گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

برگزاری اولین جلسه شورای اسلامی استان با تأخیر چند ماهه

نماینده شورای اسلامی شهرستان کاشان در شورای استان خبر از برگزاری اولین جلسه شورای اسلامی استان به دعوت استاندار در محل استانداری اصفهان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، حسن الماسی روز گذشته (شنبه) در جلسه شورای اسلامی شهرستان کاشان، اظهار کرد: امروز -یک شنبه 15 دی‌ماه- اولین جلسه شورای اسلامی استان اصفهان در حالی برگزار می شود که چند ماه از زمان قانونی برگزاری آن گذشته است.

وی تصریح کرد: طبق ماده دوم آیین نامه داخلی شوراهای استان نخستین جلسه هر دوره شورا حداکثر 15 روز پس از تشکیل دو سوم شوراهای شهرستان‌های‌ حوزه استان به دعوت استاندار تشکیل می‌شود و با حضور حداقل دو سوم اعضا رسمیت می‌یابد ولی عملاً این اقدام به دلایل نامشخص تا کنون به تأخیر افتاده است.

الماسی ادامه داد: بسیاری از اقدامات شوراهای فرادست مانند شورای اسلامی بخش و شورای اسلامی شهرستان منوط به تشکیل شورای اسلامی استان و شورا عالی استان‌ها است و تا زمانی که این شوراها تشکیل نشوند شوراهای فرودست با مشکلاتی بسیاری مواجه هستند.

وی تأمین اعتبار شوراهای فرادست را یکی از عمده‌ترین مشکلات این شوراها دانست و گفت: چگونه شوراهای فرادست مانند شوراهای اسلامی شهرستان می‌توانند به وظایف قانونی خود عمل نمایند در صورتی که وضعیت تأمین هزینه‌های دبیرخانه و هزینه تحقیقی، پ‍ژوهش و آموزشی آنها نامشخص است.

الماسی، شورای اسلامی کاشان با برگزاری شش جلسه رسمی و چهار جلسه کمیسیون‌ در مدت کمتر از دو ماه از تشکیل این شورا را نشانه کارآمدی شورای شهرستان دانست و افزود: شوراها جایگاه خدمتگزاری به مردم است و چنانچه جایگاه آن از سوی بدنه دولت به خوبی به رسمیت شناخته شود و برای مشکلات و موانع پیش رو چاره اندیشی گردد می‌توان از قابلیت‌های آن بسیار بهره برد.

وی اضافه کرد: امیدواریم شوراها با کمک گرفتن از تجارب گذشته و در یک تعامل و هماهنگی با مسؤلان اجرایی شهرستان و استان قدم‌های بهتر و بیشتری در جهت تحقق پیشرفت و آبادانی و رفاه مردم بردارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد