گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

استراتژی فرهیختگان به قلم دبیر

مطلبی با عنوان استراتژی انجمن فرهیختگان چیست به قلم اینجانب و در این وبلاگ منتشر شد. جناب آقای مرتضی طاهری پاسخی به آن محبت کردند که عیناً در همین پست ارائه می گردد. نقدی بر آن وارد است که در فرصت های آتی خواهم گفت. فقط باید تأکید کنم طاهری عزیز جوان محترم، پرانرژی و گرانقدری است که دوستی با وی برای من مایه افتخار و مباهات است. امید دارم این گفتگو باعث تعالی عملکرد طرفین شود. و اما مطلب ایشان: 

 

با سلام خدمت جناب آقای رفیعی و عرض ارادت خدمت شما:
پاسی از شب گذشته است که من مطلب شما را مطالعه کردم و پاسخ به سولات متعدد شما وقت بسیار می طلبد ولی از حیث انجام وظیفه بر خود واجب می دانم طی چند سطر نکاتی را یادآور شوم.
اولا شکل گیری انجمن یک امر خود جوش و دفعی بود که از سوی تحصیل کردگان برزکی و با شور و شوق وصف نا پذیری شکل گرفت به گونه ای که در طی یک سال گذشته توانسته است یک جایگاه مطلوب و تاثیرگذاری را در برزک ایفا نماید. که کنار برگزاری همایش ها نقش بسیار موثری را در انتخابات شورای شهر برزک ایفا کرد که به نوبه خود کاری بس بزرگ بود. هر چند نقد هایی بر انجمن وارد هست و هیچ کاری بی عیب و نقص نیست و یقینا با همیاری و همفکری و تعامل همه آنها برطرف می شود و مسلما نقد سازنده سکوی پرتاب تلقی می گردد و در صورت ساماندهی این نیروی انسانی ارزشمند و استفاده از آنها کمک قابل توجهی را به پیشرفت شهر خواهد شد و انجمن می تواند به عنوان بازوی مشورتی و علمی شورای اسلامی و نهاد های اجرایی ایفای نقش نماید و نباید منتظر انجام کارهیا اجرایی صرف از آن را داشته باشیم هرچند در این زمینه هم توانایی و ظرفیت های کافی را دارد.
در ابتدای سخن شما به برگزاری چند همایش انجمن اشاره کرده اید و از اذعان داشته اید که نه تنها سود و منفعتی نداشته بلکه مخرب نیز بوده است. در رابطه با استراتژی برزک همایشی در روز ملی برزک گرفته شد و اخبار آن به صورت مفصل در سایت انجمن موجود است، همان طور که مستحضرید آقای سعید میرزایی- که خود از اعضای هیات موسس انجمن هستند- در جلسه ای که با حضور اعضای شورای اسلامی و جنابعالی قبل از شروع به کار شورا و همایش روز برزک تشکیل شد، مقرر گردید شورای اسلامی برزک به عنوان پرچم دار ارائه استراتژی وارد میدان عمل شود و از اعضای انجمن هم یاری بگیرد تا از موازی کاری پرهیز شود و آقای مهندس رفیعی نیز به عنوان عضو شورا در همایش روز برزک طی همین مبحث به سخنرانی پرداختند. حال سوال من اینجاست آیا برای برگزاری همایش روز برزک که یاد و خاطره سال سیلی برزک بود و از افراد مختلفی در موارد متعدد قدر دانی شد و برنامه های آن در نوع خود بی نظیر بود آیا کار مخربی است؟ همانطور که خودتان هم در جریان هستید هیچ گونه هزینه ای از طرف شورا یا شهرداری یا شخص خاصی برای برگزرای این همایش در نظر گرفته نشد و فقط مقداری از هزینه سرود برزک را شورای شهر مقرر شدکه پرداخت نماید که آن هم هنوز محقق نشده است. نهایتا اینکه قرار بود که انجمن ابتدا مستقل جهت تهیه پیشنویس استراتژی برزک اقدام نماید ولی با پیشنهاد جناب آقای میرزایی و موافقت همه اعضای شورای اسلامی برزک بر این قرار گرفت که جهت جلوگیری از موازی کاری شورا پرچمدار این حرکت( تهیه استراتژی برای برزک) باشد و انجمن هم از هیچ گونه کمکی دریغ نکند. کما اینکه فهرست حاضرین در جلسه روز برزک که به صورت نظر سنجی در کارگروه های مختلف ثبت نام واعلام آمادگی جهت همکاری نموده اند نیز در اختیار شورا قرار گرفت تا از ظرفیت های آنها در تشکیل کار گروه های خواسته شده کمک گرفته شود.
لازم به یادآوری است یکی از خروجی های همایش روز برزک آن بود که وقتی آقای دکتر میرانصاری که یکی از دوستان خوب من هستند هنگامی که این جمع علمی را در برزک مشاهده نمودند، پیشنهاد ساخت مجموعه فرهنگی در این شهر با هزینه شخصی خودشان را دادند و الان زمینه های سرمایه گذاری نزدیک به یک ملیارد جهت ساخت این مجموعه بی نظیر در برزک کلید خورده است و مراحل نقش کشی و زیرساخت های آن در زمینی حدود هزار متر مورد بررسی است که تا چند سال آینده انشا الله شاهد افتتاح آن خواهیم بود و دکتر میرانصاری حدود جند هزار جلد کتاب را جهت کتابخانه این مرکز تامین نموده اند و ایشان پیگیر شرایط اسکان و فراهم کردن شرایط مناسب جهت استفاده از چهرهای علمی ایران در شهر برزک می باشد. خبر های دقیق تر این مرکز را در آینده منتشر خواهم کرد. حال آنکه بدون اینکه شهرداری کوچکترین هزینه ای در این زمینه داشته باشد این مرکز ساخته خواهد شد و انشا الله موجب خیر و برکت و تبدیل برزک به یکی از قطب های علمی در منطقه خواهد شد.
نکته دومی را که شما در مطلب خود به آن اشاره کرده اید در رابطه با همایش شاتوت است که به نظر شما یک همایش شعر بود.( حال آنکه سال گذشته کنگره سراسری شعر شاتوت برگزار شد) ذکر این نکته جهت اطلاع مفید است که اینجانب به کمک دوستان بزرگوار طرح همایش و جشنواره شاتوت ر ا برای سال جاری تهیه کرده بودیم و به شهردار وقت جناب آقای حیدری و همچنین رئیس شورای اسلامی جناب آقای سنجریان پیشنهاد کردم دو برنامه یکی جشنواره شاتوت و دیگری همایش علمی شاتوت را در دو نوبت صبح و شب برگزار می کنم. هرچند این طرح به تصویب ستاد امر به معروف و نهی از منکر بخش برزک هم رسیده بود ولی متاسفانه مورد موافقت شهردار قرار نگرفت و جشن شاتوت برگزار نشد و فقط پیش همایش علمی شاتوت در دانشگاه برزک برگزار گردید. و طبق نظر سنجی که از حضار در جلسه شد اذعان داشتند که تاکنون همایش تخصصی در برزک با موضوعیت واحد و با حضور متخصصان برگزار نشده بود چرا که حضور 50 نفر متخصص از انجمن گیاهان دارویی شهرستان کاشان و دانشگاه پردیس جهاد کشاورزی در برزک حتما مثمر ثمر خواهد بود و این امری است غیر قابل انکار و پوشش خبری آن در سایت های خبری و اخبار نیز به معرفی برزک کمک می کند. امیدواریم حال که این محصول در سالهای اخیر به بهانه های مختلف برنامه هایی جهت معرفی این محصول شده است و امروزه به عنوان یکی از شاخصه های اصلی کشاورزی برزک محسوب می شود مورد بی مهری مسئولان قرار نگیرد و حال که انجمن علمی گیاهان دارویی و دانشگاه پردیس آماده همکاری مستمر در این زمینه با برزک را دارند آنها را یاری کنیم و برای برگزاری همایش علمی شاتوت در سال آینده همکاری لازم با آنها داشته باشیم. حال اینکه شما می گویید برای برگزاری شاتوت انرژی گرفته شد نمی دانم از کجا منشع می گیرد؟ چرا که برای برگزاری این همایش اینجانب شخصا وارد عمل شده و با همکاری دانشگاه پردیس و دانشگاه برزک این امر محقق شد و همه هماهنگی های آن را خودم برعهده گرفته و با کمک و همیاری دوستان این جلسه شکل گرفت. و هیچ گونه کاری را به عهده مسئولان نگذاشتیم. حال اگر منظورتان جلساتی است که شهردار محترم از اینجانب و بقیه دوستان دعوت می کرد با موضوع" لزوم برگزاری جشنواره ها" بحثی مجزاست و خودم من هم بر این باورم که جلسات تشکیل شده در شهرداری به هیچ نتیجه ای نمی رسید و فقط اتلاف وقت بود، چون آقای حیدری در هیچ جلسه ای مصوبه ای نداشت و مدیریتی نیز در تشکیل این جلسات مشاهده نشد تا به نتیجه ای دلخواه برسد.
 در خصوص حضور آقای دکتر قاسمی(رئیس تشریفات وزارت امور خارجه) و آقای صالحی فر (کارشناس اقتصادی وزارت خارجه) و تشکیل جلسه در این خصوص که با پایمردی خانم ارشدی و پیگیری های این جانب انجام شد. ذکر این نکته مهم است که از زمان برگزاری این جلسه هنوز دو هفته هم نمی گذرد و دیگر اینکه انجمن پژوهشی گلاب و عرقیات تحت عنوان سمن ها مراحل ثبت خود را دارد طی می کند و خانم مجد به صورت مستمر پیگیر این امر هستند و انشا لله با شکل گیری این انجمن وضعیت صادرات منطقه بهبود پیدا کند.
انجمن آماده شنیدن نقد های شما و دیگر عزیزان در جهت بهبود وضعیت خود می باشد و حتما نقد های شما در صورت حسن نیت گره گشا خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد