گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

زورمان را بدهیم التماس بگیریم

یادداشت همسر رئیس شورا

بدون حکم و حکومت، خودمان فرهنگ‌سازی می‌کنیم   


 

 * آیا سزاوار است که زندگی و خانه و کاشانه و معیشت مردم را فدای جانوران وحشی کنیم؟

 

* چرا می‌خواهیم طبیعت بکرمان را با آوردن قانون و مقررات مجازی، مصنوعی سازیم؟

 

* وقتی قریب به اتفاق دامداران و کشاورزان همگی بر این باورند که منطقه ممنوعه محیط زیست به ضررشان می‌باشد، بدون علت نیست.

 

* جناب استاد: حضرتعالی فردی تحصیل کرده و صاحب رأی و نظر می‌باشید

--- 

مطلب مرتبط:  قانون، فصل الخطاب

---

فاطمه بلندی همسر محمد سنجریان، رئیس شورای شهر برزک با ارسال نامه‌ای به دفتر ماهنامه بهشت پنهان به مطالب آقای دکتر خیرخواه در یادداشت «حکایت محیط زیست برزک» که در شماره 39 نشریه به چاپ رسید واکنش نشان داده و چاپ یادداشت خود را طبق قانون مطبوعات درخواست کرده است. هرچند خواسته ایشان جایگاه قانونی ندارد با این وجود انتشار بخشی از مطالب ایشان به عنوان همسر عضو شورا برزک نشان از نگاه بخشی از اهالی برزک است.


در بخشی از این نامه آمده است: 


* عناصر چهارگانه (آب، باد، خاک و آتش) در خدمت به انسان آفریده شده‌اند و نه انسان در خدمت به عناصر و چنانچه انسان وجود نداشته باشد، محیط زیست چه معنایی خواهد داشت؟ آیا حیوانات وحشی بر انسان اولویت و ارجحیت دارند؟ آیا سزاوار است که زندگی و خانه و کاشانه و معیشت مردم را فدای جانوران وحشی کنیم؟ 


*  اگر می‌بینیم بعضی افراد قصد سوء استفاده از منافع کشاورزان و دامداران را دارند، طبق قانون با آنان رفتار کنیم. چرا محیط زیست طبیعی وطنمان را با آوردن محیط‌بان و ... به دست افراد دیگر بسپاریم و به قول معروف زورمان را بدهیم و التماس بگیریم. 


* چرا فرهنگ‌سازی نمی‌کنیم و بستر روشن شدن افکار و اندیشه‌ها و توجیه کردن آن با ادله محکم، بدون حکم و حکومت کردن به مردم نیاموزیم؟ چرا همیشه شیوه محدود کردن را می‌پذیریم و چرا می‌خواهیم طبیعت بکرمان را با آوردن قانون و مقررات مجازی، مصنوعی سازیم؟ 


* وقتی قریب به اتفاق دامداران و کشاورزان همگی بر این باورند که منطقه ممنوعه محیط زیست به ضررشان می‌باشد، بدون علت نیست. 


* همه شهروندان برزکی باید از حقوق برزک و مردم دفاع کنند و بدانند که استقرار محیط زیست در منطقه به ضرر خود و دام و شغل و... می‌باشد.

 

* جناب استاد: حضرتعالی فردی تحصیل کرده و صاحب رأی و نظر می‌باشید، آیا شایسته است که نظر شخصی خود را به عنوان نظر کارشناسانه در حمایت از محیط زیست بدون آگاهی از مقررات و عواقب آن ابراز نمایید؟!

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 15 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:26 ب.ظ

باسلام ازاینکهجوابییه این جانب رابدون اجازه وناقص طبق نظر خودتان به سایت ارجاع دادید کمال تشکر را دارم فاطمه بلندی 15ابان1391 ساعت22

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد