گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان

از خدا می خواهم به برخی از دوستان صبر عنایت فرماید تا بتوانیم از طریق شورای اسلامی به عنوان جایگاهی که مردم عزیز در اختیار ما قرار داده اند قدمی در رفع مشکلات و توسعه شهرمان برداریم.
هرچند توفیق خدمت شیرین است ولی نه به قیمت زیرپا گذاشتن اصول اخلاقی و تلخ کردن کام اکثریتی از مردم و این پیامی بود که در روزهای انتخابات از بلندگوی هر کاندیدا بسیار شنیده شد.
به اعتقادی بسیاری از صاحب نظران رنگ پیشرفت بر بستری از آرامش به چهره شهر می نشیند و این تنها زمانی میسر است که طنین وحدت و همدلی از نقطه نقطه این دیار کوهستانی به گوش رسد.
نامه های حاوی گله و شکایت توسط افرادی از در دیوار اداره های فرادست بالا می رود تا به زعم خود افرادی را از این جایگاه پایین آورد. استمرار این کوشش فرصت ها را تبدیل به تهدید کرده و نتیجه آن می شود که در جا زدن های پی در پی گریبانگیر ارتقای شهر گردد.
انصاف دهیم که داشتن جایگاه تنها فرصتی برای خدمت است. چه باشیم و چه نباشیم ولی تنش ها مانعی برای پیشرفت است و آفتی برای تعالی برزک
من به معدود دوستانی که با ارسال نامه و به صورت مخفی نزد مسئولین استان و شهرستان شکایت می کنند  پیشنهاد می کنم اول آن که حداقل فرصتی شش ماهه به شورا بدهند تا به صورت مستند به ارزیابی پرداخته و آنگاه اقدام نماییم و دوم آنکه به چه عیب دارد به صورت آشکار و رودرو با حضور مدیران ارشد شهری به بررسی مشکل فی مابین پرداخته و خود به رفع و حل آن همت کنیم و گله و شکایت به دیگران نبریم.
آیا مسئولین در استانداری و فرمانداری با دریافت این گله واگویه ها به ما نخواهند خندید که اینان به جای آن که تمام همت خود را صرف پیگیری مسائل و مشکلات و دریافت اعتبار برای طرح های عمرانی کنند دائم در حال جدال و کشمش هستند و خود در حل آن عاجزند.
آیا بهتر نیست اشکالات احتمالی خود را بین خود حل کرده و تنها برای دریافت اعتبارهای عمرانی و اجرایی همگی یکصدا و همدل با مدیران شهرستان و استان به چانه زنی بپردازیم.
پیشرفت و آبادانی برزک از دیرباز قربانی اختلاف های داخلی شده و چهره ای مخدوش و مشوش نزد دیگران به نمایش گذاشته است و از این به بعد نیز اختیار با ماست. یا چون گذشته عمل کنیم و همچنان فرصت ها را بسوزانیم یا این که عمکلرد گذشته را اصلاح نماییم.
پیام عامه مردم در زمان انتخابات – گاهی در گوش و گاهی با صدای بلند – این بود که مردم نمی خواهند شورا برایشان کاری کند همینکه باعث اخلال در روند امور نشوند رضایت است.   

مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان 


با این وجود شورا در فرصتی کوتاه و با یک روند منطقی در حال تلاش و کوشش است. بین اعضا تقسیم کار صورت گرفته است. مهندس رفیعی با وجود ارتباط های خوبی که با مدیران ارشد کشور دارد در حال پیگیری اصلاح راه ارتباطی کاشان – برزک است. جناب سنجریان بحث های زیرساختی را در عهده گرفته و جناب کاردان به مسائل گردشگری ، بهداشت و سلامت توجه دارد.
جناب مصطفوی این سید بزرگوار تمام وقت خود را صرف خدمت در شورا کرده و اینجانب به پیگیری مباحث کشاورزی و محیط زیست با دل و جان دل بسته ام.
شورا در همین فرصت کوتاه عهده دار شدن مسئولیت، جلسات متعددی با کشاورزان، صاحب نظران و عامه مردم گذاشته و این روند ادامه دارد. ولی چه می شود که باز افرادی عزم خود را بر حذف جزم کرده اند.
همه می دانند ترکیبی که اینک در شورا در خدمت مردم آمده است تنها و تنها از سر تکلیف پا به این عرصه گذاشته و سجده شکر بر پیشگاه خداوند متعال به زمین می ساید ولی استمرار این امر مستلزم  تداوم اجماع نظر و حمایت مدیران ارشد و مردم عزیز برزک است. انشاءالله.

نظرات 1 + ارسال نظر
سردبیر سه‌شنبه 21 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 12:22 ب.ظ http://goftogo.blog.ir/

سلام . از شما دعوت می کنیم تا به به بلاگ تحلیلی گفت و گو بیایید و ما را یاری کنید . ارسال و تحلیل نوشته های شما در بلاگ گفت و گو.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد