گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

تنها درخواست ساکنین بلوار دانش

شهروندان در بلوار دانش برزک که در بیت القرآن محله کارگاه گردهم آمدند، امروز میزبان اعضای شورا بودند که در سایه امام جمعه محترم و حاج آقای هیئتی پذیرای درخواست ها آنان بود.
 خواسته ها حول یک محور بود و آن ؛ آسفالت بلوار دانش که به قول آنان روزی عروس خیابان های برزک بود و امروز به مخروبه ای بدل شده که گرد و خاک ناشی از رفت و آمد وسایل نقلیه چهره ی منازلشان را نازیبا نموده است.
 سلمان هوشیار که به نمایندگی از آنان معرفی شد تخریب آسفالت خیابان را اقدامی اشتباه از شهردار وقت دانست که می بایست در کوتاه ترین زمان ممکن با آسفالتی جدید جبران شود.
 حجت الاسلام حلاجی مفرد در این دیدار تأکید کرد: آسفالت بلوار دانش ضمن این که یک نیاز است راه برون رفتی برای ترافیک محله باغستان محسوب می شود که می بایست از این قابلیت به نحو احسن استفاده شود.
 آقای سنجریان و جناب مصطفوی رئیس شورا نیز در زمینه کمبود درآمد و اقدامات انجام شده توضیحاتی ارائه کردند که در نهایت مقرر شد نمایندگان بلوار دانش جناب هوشیار، سید محسن سیدعلیزاده ، جناب مجتبی جوادزاده و آقای هیئتی در کمیته ای به همراه شورا و شهردار محترم موضوع را پیگیری و طبق یک جدول زمان بندی به حل مشکل اقدام نموده و گزارش آن را به اطلاع شهروندان برسانند.
 علاقمندم به بهانه این جلسه، تجزیه و تحلیلی در ارتباط با اقدام شورا در ارتباط با برگزاری جلسات هم اندیشی ارائه نمایم.
 دوستی می گفت چنین جلساتی مانند طرح سفیران خدمت «حاجی» فرماندار سابق کاشان یا در مقیاسی بزرگ تر سفرهای استانی رئیس جمهور سابق است که به قول وی هنوز مصوبات اولین جلسه فرماندار سابق با گذشت هشت سال محقق نگشته است.
 وی با اشاره به صحبت فرماندار در جلسه معارفه جناب شهردار که « شهردار را عضو ششم شورا بدانید ولی شورا در امور شهرداری دخالتی نداشته باشد» تأکید کرد: چنین جلساتی به معنی دخالت در امور اجرایی است و می بایست برگزاری آن را متوقف کنیم.
 من نظری متفاوت با ایشان دارم، شورا قرار نیست در چنین جلساتی به کارهای اجرایی وارد شود بلکه دیدار چهره به چهره با مردم است که از نزدیک با ریز مشکلات منطقه آشنا شود. فرصتی است برای تمرین گفتگو، گفتگویی که همدیگر را متهم نکرده و بحث را شخصی نکنیم. قرار نیست در گرماگرم بحث به کسی توهین کنیم و یا توهینی بشنویم.
 شورا آن نیست که پشت درهای بسته ، عالمانه اظهار نظر کرده و به اخذ تصمیم مبادرت کند بلکه می بایست در بطن مشکلات مردم فعالانه و هدفمند وارد شده و با شنیدن نظرات ذینفعان و با توجه به اصول کارشناسی تصمیم بگیرد و برمدار قانون حرکت کند.
 ارتباط نزدیک و براساس ساز و کارهای مشخص با مردم به نوعی پدافند غیرعامل در انبوه مشکلات است که نیروهای فعال و منابع انسانی را شناسایی کرده و با شفافیت، توانایی ها را به سمت و سوی رفع مشکلات موجود سوق داده و قابلیت ها را شکوفا می سازد.
 بپذیریم قدرت مردم در رفع مشکلات فراتر از تصورات کوچک ماست که در ساز و کارهای اداری بگنجد ولی آنچه مانع و سد این معجزه است وجود بی اعتمادی است که به گفته شهردار محترم موضوع پایان نامه ایشان در مقطع کارشناسی ارشد است.
 جلساتی اینچنینی فرصت باارزشی است برای شفاف سازی عملکرد شورا و شهرداری، ارائه گزارش عملکرد بر اساس تقسیم کار که در شورا انجام شده است و تلاش برای نزدیک شدن با مردم و زدودن بی اعتمادی موجود که البته مختص به برزک نمی باشد و بحثی فراگیر است.
 از همه ی اینها بگذریم شورا با 34 وظیفه که در ماده 71 قانون شوراها بر آن تأکید شده است - تنها چند مورد آن مربوط به شهرداری است - برای تحقق دیگر وظایف وظیفه دارد با حضوری فعال مابین شهروندان کلیه مطالبات را شناسایی کرده و در جهت رفع آن همت کند. انشاءالله

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد