گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

دورخیز برای ریاست در وقت اضافه

خبر  

عضو شورا گفت:

رئیس شورا بیمار و دچار ضعف مدیریتی است  

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان نقطه ضعف و بیشترین مشکل شواری شهر کاشان را مدیریت آن  دانست.  


حسین واعظی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان با اشاره به وجود برخی از محدودیت‌های موجود در شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: علاوه بر بیماری ریاست این شورا، ایشان دارای ضعف مدیریتی است و نمی‌تواند شورا را اداره کند.

وی با انتقاد از شیوه مدیریت شورای شهر کاشان گفت: به دلیل ضعف ریاست شورا و محدودیت‌هایی که به وجود آمده، شورای شهر توان استیفای حقوق شهروندان کاشانی را از دست داده است.

عضو شورای شهر کاشان حکومت فردی و سلیقه‌ای را در هر مجموعه‌ای بسیار نادرست خواند و خاطرنشان کرد: شورای شهر کاشان سلیقه‌ای و فردی اداره می‌شود و در حقیقت در این شورا رأی‌گیری وجود ندارد و در بسیاری از رای‌گیری‌ها خودشان می‌نویسند و امضا می‌کنند.

واعظی با اشاره به برخی اقدامات تحمیلی به شورای شهر کاشان، هدف اصلی این اقدامات را گرفتن قدرت از این شورا دانست و خاطرنشان کرد: یک‌سری محدودیت‌های مدیریتی از ناحیه دولتی‌ها برای ما ایجاد شده اما شورای شهر کاشان در عوض مقابله همیشه محافظه‌کاری کرده و روحیه ایستادگی در برابر آن را ندارد که یکی از مهم‌ترین ایرادات این شورا همین نکته است.

وی در خصوص نقش شورای شهر در حل معضلات اجتماعی نیز گفت: کمیسیون فرهنگی شورای شهر در این زمینه خیلی فعال عمل می‌کرد اما به دلیل موازی‌کاری در فرمانداری و مجموعه نهادهای دیگر ادامه این روند امکان‌پذیر نبود.

به گفته وی اصلاً نظریه، فکر و اندیشه‌ای حاکم نیست و ماحصل جلسات جز سخنان بدون عمل و اتلاف وقت نیست و متاسفانه اجازه نمی‌دهند وارد مسائل فرهنگی شهر شویم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کاشان با اشاره به قرار نگرفتن منابع دریافتی از اتباع بیگانه در اختیار این شورا تصریح کرد: واقعیت این است اتباع بیگانه منافعی برای شهر ندارند و حتی دیگر در بحث تعدیل دستمزد کارگر هم تأثیری ندارند.

وی در ادامه با اشاره به رشد روزافزون فساد اخلاقی در میان زنان افغانی متذکر شد: شواهد نشان می‌دهد که زنان افغانی از قالب خودشان بیرون آمده و با خودآرایی دنبال مفاسد هستند.

عضو شورای اسلامی شهر کاشان بیان کرد: جالب این است که افاغنه را از شهرهای مثل اصفهان و نطنز اخراج می‌کنند ولی در کاشان در این زمینه اقدامی جدی انجام نمی‌شود و فقط معضلات و گرفتاری‌های آنها گریبان‌گیر این شهر است.

وی با اشاره به بروز خطر خلط نسل در این منطقه متذکر شد: هیچکدام از فرزندان ازدواج اتباع ایرانی و افغانی شناسنامه ندارند و باید برای این کار سازماندهی صورت بگیرد در غیر اینصورت معضلات و مشکلات جدی پیش می‌آید.

وی همچنین مهم‌ترین مشکل موجود در هیئت‌های مذهبی کاشان را بهره‌مند نبودن رؤسای آنها از دانش و بینش کافی ذکر و عنوان کرد: مردم برای برپایی مجالس عزاداری امام حسین(ع) بسیار هزینه می‌کنند اما شیوه خرج کردن پول‌هایی که رؤسای هیئت‌ها از مردم می‌گیرند، غلط است.

به گفته وی دانش و اطلاعات فرهنگی مسئولان بسیاری از هیئت‌های مذهبی کاشان خیلی ضعیف است و بیشتر آنها باید آموزش ببینند چراکه نیاز مردم به غذای روح است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد