گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

واگذاری 30پروژه آبفای کاشان به بخش خصوصی

مدیرعامل شرکت آبفای کاشان گفت: شرکت آب و فاضلاب کاشان آمادگی دارد 30 پروژه‌ای را که در راستای کاهش بحران آب منطقه تعریف نموده است با کمک سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی عملیاتی و اجرا کند.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، محمدرضا اسدی اظهار کرد: احداث چند آب شیرین کن در حاشیه کویر، کاهش هدر رفت آب از شبکه شهرهایی که هدررفت بالایی دارند، بهره‌برداری از چاه‌های آب که به هر دلیل از مدار خارج شده‌اند و احداث مخزن ذخیره آب با توجه به نیاز هر شهر، بخشی از این 30 پروژه شرکت آبفای کاشان است که برای ارائه به بخش غیردولتی تعریف و آماده ارائه است.
 
وی افزود: احداث 4 واحد تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای تحت پوشش و احداث شبکه جمع آوری فاضلاب در شهرهای آران و بیدگل، نوش آباد از دیگر پروژه‌های شرکت آبفای کاشان است که آماده واگذاری به بخش غیردولتی می‌باشد.
 
مدیرعامل آبفای کاشان در تشریح نحوه واگذاری پروژه‌های مذکور به بخش غیردولتی گفت: نوع تعامل با سرمایه گذار و مدل مالی برای بازگشت اقتصادی سرمایه با توافق انجام می‌شود و چارچوب کاملاً مشخص و از پیش تعیین شده برای این کار در نظر گرفته نشده است.

اسدی تأکید کرد: مجوزهای اولیه سرمایه گذاری از شرکت مهندسی آبفای کشور اخذ می‌شود و ضمانت‌های مورد نیاز برای سرمایه گذار از سوی دولت تأمین می‌شود.
 
وی اضافه کرد: حق انشعاب فاضلاب، فاضلاب بها و پساب؛ منابع مالی پروژه‌های فاضلاب است که نحوه مشارکت و بهره برداری از آن با سرمایه گذار توافقی است و تضمین آن با دولت می‌باشد.
 
رییس هیئت مدیره آبفای کاشان تصریح کرد: آب در صنایع به خصوص صنعت فولاد حیاتی‌ترین و مهم‌ترین ماده اولیه و یکی از الزامات برای تولید فولاد است و در منطقه‌ای که از یک طرف با بحران آب مواجه هستیم و اگر صنایع بخواهند از شبکه آب شرب برای تأمین آب مورد نیاز خود استفاده کنند مقرون به صرفه نیست، از این رو پساب فاضلاب بهترین جایگزین برای صنایع است و پایداری استفاده از پساب فاضلاب به مراتب بیش از آب در این منطقه می‌باشد.
 
اسدی تأکید کرد: قرارداد با سرمایه گذار آبشیرین کن، تضمینی است و حتی در زمانی که شرکت آب و فاضلاب نیازی به آب تولید شده توسط وی نداشته باشد مبلغ تعیین شده را تضمین نموده و پرداخت می‌کند.
 
وی افزود: سرمایه گذار در طرح‌های شرکت آب و فاضلاب می‌تواند بعد از پیشرفت بخشی از کار از تسهیلات مشخص شده دولتی برای تکمیل پروژه استفاده کند و یا با پیش فروش آب تصفیه شده تأسیسات مورد نظر هزینه‌های مورد نیاز خود را قبل از راه اندازی کامل تأمین نماید.
 
مدیرعامل شرکت آبفای کاشان سرمایه گذاری در پروژه‌های آبفا را امن، مطئمن و با کمترین ریسک ممکن ارزیابی کرد و گفت: پشتیبانی دولت و امکان ارزش افزوده برای پروژه‌های مذکور بالاترین سود ممکن را برای سرمایه گذار تضمین می‌کند و سرمایه گذار می‌تواند با مراجعه به دفتر تجهیز منابع مالی و گسترش مشارکت‌های بخش غیردولتی آبفای کاشان پروژه‌ها را بررسی و مطالعه نموده و بر اساس توان مالی از 300 میلیون تومان تا پروژه‌های ده‌ها میلیاردی را انتخاب کرده و ضمن استفاده از اجر معنوی در خدمت رسانی به مردم از سود اجرای آن پروژه بهره مند شود.
 
اسدی در خصوص حمایت آبفا از سرمایه گذار گفت: آبفا در دو محور حمایت‌های مالی و لجستیکی آمادگی خود را از سرمایه گذار در این حوزه اعلام می‌نماید. اعتبارات خوبی در این حوزه در نظر گرفته شده است و از لحاظ شکلی ساختاری تحت نام دفتر تجهیز منابع مالی و گسترش مشارکت بخش غیردولتی با شرح وظایف مشخص زیر مجموعه آبفای تشکیل شده است تا پروژه‌های مورد منطقه و مردم با توجه به نیاز و اقتضائات اقلیمی، اقتصادی و شرایط آب و هوایی در حوزه آب و فاضلاب شناسایی نموده و تمام مساعدت خود را در همراهی با سرمایه گذار به کار گیرد.
 
وی تأکید کرد: جنگ آینده دنیا بر سر آب است و از این رو هرگونه سرمایه گذاری به خصوص در حوزه آب می‌تواند مورد توجه قرار گرفته و اقتصادی باشد.
 
اسدی ابراز امیدواری کرد با رویکرد جدید آبفای کاشان در توجه به بخش غیردولتی برای پروژه‌های این حوزه بتوانیم قدم‌های قابل قبولی در رفع بحران آب و خدمت رسانی شایسته به مردم خوب شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل برداریم.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد