گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

ابقای فرماندار

 تفرقه در گروه‌های سیاسی کاشان و ابقای فرماندار


کاشان نیوز: منصوری در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن کاشان به صراحت به خبرنگار کاشان نیوز گفت: گزینهٔ پیشنهادی من برای فرمانداری ویژه شهرستان کاشان «علی اصغر قانع» بود ولی تکروی برخی افراد در کاشان مانع این اقدام شد.

قانع قصد آمدن داشت یا خیر را نمی‌توان به راحتی قضاوت کرد ولی به جرأت می‌توان گفت نقش پایگاه خبری کاشان نیوز در علنی کردن این ماجرا و فعال شدن گروه مدعی در نیامدنش بی‌تأثیر نبود ولی هرچه بود، همه عوامل دست به دست هم داد تا این مهندس کهنه کار، ماندن بر پست معاونت آبفای کشور را بر آمدن به میدان پرخطر مدیریت کاشان ترجیح داده و به تعبیری از تهران دعاگوی کاشان باشد تا دین خود را ادا کند.
در حالی که عباسعلی منصوری شرح این ماجرا را در حاشیه میدان جهاد در جمع افرادی که دور او گرد آمده بودند بیان می‌کرد، ۵ نفر از سران قدیمی اصلاح طلبان کاشانی در درحال چانه زنی با علی اصغر قانع بودند شاید نظر او را برای آمدن جلب نمایند ولی هرچه بیشتر گفتند کمتر پاسخ گرفتند و ناامید جلسه را ترک گفتند.
در گوشه دیگری از شهر جمعی از اساتید دانشگاه کاشان در جلسه‌ای جمع آمدند تا ابوالفضل صدرائیه را متقاعد کنند کرسی فرمانداری کاشان را به مدیرکلی آبفای سیستان و بلوچستان ترجیح داده و به گفته آنان کاشان را در بحران بی‌آبی و خشکسالی منطقه از گردآب ناهماهنگی، موازی کاری و ناکارآمدی برخی از مدیران نجات بخشیده و کشتی شهرستان را سکانداری کند ولی این گروه نیز با تمام تلاش‌ها نتوانست خود را به ساحل امن توافق رسانده و ناامید جلسه را به پایان رساند.
وجه اشتراک صدرائیه و قانع آشنایی و اشراف کامل بر وضعیت بحران آب منطقه و شهرستان بوده و همکاری نزدیک با زرگرپور در برهه‌ای از زمان که به عنوان یکی از مدیران ارشد وزارت نیرو مشغول به کار بوده‌اند برگ برنده این دو مدیر کاشانی است و صدالبته آب موضوعی است که به اعتقاد بسیاری از صاحب نظران پاشنه آشیل توسعه کاشان محسوب می‌گردد و می‌بایست به عنوان یکی از معیارهای مدیریت کلان شهرستان مورد توجه قرار گیرد.
صدرائیه را به «جسارت» می‌شناسند. خصوصیتی که هرچند باعث شد کاشان بتواند اعتباری کلان در حد سه برابر بودجه شهرداری در زمان خود و در تنگنای تحریم از بانک توسعه اسلامی جذب نماید و پروژه راکد فاضلاب شهری را جریان بخشد ولی این اقدام به دلایل سیاسی باعث نشد همه را همراه خود کرده و مخالفانی نیز برای خود تراشید تا در مقابلش صف آرایی نموده و رفتنش را روزشماری کنند.
هرچند مشکلات ناشی از نشست‌های حفاری فاضلاب که این روز‌ها صدای بعضی از مسئولین شهری را درآورده است به حساب صدرائیه نوشته می‌شود ولی به نظر بسیاری، عملکرد تیم نظارتی این پروژه عمده‌ترین دلیل کاستی هاست که به حساب مدیران آبفا به خصوص وی نوشته می‌شود.
گفته می‌شود استاندار معتقد است بعد از مهندس قانع بهترین گزینه برای تصدی مسئولیت فرمانداری ویژه شهرستان کاشان مهندس صدرائیه است. وی که علاوه بر توانمندی‌های مدیریتی، کاشانی است و حائز اشراف به اوضاع و مسائل کلان شهرستان می‌باشد ولی او نیز چون همکار کاشانی‌اش تمایلی به آمدن نداشته و علاقمند است از فرسنگ‌ها دور‌تر به فکر کاشان باشد و دین خود ادا کند.
آن طرف‌تر طیف منتسب به بیت آیت الله یثربی که مصر بودند تا گزینه خود را به هر قیمت بر کرسی فرمانداری ویژه شهرستان کاشان بنشانند گویا از این فکر دست شسته و به سراغ گزینه‌های دیگری رفته‌اند. گفته می‌شود خواهرزاده شیخ شوخ، حاج محسن قرائتی اکنون به لیست آنان راه یافته و جوانان پرالتهاب ستاد روحانی در کاشان همت‌شان را جزم کرده و گیوه‌های خود را ورکشیده‌اند تا با ارتباطات موثری که با تهران و استانداری دارند معادلات سیاسی کاشان را به نفع خود تغییر دهند.
نکته جالب داستان آنجاست؛ برای آمدن برخی از مدیران بومی و نشاندن بر کرسی فرمانداری باید تلاش کرد و خود را به آب و آتش زد تا متقاعدشان نمود که به موطن خود خدمت کنند و در طرف مقابل افرادی هستند که برای نشستن بر عالیترین جایگاه دولت در شهرستان گوی رقابت از دیگران ربوده و برای خدمت سینه چاک نموده و از هر گونه اقدام فروگذار نمی‌نمایند.
از همهٔ این‌ها گذشته آخر شاهنامه خوش است. در حالی که کاشانی‌ها تاکنون گل‌های پرتعدادی وارد دروازه خود کرده‌اند گفته می‌شود مهندس زرگرپور استاندار اصفهان مدعی است کاشان ناآرام است و صلاح نیست تا گزینه‌ای برای تصدی مسئولیت فرمانداری کاشان معرفی کند. از ایشان نقل شده است که کاشانی‌های ۳۲ گزینه برای فرمانداری کاشان معرفی کرده‌اند، رقمی بیش از یک کابینه دولت و فعلاً در نظر دارد تا «علیرضا جوادی» را بر این مسند پرطرفدار برای یکسال ابقا نماید. تا خدا چه خواهد و…

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد