گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

برگزاری اولین جلسه رسمی شورای اسلامی برزک با حضور معتمدین

 

اولین جلسه رسمی شورای اسلامی برزک با حضور اعضای شورا، شهردار و معتمدین برزک به منظور ارائه گزارش کارگروههای شورا، نهادینه کردن تعامل ، شنیدن نظرات مردمی و طرح مسائل توسعه در سالن کنفرانس شهرداری برزک برگزار شد.
 
رئیس شورای اسلامی شهر برزک گفت: شورای اسلامی برزک در نظر دارد به منظور تعامل بیشتر با مردم و ارائه گزارش شفاف به موکلین جلسات شورا اسلامی را با حضور معتمدین به صورت علنی برگزار نموده و از نتایج خوب آن برای ارتقا و توسعه شهر بهره مند گردد.
 
شهردار برزک نیز ضمن توضیحاتی پیرامون سند چشم انداز چهارساله برزک گفت: این برنامه با 8000 ساعت نفر کار کارشناسی تدوین شد و اکنون به عنوان نقشه راه توسعه شهری مبنای تصمیم گیری ها قرار خواهد گرفت.
 
مهندس مرتضی والی زاده داشتن برنامه را یک ضرورت اجتناب ناپذیر عنوان کرد و یادآور شد: حرکت های انفعالی برای یک شهر روبه توسعه مناسب نیست و تمام اقدامات و پروژه های شهری را با نگاه به افق توسعه شهر هماهنگ و همراستا نموده و به حرکت خود شتاب بدهیم.
 
وی روکش کامل آسفالت خیابان اصلی شهر برزک و اجرای روشنایی بخشی از بلوار ورودی را به عنوان دو پروژه مهم شهرداری در سال 93 ذکر کرد و گفت: با وجود این که شهرداری از لحاظ منابع مالی در تنگنا و فشار قرار دارد ولی تلاش خواهیم کرد این دو پروژه را در سال 93 به سرانجام برسانیم و اقدامات اولیه آن شروع شده و در طول هفته ها پیش رو عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
 
والی زاده گفت: فاصله برزک تا ناحیه مرزی 6 استان کشور کمتر از یک ساعت است و با وجود قابلیت های برزک و این مزیت با ارزش می توانیم قابلیت های بالقوه شهر را به فعلیت رسانده و از آن برای ارتقاء شهری بهره برداری کنیم.
 
عبدالمجید رفیعی به عنوان مسئول کارگروه کشاورزی و محیط زیست از پیگیری های انجام شده در این خصوص گزارشی ارائه نمود و گفت: مرز محدوده و حریم شهر برزک این قابلیت را دارد تا با عقب راندن مرز منطقه حفاظت شده تنگناها و محدودیت های این طرح را برای فعالیت های مورد نیاز شهرداری رفع نماید.
 
وی با ارائه توضیح کامل در خصوص مشکلات حمل و نقل برزک گفت: یکی از آسیب هایی که در این حوزه متوجه مردم و شهروندان برزک می باشد خلاهای قانونی است که بعضی از شهرها با ابتکار عمل این خلاء را رفع نموده و شهر برزک به جهت این که دوری و بدی راه و با نبود بودجه نقدینگی در این خصوص مشکلات را مضاعف نموده است.
 
رفیعی تصریح کرد: ارائه طرح اصلاح قوانین حمل و نقل شهرستان تدوین و جهت بررسی و حل مشکل به صورت قانونی به شورای شهرستان ارائه شده است.
 
عباسعلی کاردان نیز در خصوص پیگیری های انجام شده در خصوص سلامت و بهداشت، ورزش و توریسم و گردشگری برزک به شورا ارائه نمود.
 
محمد سنجریان مسئول کارگروه آب، برق ، گاز و عمران و شهرسازی نیز گزارش از پیگیری های انجام شده به شورا ارائه نمود و گفت: مسئولان در خصوص آب رسانی به مناطق حومه ای شهر برزک قول های مساعدی داده اند و امیدواریم در سال جدید شاهد رفع مشکلات مردم در این خصوص باشیم.
 
حاج رضا قطبی نژاد گفت: موضوع حمل و نقل برزک با اهمیت است و نیازمند توجه بیشتر متولیان امر می باشد و چنانچه مصوبه ای در  این خصوص انجام گرفت ، همه باید آن را رعایت کنند تا حرمت جایگاهها حفظ گردد.
 
وی افزود: همه باید تلاش کنیم با ایجاد فضای آرام و مناسب فرصت توسعه و پیشرفت شهر برزک را فراهم کنیم و هرگونه جوسازی برای برزک مخرب است.
 
رمضانعلی شیری نیز در این جلسه با ارائه پیشنهادها و انتقادهایی گفت: نظافت برزک بایستی مورد توجه بیشتر قرار گیرد و ریختن نخاله در سطح شهر ضعف خدمات شهری است. سطل زباله ها از هم در رفته و زباله در کوچه ها دیده می شود.
 
وی افزود: سنگ فروش کوچه اقامتگاه تا محل موزه با ضروری است که امیدوارم در دستور کار شورا و شهرداری قرار گرفته و با کمک بخش خصوصی انجام شود.
 
آقای محمد تقی ترابی نیز گفت: شورا و شهرداری باید تلاش کنند تا منبع پایداری برای درآمد شناسایی کرده و با استفاده از آن برای خدمات شهری و توسعه و آبادانی بیش از گذشته برنامه ریزی نمایند.
 
وی رفع پیچ های خطرناک در خیابان شهر را قبل از انجام آسفالت کردن معابر را با اهمیت دانست و از شهرداری خواست برای آن برنامه ریزی نماید.
 
حاج منصور صباغیان نیز به ارائه مباحث خود پرداخت و گفت: شهرداری در زمینه جذب منابع مالی متأسفانه نسبت به استفاده از مستثنیات بی توجه است که می توان حائز اهمیت باشد.
 
آقای حاج سید عباس طاهری با نقل خاطره ای از امام جمعه فقید حضرت آیت الله موسوی گفت: در آن هنگام نامه ای آمد که اعضای شورا نیز می توانند اعزام به جبهه بشوند. دوستان شورا تصمیم گرفتند از این فرصت استفاده کرده و وظیفه خود ادا کنند. برای تعیین تکلیف خدمت امام جمعه رسیدیم. ایشان فرمودند کار در سنگر شورا کم تر از دفاع مقدس نیست.
 
مهندس غلامرضا رفیعی در جمع بندی مطالب ارائه شده اعضای شورا و معتمدین و شهردار گفت: جذب منابع پایدار برای شهر با اهمیت است و دو نمونه موردی که در این زمینه ارائه شد می بایست در دستور کار شهرداری و شورا قرار گیرد.
 
وی بهره برداری از معادن منطقه در چارچوب قانون و استفاده از بن گل به منظور استفاده سوخت دو نمونه ارائه شده در جلسه شورا ذکر کرد.
 
رفیعی با تأکید بر فرهنگ سازی برای توسعه برزک تأکید کرد: متولیان شهری و معتمدین می بایست تدبیری به کار گیرند تا فضاهای مسموم شهری به حداقل رسیده و فضا برای همکاری و مشارکت همه شهروندان در توسعه فراهم گردد.
 
وی یادآور شد: فضاهای مسوم باعث می شود وجه شهر برزک در منظر افرادی که از خارج به منطقه نگاه می کنند مخدوش گردد و امکان هرگونه تحرک و ابتکار عمل از دست مدیران شهری گرفته شود.
 
غلامرضا رفیعی با استقبال از دغدغه های آقای شیری تصریح کرد: همه شهروندان را می باید برای سازندگی شهر بسیج نمود و ساختن برزک وظیفه همه برزکی هاست در هرکجای کشور است.
 
وی با انتقاد از افرادی که دعوت پی در پی شورا را بی پاسخ گذاشته و از روش های غیر متعارف استفاده می کنند تأکید کرد: شورا میدانی برای خدمت است و در آن به روی همه شهروندان و فعالان و صاحب نظران و صاحبان فکر و اندیشه باز است و افرادی که به جای حضور در چنین جلساتی از راه های غیرمتعارف بحث های خود را پیگیری می کنند باعث افزایش مشکلات شهری شده و فضا را برای فعالیت و زندگی سالم در برزک با مشکل مواجه می سازند.
 
شایان ذکر است اعضای شورا و شهردار و متعمدین بعد از جلسه علنی شورا در دفتر امام جمعه برزک حاضر شده و ضمن ارائه گزارش از رهنمودهای ایشان استفاده کردند.
 
مصوبات
 
1- نامه شماره 69 / 93 مورخ 9/1/93 شهرداری و پیوست مربوطه مورد تأیید و تصویب است با لحاظ این نکته که شهردار محترم برزک اختیار کامل دارد که هر اقدامی در جهت بسط و انجام سرمایه گذاری در سطح شهر مورد نیاز باشد به انجام برساند.
 
2- کلیات سند چشم انداز مورد تصویب شورا قرار گرفت و شورا ضمن بررسی کامل این برنامه در صورتی که در جزئیات آن اشکالاتی باشد جهت اصلاح به شهردار اعلام خواهد شد.
 
3- شهرداری جذب و شناسایی منابع مالی پایدار برای شهرداری را در دستور کار قرار دهد. در خصوص دو مورد مطرح شده در جلسه شورا  – بهره برداری از معادن منطق طبق ضوابط و روش های استفاده بهینه از بن گل – به عنوان نقطه شروع مطالعات آن در دستور کار شهرداری قرار گرفته و نتیجه به شوار اعلام گردد.
 
4- روش های جذب کمک های مردمی چه از داخل برزک و همچنین از خارج از برزک توسط شهرداری بررسی و نتیجه به شورا اعلام گردد.
 
5- طرح های فرهنگی به منظور کاهش فضاهای مسموم و جذب و جلب همکاری همه شهروندان در ساخت بزرک بزرگ و آباد در دستور کار شهرداری قرار گرفته و نتیجه به شورا اعلام گردد.
 
6- دغدغه های که در خصوص بافت شهری در صحبت های آقای رمضانعلی شیری مطرح شد با اهمیت است و شهرداری ضمن بررسی نتیجه کاربردی را به شورا و ایشان اعلام نماید.
 
7- انتقال صنایع مزاحم کارگاهی به خارج از برزک پیشنهاد شده توسط آقای شیری ضمن کمک گرفتن از شخص ایشان در دستور کار قرار گرفته و نتیجه به شورا ارسال گردد.
 
8- ساخت و سازهای غیرقانونی مطرح شد در جلسه به عنوان معضل در زمینه عمران و شهرسازی برزک مطرح است و شهرداری راهها برون رفت از این مشکل طراحی و به شورا ارسال نماید.
 
9- طرح ها و اقداماتی که در سطح شهر مورد نیاز شهروندان می باشد و نیاز آنچنانی به منابع مالی ندارد شناسایی و شهرداری برای رفع آن برنامه ریزی عملیاتی انجام داده و نتیجه به شورا ارسال گردد.
 

نظرات 1 + ارسال نظر
Mostafa jahani پنج‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 07:45 ب.ظ http://hamindorobar.blogfa.com/

با سلام و تشکر ازشما . جلسه خوبی برگزار شده است و مسائل مهمی نیز در آن مطرح شده .. امیدوارم مسائل در مرحله عمل به خوبی پیگیری و مشکلات برطرف شود ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد