گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

تردید استاندار؛ بلاتکلیفی کاشان

 پورتال خبری کاشان : این روزها معرفی گزینه ‹صافی› برای تصدی معاونت سیاسی استانداری اصفهان و نپذیرفتن وزیر کشور برای زرگرپور قوز بالاقوز شده و گره ای بر گره انتخاب فرمانداران شهرستان های استان و از جمله کاشان افزوده است.
رحمان فضلی خط قرمزهایی دارد که عدول از آن کار را مشکل می کند. تزریق مدیرانی خارج از بدنه وزارت کشور و به کار گرفتن مجدد بازنشستگان به این وزارتخانه ی مهم و کلیدی برخی از این خط قرمزهای وزیر است.
 
گفته می شود انتخاب فرمانداران بعد از مشخص شدن معاون سیاسی استاندار رقم می خورد. صافی دومین بازنشسته ای است که بعد از سیستانی مورد تقاضای زرگرپور برای ورود به عرصی مدیریتی استانداری اصفهان است. اصرار بر صافی از طرف زرگرپور و نپذیرفتن و کوتاه نیامدن وزیر، وضعیت انتخاب و انتصاب مدیران ارشد استان را بیش از گذشته سخت نموده است.
 
چانه زنی ها گریبان پیشرفت کاشان را گرفته است

این چانه زنی در مقیاسی کوچک تر گریبان پیشرفت کاشان را گرفته و آنچنان فشار می آورد که هر لحظه بیم تنگی نفس و خفگی این مرز و بوم تمدن خیز را محتمل می نماید.
برخی افراد که دولت تدبیر و امید را وام دار خود دانسته و خود را برای خود و دیگران پرچم دار این خیزش اجتماعی معرفی می کنند به دنبال سهم خواهی بوده و با محمل استفاده از مدیران بومی در عرصه مدیریت شهری کاشان بر گزینه ای پا می فشارند که نه تنها بهره مند از تجارب مناسب اجرایی نمی باشد بلکه به جناحی خاص در کاشان منتصب است. طیفی که به کرات خود را نوادگان مدیران توانمند دوره خاصی از پیشرفت شهری تحت نام دوران طلایی کاشان دانسته و مدیریت بر منطقه را حق بدون انقضای خود می داند.
 
در طرف مقابل این گروه سیاسی دغدغه مندانی قرار گرفته اند که حاضرند اعتبار و آبروی خود را برای پیشرفت و تعالی منطقه فدا نمایند. دردمندانی هستند که با تواضع در گوشه عزلت گرفتار آمده و تنها یک خواسته از مدیران ارشد استان و کشوری دارند و آن این که سرنوشت چهار سال آینده کاشان را به دستی کسی بسپاریم که مجرب، شایسته، متعهد، کارشناس و فراجناحی باشد تا منافع مردم و منطقه را پای منافع شخصی، گروهی و افکار تنگ و سلیقه ای خود و گروه منتصب به خود قربانی ننماید.
 
فرماندار کاشان با اقتدار به ایفای نقش حاکمیتی خود در پیگیری امور و اجرای قانون اهتمام دارد
روی دیگر سکه که مغفول مانده است وضعیت فعلی شهرستان کاشان است. علیرضا جوادی با وجود قشون کشی های رفتارهای سلیقه ای و سیاسی که فرمانداری را سیبل فشار خود قرار داده است همچنان با اقتدار چون سابق به ایفای نقش حاکمیتی خود در پیگیری امور و اجرای قانون اهتمام داشته و عملکرد وی در این فرصت تصدی مسئولیت نشان داده است علیرغم نزدیک شدن به فصل بازنشستگی می تواند همچنان منشأ خیر و برکات بسیار برای منطقه و شهرستان کاشان باشد.
 
قوت گرفتن گمانه زنی ها در محافل سیاسی برای حضور قانع
در تازه ترین خبرها، گمانه زنی ها حضور مهندس علی اصغر قانع در محافل سیاسی قوت گرفته است. وی که به تازگی حکم و ابلاغ معاونت آبفای کشور را دریافت کرده است مورد توجه دلسوزان ارشد شهرستان قرار گرفته و به شخص زرگرپور توصیه شده است. مدیری که ید طولا در امور اجرایی و کلان کشور داشته و شخصیت فراجناحی وی در صحنه های مختلف اجرایی، عمرانی و سیاستگذاری مورد توجه مسئولین و مدیران ارشد کشور، استان و منطقه است.
 
زرگرپور که خود درگیر اختلاف با وزارت کشور است از یک طرف در تنگنای دایه های دلسوزتر از مادر گرفتار آمده است و از طرف دیگر تحت فشار درخواست عمومی و مصلحت اجتماعی بزرگترین شهرستان استان بعد از اصفهان در استان است.
 
اکنون استاندار مختار است تا تحت فشارهای محافل سیاسی تسیلم شده و میدان را به آنان واگذار کند یا با یک اقدام مبنی بر توجه به شایسته سالاری در عرصه مدیریتی کلان شهرستان کاشان شعارهای دولت تدبیر و امید را محقق سازد. انشاءالله

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد