گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

خود شکنیم

بهتر است قبل از تشکیل «انجمن فرهنگی خبرنگاران کاشان» کارگاه آموزشی حساب و کتاب و جمع و تفریق برای خودمان برگزار کنیم.
این حرف را در اولین جلسه مجمع عمومی این تشکل گفتم. جلسه ای که با حضور اصحاب رسانه و مدیران مسئول و سرپرستی روزنامه های سراسری شهرستان و رئیس و کارشناس ارشاد کاشان در محل تالار فرهنگ برگزار شد. گفتن همانا و دلخوری شدن برخی از دوستان همان
علت گفتن این حرف به خاطر این بود که وقت زیادی از جلسه صرف این شد که برای انتخاب 5 نفر هیئت مدیره باید چند نفر در برگه تعرفه بنویسیم. 3 نفر یا 5 نفر یا 7 نفر!
اکنون نیز بر موضع خودم هستم. وقتی که ما نمی توانیم بر سر نحوه رأی گیری که امری مشخص است اجماع کنیم و هر کسی فرمولی می گوید و بر آن پا می فشارد نشان از آن دارد که بر سر مسائل اولیه مشکل داریم و ابتدا باید برای رفع آن تلاش کنیم.
مشکل دیگری نیز دامن جلسه را گرفت. انتظاراتی خارج از اصول اساسنامه که به وضوح مشخص شده بود نشان می داد که متأسفانه علاوه بر کلاس فوق الذکر کارگاه آموزشی تندخوانی یا روخوانی متون نیز خالی از لطف نیست.
البته چند ماه از تشکیل این انجمن می گذرد و خبری از فعالیتی از آن نیست که خود نشان دهنده آسیب هایی فراتر از موارد ساده و مهم اشاره شده است.
بهانه ای که باعث شد این خاطره را یادآوری کنم آن است که آسیب ها و مشکلاتی که اکنون جامعه با آن دست در گریبان است به خاطر تعارف کردن های متداول و پپسی باز کردن برای همدیگر است. برای رها شدن از این وضعیت چاره ای نداریم جز آن که به نقد هم چنگ زنیم، آن هم نقدی بی رحمانه و در مواجه با نقد موضع نگیریم و خود شکنیم که آیینه شکستن خطاست. هرچه بشود بدتر از این شرایطی که اکنون با آن مواجه هستیم نخواهد شد.
دوستان تأکید مجدد مرا بپذیرید که برای انجام هر کاری توجه به اصول کارشناسی ، قانون و استفاده از تجارب و مشورت اهل فن با اهمیت و ضروری است در غیر اینصورت عقل حکم می کند مسئولیت و نتایج اقدام خود را خود به عهده گیریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد