندیشه اظهار کرد: اعتبار و ارزش خبر به تناسب مطلبی است که در قلم و بیان خبرنگار منتشر می‌شود و آگاهی دادن به افکار عمومی و اطلاع رسانی به جامعه و به تعبیری برطرف کردن ناآگاهی یک کار ارزشی است.

وی افزود: ارزش خبر وابسته به مطلبی است که منتشر می‌شود که آن مطلب می‌تواند چه منفعتی برای مردم و جامعه داشته باشد و گاهی مطالبی منتشر می‌شود که هیچ تأثیر و منافعی برای مردم بر آن مترتب نیست.
 
امام جمعه کاشان تصریح کرد: خبر موجی در جامعه ایجاد می‌کند و خلایی را پر می‌نماید و مشکلی را برطرف می‌نماید، البته این موضوع حالت منفی آن نیز وجود دارد و به همین جهت خبر باید برای جامعه مفید باشد و خبرهایی که برای جامعه مضر است منشأ عوارض سوء و اختلاف می‌شود.
 
آیت الله نمازی با بیا اینکه خبر باید استانداردهای لازم را داشته باشد، ادامه داد: خبر باید از سلامتی و صحت برخوردار باشد و اینکه در بعضی مطالب از «گفته می‌شود» یا «شنیده می‌شود» استفاده می‌شود کار صحیحی نیست و باید از آن پرهیز شود.
 
وی خاطر نشان کرد: خبرنگار باید در نقل خبر دقت لازم را به کار گرفته و خبر باید متقن باشد و شخص خبرنگار تلاش کند تا صحت خبر را احراز نماید. خبرنگاران چنانچه مطالب عنوان شده را به خوبی دریافت دارند می‌توانند درست و صحیح انعکاس دهند در غیر این صورت جعل خبر اتفاق می‌افتد.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد