گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

بازگشتم به کاشان گمانه‌زنی است

مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان:
بازگشتم به کاشان گمانه‌زنی است
پروژه فاضلاب کاشان پیش از من شروع شده بود
مدیرعامل سابق آبفای کاشان با اشاره به برخی شایعات مبنی بر بازگشت وی به کاشان گفت: این بحث‌ها که در محافل مختلف و از طریق رسانه‌ها مطرح می‌شود، گمانه‌زنی است و من قصد آمدن به کاشان برای قرار گرفتن در جایگاهی را ندارم.

ابوالفضل صدرائیه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با اشاره به دغدغه‌های خود نسبت به مسائل منطقه کاشان به عنوان دیار خود و نیز آسیب‌های فراروی مدیریت شهری کاشان اظهار داشت: نقطه اشتراک همه مدیران، معتمدان و صاحب‌نفوذان در کاشان دلسوز بودن و داشتن دغدغه پیشرفت است، ولی ذهنیت‌ها، سوء تفاهم‌ها و از هم دور بودن‌ها مانع تحقق آن می‌شود.

وی تصریح کرد: تنها راه پیشرفت روزافزون کاشان تحقق همگرایی و همدلی همه افرادی است که به نوعی قدرت تأثیرگذاری دارند.

مدیرعامل سابق آبفای کاشان در پاسخ به برخی انتقادها که شبکه فاضلاب شهری زندگی مردم را مختل کرده و به نوعی وی به عنوان بنیان گذار آن شناخته می‌شود بیان داشت: اجرای شبکه فاضلاب شهری سال‌ها پیش از دوران مسئولیتم در جایگاه مدیر عاملی آبفا شروع شده بود ولی حرکتی کند و به اصطلاح لاک‌پشتی داشت.

وی افزود: وقتی مسئولیت آبفای کاشان را بر عهده گرفتم با کمک همه دوستان، همکاران و مسئولان محلی تمام راه‌های سرعت بخشیدن به این پروژه را بررسی کرده و با استفاده از وام بانک توسعه اسلامی به این پروژه تسریع بخشیدیم.

صدرائیه در پاسخ به انتقاداتی که نسبت به پروژه فاضلاب کاشان می‌شود تأکید کرد: اگر قصوری در بخشی از کار وجود دارد به این معنی نیست که همه پروژه مشکل داشته باشد هنر ما این است که مشکلات را رفع و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

مدیر عامل آبفای استان سیستان و بلوچستان افزود: در شرایطی که پروژه‌ها در سراسر کشور با نبود اعتبار و رکود مواجه است باید کمک کنیم تا اعتبار این پروژه که به سختی جذب شده با دقت و بالاترین سرعت موجب جلوگیری از آلودگی منابع زیرزمینی و پاکی منطقه شود.

صدرائیه تصریح کرد: اکنون دیگر وقت آن نیست که بر سر درست یا نادرستی آن صحبت کنیم، بلکه باید راه‌های به ثمر نشستن هرچه سریع‌تر آن را جست‌وجو کنیم.

وی اذعان داشت: گذشت، سعه صدر، دغدغه خدمت به مردم، تلاش شبانه‌روزی، اصلاح رفتار اشتباه و تعامل مؤثر با همه گروه‌ها و طیف‌های منطقه در راستای خدمت به مردم عامل‌های موفقیت یک مدیر است که مسئولان کاشانی از آن برخوردار هستند.

وی با تأکید بر اینکه مهم نیست چه افرادی در جایگاه مدیریت شهری قرار می‌گیرند ابراز داشت: مهم آن است وقتی شخصی حاضر به پذیرش مسئولیت شد همه گروه‌ها و افراد پشت سر او قرار گرفته و باعث شتاب دادن به قطار توسعه و پیشرفت آن شهر شوند.

صدرائیه ادامه داد: ترجیح دادن منافع شهر بر تفکرات و سلایق شخصی که گاهی همه می‌تواند درست و به جا باشد، یک اصل مهم در مدیریت شهری است.

وی با اشاره به لزوم احترام به بزرگان شهر که به عنوان گنجینه‌های بی‌بدیل که باعث غنای شهر هستند بیان داشت: در عین حال توجه به جایگاه مدیران در همه سطوح نیز با اهمیت است و تخطی از آن به منزله خودزنی محسوب می‌شود که شایسته منطقه تمدن‌ساز کاشان نیست.

صدرائیه عنوان کرد: به اعتقاد من هیچ شهر و مرکز استانی به اندازه کاشانی‌ها در جایگاه کلیدی کشور مسئولیت ندارند بنابراین باید از ظرفیت‌های آنان در جذب اعتبارات و تحقق عدالت اجتماعی تمام نیرو و توان خود را به کار گیریم.

این مقام مسئول تأکید کرد: بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران جهان و کشور کاشانی هستند و این امر مایه مباهات همگان است ولی مدیریت شهری می بایست فضای حضور موثر آنان را در کاشان فراهم کنند.

صدرائیه متذکر کرد: تشکیل یک تیم کارشناسی که بتواند موانع حضور سرمایه‌گذاران را بررسی و در یک فرآیند علمی و کارشناسی آسیب‌شناسی کند برای پیشرفت کاشان ضروری و با اهمیت است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد