گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

«توسعه» خود را بیمه کرد

بیمه توسعه همزمان با اربعین حسینی و با ارائه خدمات به زائران کربلای معلی خود را بیمه کرد.

مدیر بیمه توسعه کاشان در گفتگو با خبرنگاران در کاشان با اعلام این خبر گفت: بیمه توسعه علاوه بر بیمه زائران گروهی ساماندهی شده زائرانی که خارج از فرآیند ثبت نام حج و زیارت و به صورت انفرادی به عتبات عالیات سفر می کنند نیز تحت پوشش خدمات کامل بیمه توسعه قرار داد.
دکتر علی صباغیان افزود: بر همین اساس با توجه به خروج بیش از 300هزار نفر زائر انفرادی از مرزهای کشور، از 10 روز قبل از مراسم اربعین کارگروه هایی به صورت شبانه روزی با دارا بودن حداقل 5دستگاه بارکد خوان در هر یک از مرزهای خروجی کشور مستقر شدند، تا صرفا با ثبت کد ملی افراد به وسیله دستگاه های بارکد خوان، شرایط مناسبی را در جهت تسریع در امور صدور بیمه و جلوگیری از اتلاف وقت زائران فراهم آورند.
مدیر بیمه توسعه کاشان با اشاره به آن که ساماندهی پوشش بیمه ای زائرانی که خارج از تعهدات شمسا به کربلا مشرف می شوند برای نخستین بار توسط بیمه توسعه انجام می شود، تصریح کرد: شرکت بیمه توسعه از همه توان خود جهت خدمت رسانی به زائرین عتبات عالیات استفاده کرده است.
دکتر علی صباغیان با بیان این که تعداد نمایندگی های بیمه توسعه در سطح کشور از تمام شرکت های بیمه ای دیگر بیشتر است یادآور شد: رئیس هئیت مدیره بیمه توسعه با نیت معنوی قدم به این عرصه گذاشته و تلاش کرده است در کنار ایجاد اشتغال و کارآفرینی خدمات مطلوبی به هموطنان عزیز ارائه نماید.
این استاد دانشگاه تأکید کرد: به اعتقاد من بیمه از ضروریات زندگی و از نان شب واجب تر است ولی این موضوع هنوز برای مردم فرهنگ سازی نشده است. مردم بیمه را به عنوان یک کالای لوکس می دانند در حالی که بیمه یکی از نیازهای ضروری برای شهروندان است.
دکتر صباغیان با مقایسه سرانه های بیمه ایران و هند یادآور شد: در کشور در حال توسعه مثل هند از هر دو خانوار یک خانواده تحت پوشش بیمه عمر و سرمایه گذاری هستند ولی در ایران این تعداد بسیار کمتر است و این نشان می دهد فرهنگ سازی مناسبی در خصوص بیمه انجام نشده است.
وی قرار گرفتن بیمه در اولویت های آخر خانوار به جهت مشکلات اقتصادی را تفکر نادرستی دانست و گفت: بیش از 70 درصد جمعیت هند کارتن خوابند و وضعیت معیشت در هند به مراتب از ایران پایین تر است ولی بیش از 102 میلیون فقره بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری در جریان است  و این نشان می دهد فرهنگ بیمه بین آنها رواج پیدا کرده ولی متأسفانه در ایران اینگونه نیست.
صباغیان افزود: در ایران نگاههای برخی افراد به بیمه سود فوری و آنی است در صورتی که اولین ویژگی بیمه آن است که برای خانواده پشتوانه و پس انداز است و از نظر احساس امنیت و ایمنی برای فرد در مواقع کارافتادگی و هزینه های پزشکی و بیماری های خاص و صعب العلاج کمک و حمایت مناسبی است که شرکت های بیمه به بنگاههای اقتصادی و همشهریان محترم ارائه می نمایند.
وی رابطه بیمه ای در ایران را به عکس دنیا ذکر کرد و گفت: شاخص های جهانی بیمه 80 درصد برای اشخاص و 20 درصد برای بیمه های اموال است در حالی که این موضوع در ایران کاملاً بعکس است و این نشان می دهد که در ایران اهمیت مردم به خودشان به مراتب کمتر از خانه، خودرو و اموالشان می باشد.
وی با بیان این که اساس بیمه بر صداقت بنا شده است تصریح کرد: اصول فروش بیمه برای فروشنده و خریدار بر اساس اصل حسن نیت است و در صورتی طرفین از این امر منتفع می گردند که رابطه خود را بر صداقت و ارائه اطلاعات دقیق و درست بنا کنند.
دکتر صباغیان بیمه توسعه در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل را با داشتن 11 نمایندگی مجموعه ای پویا با داشتن کادری مجرب و متخصص برای ارائه کلیه خدمات بیمه ای در خدمت همشهریان دانست و گفت: تلاش خواهیم کرد با وجود سختی کار و پراسترس بودن آن فرهنگ توجه به خود و آینده فرزندان و خانواده را با فرهنگ سازی خدمات بیمه بین آحاد مردم نهادینه نموده و احساس امنیت، آرامش و زندگی را در جامعه توسعه دهیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد