گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

تشکیل کانون وبلاگ نویسان و فعالان رسانه ای برزک

 

کانون وبلاگ نویسان و نویسندگان برزک به منظور شناسایی استعدادها، ساماندهی اطلاع رسانی و حمایت از فعالان رسانه ای برزک تشکیل می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر برزک در جلسه «هم اندیشی فعالان رسانه ای، فرصت ها و تهدیدها» با اعلام این خبر گفت: توجه به مسائل فرهنگی جوانان یکی از دغدغه های شورای اسلامی برزک است و در صورت شکوفایی اندیشه رسیدن به امور دیگر آسان خواهد شد.
وی علت برگزاری چنین جلساتی را تعهد و پیگیری مستمر جوانان برزک در عرصه فرهنگ دانست و گفت: شورا آزادی در اندیشه، منطق در گفتار و عمل بر اساس قانون را سرلوحه عملکرد خود قرار داده و تشکیل محفلی برای محقق شدن این امر منشأ برکات بسیاری برای شهر و منطقه خواهد شد.
مصطفوی تأکید کرد: شورا نمی خواهد فعالان رسانه ای را محدود کند بلکه در صدد است تا آزادی اندیشه را رونق دهد و البته حرکت در چارچوب قانون بااهمیت است.
مسئول کارگروه فرهنگی شورای اسلامی شهر برزک تصریح کرد: شورا ضمن این که آزاداندیشی را محترم دانسته به حرمت نهادن حریم شخصی افراد تاکید دارد.
این عضو شورا افزود: همانگونه که شورا نماینده و نماد مردم است فضای مجازی ویترین برزک و نماینده فرهنگی برزک در فضای بیکران مجازی است.
مصطفوی استفاده از زبان طنز و تنوع در مطلب را نشانه مخاطب شناسی بعضی از رسانه های فعال برزک ارزیابی کرد و گفت: وبلاگی که با زبان طنز مشکلات اجتماعی را برجسته می کند نشان از آن دارد که مخاطب خود را شناخته است ولی ما باید طنز را از هجو و هزل بازشناسیم تا خدای ناکرده به حریم شخصی افراد تعرضی ایجاد نگردد.
وی انتقال پیام بر اساس واقعیات را مورد تأکید قرار داد و گفت: مواظب باشیم براساس شنیده ها به تجزیه و تحلیل نپردازیم چرا که فردی که تریبونی در اختیار دارد به همان نسبت بار مسئولیتش سنگین تر از دیگران است و می بایست بر اساس واقعیات به ارائه محتوا بپردازد.
رئیس شورای اسلامی شهر برزک، ماهنامه بهشت پنهان را اتفاق خوبی دانست که بسیاری از نشریات شهرستان را تحت شعاع قرار داده و از مدیر مسئول نشریه خواست ضمن آزادی و استقلال عملی که دارد همچنان به انتشار آن با اولویت دادن به مسائل و مشکلات برزک مبادرت کند.
در این جلسه هم اندیشی که دو ساعت به طول انجامید شرکت کنندگان به بیان نظرات خود پرداخته و مشکلات این حوزه را مطرح کردند.
مجتبی صادقی مدیر مسئول ماهنامه بهشت پنهان گفت: اگر اطلاع رسانی به نحو شایسته صورت نگیرد شایعه جان گرفته و باعث خیزش های اجتماعی می شود و تنش های حاصل از آن چهره شهر را مخدوش می نماید.
وی با بیان این که انتظار می رود شورا از کانال های رسمی به اطلاع رسانی پرداخته و مصوبات را پشت درهای بسته زندانی ننماید.
مرتضی طاهری فعال اجتماعی و مدیر پایگاه فرهیختگان برزک در این نشست گفت: اطلاع رسانی جامع و کامل یکی از نیازهای مهم برزک است و نکته جالب آن که برزک 17 سال پیش از نعمت سایت خبری بهره مند بوده است که این سایت هم اکنون در اختیار پایگاه خبری فرهیختگان است و تلاش شده در پویاتر از گذشته و در قالبی جدیدی به ادامه فعالیت خود همت نماید.
احمد حدادی در این نشست گفت: از این که شورا تلاش می کند تا فضای تعامل باز شود خوب و مغتنم است.
وی افزود: چنانچه وبلاگ ها و سایت ها که در فضای مجازی برزک را راهبری می کنند ساماندهی شده و ضمن استقلال عمل مشکلات را شناسایی و بر خطی واحد حرکت نمایند می توانند باعث تعالی فرهنگی برزک شوند.
حدادی وبلاگ نویسی را پدیده ای دانست که به صورت آزاد به نقد مسئولین می پردازد و نباید استقلال عمل آن سلب شود. در این صورت بازوی خوبی برای شورا ارتقای فعالیت های خواهد بود.
این فعال اجتماعی با بیان این که همه مردم برزک به فضای مجازی دسترسی ندارند یادآور شود: جای نشریه مکتوب که به صورت مستقل به اطلاع رسانی پرداخته و عملکرد مسئولین را منصفانه نقد کند خالی است که باید فکری برای آن اندیشیده شود.
مسئول روابط عمومی شهرداری برزک در این جلسه گفت: در زمان شروع به کار شهرداری وقتی سایت شهرداری برزک فعال شد در یک آماری که از سوی استانداری منتشر شد برزک جزو 10 شهری در استان بود که با تارنمای فعال اینترنتی به ارائه اطلاعات می پردازد.
وی با نقل قول مدیرکل وقت مخابرات استان افزود: برزک جزء معدود شهرهایی است که درخواست های زیادی برای استفاده از اینترنت داشته و در این زمینه قابل مقایسه با شهرهای بزرگ استان است.
علی هنرمند دیگر فعال رسانه ای بود که به نقطه نظرات خود پرداخت و گفت: زمان جلسه خوب برنامه ریزی نشده است. بسیاری از فعالان رسانه هستند که در این جلسه دیده نمی شوند.
وی با بیان این که هنوز زیرساخت های استفاده از اینترنت در برزک کامل نشده است تصریح کرد: مخابرات برزک می تواند در این زمینه کمک کند تا همه دسترسی به اینترنت تسهیل گشته و هم از امکان دفتر مخابرات برای این امر استفاده نمود.
حسین راستی به روز نبودن اخبار برزک را یکی از آسیب های این حوزه برشمرد و گفت: چنانچه سایت ها و وبلاگ ها خبرها را به روز منتشر نمایند مخاطب ترغیب خواهد شد از خبرهای برزک را در فضای مجازی جستجو کند.
عباسعلی کاردان عضو شورای شهر برزک نیز در این نشست گفت: آزادی بیان و اندیشه نقطه مشترک فعالان رسانه ای است که باید تلاش کرد با ساماندهی آنها این امر مورد محدود نگردد
علیرضا جهانی نشریه، فضای مجازی و تریبون نماز جمعه و مساجد را کانال های اطلاع رسانی در برزک دانست و گفت: داشتن رسانه به معنی پذیرفتن مسئولیت است که این امر خطیر با می بایست با دقت همه جانبه و کمک گرفتن از مشاورین به بهترین نحو مورد استفاده قرار گیرد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر برزک نیز در این جلسه گفت: اکثر وبلاگ ها محتوای خوبی ارائه می کنند ولی باید توجه داشته باشیم تا حریم اشخاص مورد خدشه قرار نگیرد.
وی با بیان این که اگر انتقادی مطرح می شود ، ارائه پیشنهاد برای حل مشکل را  با اهمیت توصیف کرد و افزود: همه اعضا شورا از انتقادات فعالان رسانه ای استقبال می کنند.
شایان ذکر است در این جلسه مقرر شد آقایان مجتبی صادقی، علیرضا جهانی، علی هنرمند، حسین راستی و احمد حدادی برای تشکیل مقدمات جلسه ای با حضور کلیه فعالان رسانه ای ، نویسندگان و وبلاگ نویسان جهت تشکیل کانونی در این ارتباط با توجه به ساز و کارهای قانونی اقدام نمایند.

نظرات 2 + ارسال نظر
نواندیش دوشنبه 27 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 01:23 ب.ظ http://proweb.blogsky.com

خیلی خوشحالم که در سطح شورای اسلامی شهر در برزک و کاشان به اهمیت وبلاگ و وبلاگ نویسی توجه می‌شود.

مایلم به همه وبلاگ نویسان برزک و کاشان بگویم.که من در رابطه با آموزش وبلاگ نویسی مطلب می‌نویسم. وبلاگ من با عنوان «لذت وبلاگ نویسی» نکات فراوانی برای خواندن دارد.نکاتی که کمک خواهد کرد شما به راحتی یک وبلاگ پرمحتوا و تاثیرگذار داشته باشین. لینک زیر را که درباره وبلاگ نویسی موفق است به همه دوستان در برزک و کاشان تقدیم می‌کنم.

http://proweb.blogsky.com/1392/08/26/post-7

محسن جانجانی چهارشنبه 29 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 09:01 ق.ظ

سلام.دغدغه برگزاری این نشست را باور کنید سالهاست در ذهن می پروراندم.اما باور کنید تجربه تلخی از برخی نشست ها باعث می شد دم نزنم.اصولا کارهایی که خودجوش انجام می شود با ظرفیت و پتانسیل بالایی است ولی درگیر نشست و ساماندهی که می شود افت می کند.امید است این چنین نشود.

سلام. انشاءالله با کمک شما کارهای خوبی انجام شود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد