گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

بی توجهی به بازنشستگان فراگیر شده است

مجری کانون صنفی صنعت آب و فاضلاب کاشان گفت: مشکلاتی که بازنشستگان با آن مواجه هستند عمومیت پیدا کرده و شایسته است مسئولان برای رفع آن بیش از گذشته تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، اکبر شکریز در اولین مجمع عمومی کانون بازنشستگان اظهار کرد: تکریم، معیشت و درمان سه رأس مثلث معضلات مهم اجتماعی پیش روی بازنشستگان است.

وی با بیان اینکه افراد بازنشسته بعد از یک عمر تلاش و فعالیت به حال خود رها می‌شوند و این بی توجهی به صورت یک اپیدمی مزمن سراسر کشور را فرا گرفته است، افزود: یک کارمند به مجرد آن که به مرز بازنشستگی رسید نوع نگاه، رفتار و محبت اجتماعی به وی رنگ باخته به گونه‌ای که در بعضی از سازمان‌ها حتی اجازه ورود به خانه گذشته خود را ندارند. به خانه‌ای که 30 سال از بهترین لحظات عمر خود را صرف ساختن آن کرده است و این یک آسیب بزرگ است.

شکرریز به مشکلات معیشتی بازنشستگان اشاره و تصریح کرد: هر کارمند در دوران فعالیت از حقوق و مزایا در حد گذران زندگی برخوردار است، ولی در زمان بازنشستگی این رقم به یک سوم کاهش پیدا می‌کند در حالی که هزینه‌های خانوادگی فرد چند برابر شده است و این موضوع روان و جسم بازنشسته را بر هم می‌ریزد.

مدیر اسبق سازمان آب و فاضلاب کاشان گفت: مسائل و مشکلات در حوزه درمان بازنشستگان دغدغه بسیاری برای آنان ایجاد کرده است. پس از 30 سال تلاش و بهره‌گیری از فکر و جسم و شروع بازنشستگی و کهولت سن بیماری‌های مختلف از راه می‌رسد و این در حالی است که تمامی خدمات تکمیلی درمانی مانند کارت طلایی، دفترچه بیمه‌های خصوصی طرف قرارداد از وی گرفته می‌شود و بازنشسته تنها با در دست داشتن دفترچه درمان و یا تأمین اجتماعی در میدان درمان‌های عمومی رها شده و اول مصیبت وی است.

شکرریز با اشاره به پیگیری‌های انجام شده جهت استقرار دفتر کانون صنفی در کاشان گفت: بسیار خرسندم و خداوند را شاکرم که امروز شاهد حرکتی نویدبخش و روحیه ساز با اهدافی بلند و امیدوار کننده و ارتقاء بخش سطح زندگی بازنشستگان هستیم.

وی افزود: رسیدگی به امور بازنشستگان مسئولیت خطیر و ظریفی است که به لحاظ اهمیت اهداف کانون در زندگی روزمره اجتماعی و معیشتی و درمانی فرد بازنشسته کاری با اهمیت است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد