گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

یه نام سه کلمه ای پیشنهاد بدید

اهداف، روش ها و نام؛
سازمان مردم نهاد زیست محیطی برزک 

طبیعت زیبای برزک بی نظیر است. کوههای اعجاب برانگیزی که بر دامنه های سرسبز طبیعت آرمیده است و دست در آسمان دارد. معجزه های طبیعی خدا، دیدگان هر تماشگری را بر خود نگاه می دارد. نسیم روح نواز بهاری دم عیسایی است که جان بر تن آدمیان تازه به تازه می کند و هوش از سر می برد. برزک تماشاگه راز است تا گوش جان بدهیم و نجوای دوست نیوش نماییم و خدا را سپاس گوییم.
گل گل بوته ها و درختان سبز در چهارفصل سال زینت بخش طبیعت پاک است که خدا هنرمندانه بر تن این خطه خضرایی نموده تا هم زیبایش کند و هم محلی برای تأمین درآمد و امرار معاش ساکنان نجیب آن فراهم آورد. از گل محمدی گرفته تا شاتوت، از بیدمشک و گوجه سبز و بادام تا فندق و گردو. از قیسی و زردالو تا آلوی زرد که از ابتدای بهار تا انتهای پاییز در شاخ و برگ درختان دلربایی می کند. همه ی اینها را باید در کنار سیب و گلابی زمستانی اش قرار داد و گفت؛ خدا نعمت را بر مردمان این منطقه تمام کرده است.
جمعی از دوستان و فرهیختگان این آب و خاک اهورایی گرد آمده اند تا به شکرانه نعمت، برای فرهنگ سازی حفظ و حراست آن بکوشند. جوانان غیوری که دغدغه آبادانی و پیشرفت روزافزون زادگاه خود دارند و برای آن تلاش می کنند.
زهرا و زهره اسلامی ، مرضیه و حامد مجد ، راحله بیدگلی زاده و سید مصطفی طباطبایی، مصطفی نعیمی و معصومه شائمی و عبدالمجید رفیعی که هرکدام می خواهند از علم و تجربه خود در این میدان با اهمیت مایه بگذارند.
کارشناسی ارشد رشته علوم اجتماعی گرایش مطالعات فرهنگی ، کارشناسی ارشد گرایش بیوسیستماتیک جانوری، کارشناسی ارشد رشته جغرافیای طبیعی گرایش اقلیم شناسی کاربردی، کارشناسی ادبیات، کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی روستایی، کارشناسی روابط عمومی، کارشناس مدیریت دولتی، کارشناسی جغرافیای طبیعی اقلیم شناسی، کارشناسی روان شناسی و ؛ بخشی از سرمایه های علمی و عملی فرزندان برزک است که در کنار هم جمع شده اند تا در سازمان مردم نهاد زیست محیطی برای پایدار ماندن طبیعت زیبای برزک تلاش کنند.
اکنون بعد از شش ماه پیگیری موفق شده اند سرانجام خوب و خوشی برای فرایند اخذ مجوز رقم بزنند. از تدوین اساسنامه گرفته تا استعلام از مراجع مرتبط. حضور در نیروی انتظامی، آگاهی ، دادگستری و فرمانداری برای طی کردن مراحل قانونی تشکیل یک سازمان مردم نهاد.
گروه در کنار طی کردن این بوروکراسی اداری از هدف نیز غافل نمانده است. تهیه محتوا در خصوص مسائل زیست محیطی، مطالعه و تحقیق ، گردآوری گونه های گیاهی منطقه برای «تاسیس هرباریم» و اقدام به گردآوری اطلاعات و شناسایی پرندگان برای تدوین «کتاب راهنمای صحرایی پرندگان شهر برزک» و توزیع نهال در فصل درختکاری بخشی از این اقدامات گروه می باشد.
خرسندیم که دریافت مجوز و آغاز فعالیت رسمی در چند قدمی است. انتخاب نام بر این سازمان مردم نهاد با اهمیت است. «فردای سبز برزک» پیشنهاد دوستان است. نظر شما چیست؟ ایا نام دیگر مدنظر شماست که می تواند بهتر این رسالت بزرگ را بر دوش کشد و تا سرمنزل مقصود برساند؟ منتظر نظرات خوب شما هستیم.

نظرات 13 + ارسال نظر
على صالحیان یکشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:56 ب.ظ

ضمن خسته نباشید وافرین برفکرشما وأهداف بلندمدت شما ء. نام پیشنهادى شما زیباست ولى حسب الامر نام ابادگران دره برزک ء نواندیشان ب زک سبز ء ًتلاشگران برزک أباد ء آینده أباد برزک ءحافظان نگین کوهستان ء منادیان برزک سبز را نیز به ذهن من رسید

درود بر جناب صالحیان عزیز. نام های بسیار زیبایی پیشنهاد داده اید. به عنوان عضوی از گروه از محبت شما سپاسگزاری می نمایم.

لیموی یکشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:23 ب.ظ

مثل طرح عمادت نباشه

چشم دوست خوبم. سعی می کنیم از تجارب گذشته برای پیشبرد کارهای آینده بهره بگیریم. شما هم قطعاً دلتان برای برزک می سوزد و تلاش می کنید با نظرات سازنده به ما کمک کنید. این دوستی و دلسوزی شما قابل ستایش و قدردانی است. منت بر سر اینجانب بگذارید و معرفی بفرمایید تا با این رفیق شفیق و صاحب نظر عرصه اجتماعی آشنا گردیم.

mostafa چهارشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:45 ق.ظ http://hamindorobar.blogfa.com/

با سلام . جا دارد از شما و همه این بزرگواران تشکر و قدرانی کنم به امید موفقیت های بیشتر ..
بنده نام نواندیشان برزک را پیشنهاد میکنم ..
البته قصد دخالت در کار شما را ندارم سوء تفاهم نشود..

مجتبی روحانی یکشنبه 23 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 08:16 ب.ظ http://mojtabarowhani.blogfa.com

سلام
از اینکه به من لطف داشتید ممنونم
طبیعت بکر برزک
آتیه سبز برزک
مواردیست که به ذهن من رسید
اما اگر نامی بگذارید که با مخفف سازی قشنگ شود هم بد نیست
مثل برزک زیبای ما(بزم)
بعنوان یک برزکی افتخار میکنم با افراد دغدغه مندی چون شما همشهری هستم
هر کمکی از بنده بر بیاید دریغ نخواهم کرد
روی همکاری من حساب کنید
ارادتمند

درود بر شما. لطف عالی مستدام.

حمید دوشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 07:55 ق.ظ

سلا م مجید جون
همه پیشنهادارو جمع کنید از ترکیب چند تاش حتما یه اسم خیلی قشنگ در میاد
پیشنهاد منم اینه
نسیم وصال برزک به نظرت چطوره

درود حمید جان

شفیعی مطهر دوشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 07:58 ق.ظ

با سلام و احترام


بسیار خوشحال شدم که با همت و تلاش شما جمعی از فرهیختگان بومی که دامن همت بر کمر بسته اید و ساختن فردایی بهتر را پی افکنده اید.


نام انتخابی خودتان خوب است.البته دستگاه های مجوزدهنده نیز نامی را پیشنهاد می دهند. و برخی نام ها را نمی پذیرند.


نامی که من به ذهنم می رسد:«برزک در بازشکوفایی» یا بازشکوفایی برزک است.


همچنین این نام نیز اگر طولانی نباشد بد نیست:«برزک درفرایند نوشکوفایی»


برای همه شما فرزندام برومند این بوم و بر از درگاه خداوند بزرگ ، سلامت،عمر باعزت و موفقیت روزافزون آرزو دارم.


شفیعی مطهر

درود بر استاد گرانقدر

علی دوشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 02:05 ب.ظ

سلام

به نظر این حقیر نام فردای سبز برزک پیشنهاد خوبی است.ولی نام ذیل نیز پیشنهاد می گردد.

برزک همیشه سبز

محمد روحانی جمعه 28 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 09:55 ق.ظ

با سلام و عرض ارادت خدمت جناب رفیعی عزیز و بزرگوار

امید وارم جناب عالی و همه ی اعضای تیمی که با شما در این راستا همکاری را آغاز کرده اند ، با الطاف پروردگار بزرگ از تندرستی برخوردار و در رسیدن به هدف های والایی که پیش رو دارید موفق با شید. بنده اگر چه از محضردوستان دورم ، همواره دل با شما دارم و برای پیروزی هرچه بیشترتان صمیمانه دعا می کنم

در مورد انتخاب نامی سه کلمه ای که بتواند اهداف عالی بزرگواران را پوشش بدهد به نظرم می رسد
" دوستاران اعتلای برزک " نام مناسبی ست . اگر حرف اول این سه کلمه را به ترتیب کنار هم قرار دهیم علامت اختصاری " داب " به معنی فرّ و شکوه به دست می آید که همگان می توانند شما را با این نام اختصاری هم بشناسند . شایسته است الگویی مناسب نیز برگزینید که معرف نام و اهداف گروه باشد و بتواند نقش آفرین تعریفی تصویری و گویا از مجموعه باشد .

با احترام – محمد روحانی

حسین سادات جمعه 28 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 09:56 ق.ظ

سلام موفق باشید بهتون تبریک میگم. بهشت سبز برزک هم قشنگه

... شنبه 29 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 04:07 ب.ظ

خیلی ارادتمند استاد گلم. دیشب کوهستانهای برزک به خواب حقیر آمدند پیغام داشتند که این بنده خدا ... را اذیت نکنید اجازه بدهید کارش را بکند. دام که به نسبت تولید مرتع باشد و اجازه چرای دام مازاد را ندهند و متاسفانه همشهریان محترم زیرآب این بنده خدا را نزنند. کوهستان خودم سبز میشوم. پیشنهاد ما اینه "کوهستانهای سبز برزک بدون دام" شاید خواب ما هم از نوع چپش باشه ولی خوابه دیگر مقصر این کوههای بی انصاف اند که هم آب ما رو تامین میکنند هم اکسیژن و هم تفریح و هم ...
ببوسمتون استاد گلم

دکتر حسین شنبه 29 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 04:08 ب.ظ

سلام
برای نام سازمان مردم نهاد شما پیشنهاد می کنم
بگذارید
یاوران برزک سبز

غلامرضا رفیعی دوشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 08:44 ق.ظ

1-برزک رو به جلو 2- برزک، آینده و سلامتی 3- برزک همیشه پویا 4- برزک زیست پایدار5- برزک مروارید سبز 6- برزک برنامه سلامت 7- برزک تعهد به آیندگان

1 شنبه 12 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 11:04 ق.ظ

نام پیشنهادی : سرزمین من برزک

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد