گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

قطعی آب با عدم صرفه جویی در کاشان

مدیرعامل شرکت آبفای کاشان گفت: گرم شدن بی سابقه هوا در شهر کاشان مصرف آب را به شدت افزایش داده است و چنانچه همشهریان صرفه جویی نکنند با قطع آب مواجه خواهیم شد.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، محمدرضا اسدی افزود: در حال حاضر تمام منابع آب دو شهرستان کاشان، آران و بیدگل به صورت 24 ساعته در مدار بهره برداری است و در صورت بروز هرگونه مشکل به خصوص قطعی برق، مشترکین با مشکل قطعی آب مواجه خواهند شد.
 
وی با اشاره به افزایش پیک مصرف در ماه رمضان تصریح کرد: در ماه رمضان به واسطه استفاده مردم از آب در سحر، مصرف آب افزایش پیدا کرده و یک نوبت به پیک مصرف نسبت به دیگر روزها سال اضافه می‌شود.
 
مدیرعامل آبفای کاشان گفت: آبفا معمولاً در روزهای معمولی سال آب را از طریق منابع در اختیار در مخازن ذخیره نموده و در طول روز و مواقعی که مصرف آب افزایش پیدا می‌کند، از ظرفیت مخازن استفاده می‌نماید.
 
اسدی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان به واسطه پیک مصرف سحرگاه امکان ذخیره آب در مخازن وجود ندارد و حجم مخازن ذخیره نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش پیدا کرده است.
 
وی از همشهریان درخواست کرد نهایت دقت و صرفه جویی در مصرف آب را داشته باشند و یادآور شد: چنانچه هر نفر 20 لیتر در روز صرفه جویی در مصرف آب داشته باشد خواهیم توانست پیک مصرف را به خوبی پشت سر گذاشته و در غیر این صورت با مشکل قطعی آب مواجه خواهیم شد.
مدیرعامل آبفای کاشان افزود: مصرف آب این روزها به خصوص در شهر کاشان به شکل بی سابقه‌ای افزایش پیدا کرده و از مرز 100 هزار متر مکعب در روز گذشته است که نسبت به مدت مشابه 8 هزار متر مکعب افزایش یافته است.
 
اسدی با انتقاد از برخی از مشترکین پرمصرف گفت: متأسفانه علی رغم تبلیغات گسترده در خصوص بحران آب منطقه همچنان مشاهد می‌شود که برخی از همشهریان برای شستشوی کوچه و خیابان‌ها از آب شرب شهری استفاده می‌کنند .
 
وی به اقدامات انجام شده در خصوص کاهش بحران آب کاشان اشاره کرد و گفت: کاهش و تعدیل مصرف انشعابات غیرخانگی مانند فضای سبز شهرداری در دستور کار شرکت آبفا قرار گرفته و مصرف نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش پیدا کرده است البته عمده انشعابات شرکت که بیش از 80 درصد است مربوط به انشعاب خانگی است که انتطار داریم همشهریان نهایت دقت و سعی خود را در صرفه جویی و کاهش مصرف انجام دهند تا تابستان امسال را نیز مانند سال‌های قبل بدون قطعی آب پشت سر بگذاریم.

نظرات 1 + ارسال نظر
مدیر مرکز چهارشنبه 18 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 07:06 ب.ظ http://timarestan.blogsky.com/

بهتر نیس اول تو ابیاری غرق ابی پارکها و فضای سبزایی که هیچ سنخیتی با اقیلم جهنمی کاشان ندارن، اونم وسط گرمای روز، تجدید نظر بشه؟!

سلام. کجایی؟ خوبی. سرحالی. با نظرت موافقم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد