گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

رویکرد جدید آبفای کاشان


مدیرعامل آبفا کاشان:
استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی رویکرد جدید آبفا است


مدیرعامل آبفای کاشان گفت: رویکرد جدید شرکت‌های آب و فاضلاب استفاده از مشارکت‌های بخش خصوصی در تسریع و تسهیل پروژه‌های صنعت آب و فاضلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، محمدرضا اسدی امروز (یک شنبه) در نشست خبری که به مناسبت سالروز تأسیس شرکت‌های آب و فاضلاب برگزار شد، با بیان اینکه سه دهه از تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب می‌گذرد، اظهار کرد: اگر دهه اول را توسعه کمی و دهه دوم را توسعه کیفی و کمی شرکت‌های آب و فاضلاب بنامیم، امروز با وجود نیازهای جدید و تکنولوژی‌های نوین رویکرد آبفا تغییر کرده است.

وی تأکید کرد: امروز دیگر به شکل سنتی نمی‌توانیم نیازهای روبه افزایش شهروندان را در توسعه و تکمیل زیرساخت‌های شهری و خدمات رسانی بیشتر پاسخ دهیم.

اسدی توجه به هوشمندسازی شبکه را یکی از دستاوردهای تکنولوژی‌های نوین دانست و افزود: شبکه‌های تله متری و مواردی از این دست ابزار بسیار مفید برای خدمات بهتر و موثرتر به مردم در اختیار مدیران آب و فاضلاب قرار داده است.

مدیرعامل آبفای کاشان با بیان اینکه اعتبارات دولتی بسیار کاهش یافته است، یادآور شد: تخصیص اعتبار استانی امسال شرکت آب و فاضلاب کاشان 3.5 درصد است که بسیار کمتر از سال‌های گذشته می‌باشد و نشان از آن دارد که نمی‌توانیم روی اعتبارات دولتی حساب باز کنیم.

وی با بیان اینکه به همین جهت رویکرد شرکت‌های آب و فاضلاب در دهه سوم تشکیل توجه به مشارکت و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است، اضافه کرد: سرمایه گذاری در صنعت آب و فاضلاب می‌تواند جذابیت زیادی برای سرمایه گذاران داشته باشد چراکه سرمایه گذاری در صنعت آب و فاضلاب هم مزد است و هم منت.

وی گفت: دولت سرمایه و سود سرمایه‌گذاری در صنعت آب و فاضلاب را تضمین نموده و از جهتی هر اقدامی در این حوزه با توجه به این که با مهم‌ترین نیازهای مردم در ارتباط است از ارزش معنوی بالایی برخوردار است.

مدیر عامل آبفای کاشان نقش رسانه‌ها را در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی جلب مشارکت‌های مردمی در صنعت آب و فاضلاب با اهمیت دانست و تصریح کرد: رسانه‌ها با عملکرد خود در گذشته ثابت کرده‌اند می‌توانند قدم‌های موثر و مفید در برجسته کردن مشکلات و رفع آن بردارند.

وی با اشاره به بحران آب در دشت کاشان تصریح کرد: اطلاع رسانی رسانه در زمینه بحران آب در دشت کاشان به خوبی باعث شد که این موضوع مهم برای مردم و مسؤلان تبیین و تشریح گردد.

اسدی پروژه آب شیرین کن ابوزیدآباد را نمونه موفقی از سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه دانست و گفت: این پروژه هم مشکل مردم را در زمینه آب رفع نموده و هم‌چنین برای سرمایه‌گذار سوددهی داشته است.

نظرات 1 + ارسال نظر
مهرداد سه‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1392 ساعت 03:44 ق.ظ http://www.kingbarzok.blogfa.com

سلام
کینگ برزگ با یک پست آپدیت شد!
www.kingbarzok.blogfa.com
منو به اسم کینگ برزک لینک کن بعد بعد خبر بده با چه اسمی لینکت کنم
ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد