گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

اختلافات سیاسی آفت پیشرفت منطقه است

 نماینده مردم شهرستان های کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه در آینده ای نه چندان دور با مشکلات و بحران های جدی در حوزه آب مواجه خواهد شد و می بایست از هم اکنون برای مقابله با آن چاره اندیشی کنیم.
به گزارش خبرنگار ایمنا از کاشان،  عباسعلی منصوری در نشست با مدیرعامل، معاونین و مدیران آبفای کاشان افزود: کارشناسان و متولیان آب می بایست همه طرح هایی که می تواند در مقابله با بحران آب منطقه موثر باشد بررسی کرده و با در نظر گرفتن همه جوانب آن عملیاتی کنند.
وی، تأمین آب از دیگر حوزه ها، محقق کردن ظرفیت نهایی خط انتقال زاینده رود و جلوگیری از اتلاف شبکه را به عنوان بخشی از راهکارها دانست و افزود: اجرای شبکه فاضلاب شهری در کاشان نه تنها از آلودگی منابع آب جلوگیری کرده و به عنوان یک منبع آب می توان در صنعت و کشاورزی از آن بهره مند شد.
نماینده مردم شهرستان های کاشان، آران و بیدگل اجرای شبکه فاضلاب شهری آران و بیدگل را نیز یک درخواست عمومی این شهرستان ذکر کرد و تصریح کرد: قطعاً برای اجرای شبکه فاضلاب شهری آران و بیدگل و احداث تصفیه خانه از تجارب این پروژه در شهرستان کاشان استفاده خواهد شد.
وی با بیان اینکه آب زیربنای توسعه است، یادآور شد: بحران آب در منطقه به عنوان یک محدودیت جدی مطرح است و مسوولین را در انتقال صنایع به شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در تنگنا قرار داده است.
منصوری گفت: هر چند می توان صنایع مختلفی را برای ایجاد اشتغال به منطقه بیاوریم ولی با دو مشکل جدی آلایندگی صنایع و بحران آب منطقه مواجه می باشیم.
وی، جایگاه این دو شهرستان را فراتر از وضعیت موجود دانست و خاطرنشان کرد: مشکلات بسیاری در منطقه وجود دارد ولی برای برون رفت از آن نیازمند اتحاد و همدلی هستیم که متأسفانه به دلایلی تا کنون این امر محقق نشده است.
نماینده مردم شهرستان های کاشان، آران و بیدگل چیره گشتن رابطه به ضابطه و بی توجهی به شایسته سالاری را به عنوان آسیب های همبستگی ذکر کرد و گفت: به طور حتم تفرقه و اختلافات جناحی و سیاسی سد راه پیشرفت منطقه است و آفتی برای خدمتگزاری بیشتر به مردم می باشد.
محمدرضا اسدی، مدیر عامل آبفای کاشان،نیز در این نشست به ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده و پروژه های در دست اجرای شرکت آب و فاضلاب کاشان پرداخت.
وی بحران آب در دشت کاشان را به عنوان بزرگ ترین چالش فراروی منطقه ذکر کرد و یادآور شد: وجود چاه های بی شمار و غیرمجاز در دشت کاشان، محقق نشدن ظرفیت نهایی انتقال آب زاینده رود به کاشان وضعیت آب منطقه را روز به روز وخیم تر کرده است.
مدیر عامل آبفای کاشان، اجرای شبکه فاضلاب کاشان را قدمی در جهت رفع آلودگی از منابع آبی زیر زمینی دانست و تصریح کرد: با جمع آوری و تصفیه فاضلاب و بازچرخانی آب به صنایع و کشاورزی می توانیم بخشی از کمبود آب منطقه را جبران کنیم./
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد