گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

یار دوست دارد این آشفتگی

معرفی پیش طرح کتاب

صدای پای آب

مجید رفیعی

خوشمان بیاید یا نیاید، بخواهیم یا نخواهیم روز به روز بیشتر در منابع زیرزمینی دشت کاشان پایین می‌رود. موتورهای قوی از طریق نزدیک به 2000 حلقه چاه در حال کشیدن آخرین قطرات شیره حیات از دل زمینند تا بی‌محابا صرف پرورش بادمجان و شلغم و کلم شود.

بسیاری از مسئولین شهری در خواب نازند و بی‌خبر از فاجعه‌ای که در کمین نشسته است و برخی که بیدارند در جنگ قدرت روز به شب می‌رسانند و البته هستند معدود افرادی که نگرانند ولی بیش از این کاری از دستشان برنمی‌آید.
در گرماگرم دو تابستان همکاران مطبوعاتی سعی خود را به کار گرفتند تا از طریق خبر، گزارش، گفت و گو و یادداشت سهمی از  تلاش خود به یادگار گذارند. به درد بخورد یا نخورد، تلنگری باشد یا نباشد، جلوی فاجعه را بگیرد یا نگیرد؛ نمی‌دانم ولی می‌دانم هرچه باشد یار دوست دارد این آشفتگی.
مجموعه‌ای از این تلاش جمع‌آوری شده است. نام «صدای پای آب» بر آن گذاشته‌ام. حرف‌های صاحب‌نظران از نویسندگان تا اساتید دانشگاه گرفته و مسئولین شهری از رئیس شورا و نماینده مجلس تا مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان  در دل خود جای داده است.
نیت اینجانب بر چاپ تعداد محدودی از این مجموعه است. معتقدم بخشی از تاریخ کاشان در بحث بحران آب منطقه است. نشانی از تفکر مسئولین و دغدغه صاحب‌نظران دارد. شاید رویه‌ای شود در جوابگویی آنهایی که وظیفه‌ای در این موضوع بر عهده دارند. تا نظر شما چه باشد؟
نسخه پی‌دی اف این مجموعه آماده است. در صورت امکان اشاره بفرمایید تا ارسال شود و از نظرتان در این ارتباط بهره‌مند شوم.


برای دیدن مطالب مرتبط اینجا کلیک کنید

نظرات 2 + ارسال نظر
امیر حسین شنبه 4 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 05:40 ب.ظ

کار بسیار پسندیده ای میباشد
البته اگر به نتیجه هم برسد که خیلی عالیست

ورونه شنبه 4 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:51 ب.ظ http://verveneh.blogfa.com

درود،استاد کردوانی عید امسال در مراسمی در بیدگل میگفت منطقه شما کمتر از 50سال دیگه کاملا خشک میشه و قابل سکونت نخواهد بود و...

سلام
ممنون از این که سر زدید.
بله همینطوره
من هم در همایش بودم.
از اتفاق مطالبشو به صورت جامع به صورت گزارش تهیه کردم.
در ویژه‌نامه همشهری کاشان چاپ شد.
در مجموعه صدای پای آب نیز آمده است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد