گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

نگاه سیاسی در حوزه آموزش و پرورش سم است

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه کاشان با بیان اینکه نگاه سیاسی در حوزه آموزش و پرورش سم و آفت است، گفت: جایگاه آموزش و پرورش از لحاظ علمی و پرورش صفات انسانی بسیار با اهمیت است.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، ابوالفضل صدرائیه در مراسم تکریم و معارفه مدیر آموزش و پرورش شهرستان اظهار کرد: جوانان سرمایه‌های عظیم کشور هستند و شخصیت آنان به وسیله  آموزش و پرورش شکل می‌گیرد.
 
وی مباحث تربیتی و پرورشی را از شاخص‌های اصلی آموزش و پرورش دانست و یادآور شد: بنیان و اساس رفتارها، ارزش‌ها و فرآیندهای درونی، شخصیت انسان است که از سنین کودکی در حوزه تعلیم و تربیت شکل گرفته و تکامل پیدا می‌کند.
 
فرماندار کاشان تأکید مقام معظم رهبری را در نامگذاری سال در خصوص فرهنگ با اهمیت دانست و گفت: دغدغه اصلی کشور در حوزه فرهنگ است. لذا از مدیران این حوزه می‌خواهم نگاه ویژه‌ای به مسائل فرهنگی داشته باشند.
 
صدرائیه با بیان اینکه باید از ظرفیت تمام اساتید و معلمین با هر نگاه و سلیقه برای تحقق دغدغه‌های فرهنگی شهرستان بهره گرفته شود، افزود: معلم و دانش آموز دو رکن آموزش و پرورش است. به نظر می‌رسد در طول سالیان گذشته توجه به جایگاه معلم آن گونه که شایسته است صورت نگرفته و انتظار می‌رود مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
 
وی بهره وری هرچه بیشتر از قابلیت‌های خیرین را نیز یادآور شد و گفت: پرسشی که مطرح است آن است که آیا خیرین آموزش و پرورش در زمینه ساخت و ساز منشأ خیر هستند یا آن که می‌توان از این ظرفیت در سایر مباحث آموزش و پرورش نیز بهره گرفت.
 
مدیر سابق آموزش و پرورش کاشان، نیز در این مراسم گفت: در طول 35 سالی که در آموزش و پرورش بوده‌ام و در هر مسئولیتی که قرار گرفته‌ام تنها به کار و تلاش اندیشیده‌ام و شعار من این بوده است کار، کار و کار.
 
حسین حنطه‌ای افزود: روش من این گونه بوده است که از قابلیت‌های هرکسی که به امام و رهبری اعتقاد داشته و خون شهدا را پاس می‌دارد باید در جهت اهداف آموزش و پرورش استفاده کرد و هیچ وقت به دنبال آن نبودم که به چه کسی رأی داده و گرایش‌های سیاسی‌اش چه بوده است.
 
وی ادامه داد : اگر اصول گرایی را به معنی حمایت از امام و رهبری و مبارزه با ظلم معنی کنیم من اولین اصول گرایم و اگر اصلاح طلبی را نیز مبارزه با بی عدالتی و ظلم بدانیم من اولین اصلاح طلبم.
 
مدیر سابق آموزش و پرورش شهرستان افزود: همواره گفته می‌شود که رویکرد من در 7 سال مدیریت بر آموزش و پرورش عمرانی بوده است، ولی رشد 19 درصدی قبولی دانش آموزان در دانشگاه‌های دولتی و کسب سه رتبه اولی در کنکور سراسری نشان از تعالی آموزش و پرورش کاشان در خصوص بخش آموزشی دارد.
 
به گزارش ایسنا؛ در پایان مراسم از زحمات حنطه‌ای مدیر سابق آموزش و پرورش کاشان تقدیر و تشکر شد و  محمود خدمتی به عنوان مدیر جدید آموزش و پرورش معرفی شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد