گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

بر سر جاده کنارگذر

خبر

مردم چوب اختلاف مسئولین را می‌خورند

هزینه کشمکش کاشان و آران و بیدگل بر سر کنارگذر را مردم یزدل، محمدآباد و علی‌آباد پرداخت می‌کنند.
دهیار یزدل با بیان این مطلب گفت: آران و بیدگلی‌ها کنار گذر کاشان را موازی‌کاری می‌دانند و کاشانی‌ها کنار گذر آران و بیدگل را، بخشی از کنارگذر آران و بیدگل در حوزه استحفاظی کاشان قرار دارد و بخشی از کنارگذر کاشان در حوزه استحفاظی آران و بیدگل که باعث شده است هرکدام برای دیگری اشکال‌تراشی کرده و قربانیان این جدال مردمان یزدل، محمدآباد و علی‌آباد از بخش مرکزی شهرستان آران و بیدگل هستند.


«غلامعلی آقا مهدی» با بیان حوادث دلخراشی که در خیابان‌های این شهر بر اثر تردد وسایل سنگین اتفاق می‌افتد افزود:  وجود مجموعه‌ها متعدد مسکونی، مذهبی، نظامی و صنعتی مانند بی‌بی‌زینب، تیپ، کارخانه فولاد کویر و شرکت سایپا باعث افزایش بار ترافیکی جاده‌های این منطقه شده است.

وی تصریح کرد: جلوگیری از ورود تریلرها و ماشین‌های سنگین مراکز بزرک صنعتی به داخل شهر کاشان توسط مسئولین شهری باعث شده است بار ترافیکی آن به طرف جاده‌های کم‌عرض مناطق حاشیه‌ای هدایت شود.

«آقا مهدی» گفت: شرایط موجود باعث سلب آسایش مردم این منطقه شده و وضعیت ناهنجاری از لحاظ امنیتی و آلودگی صوتی و زیست محیطی ایجاده کرده است.

دهیار یزدل افزود: دهداری و شورای روستا برای افزایش ضریب ایمنی این جاده و با کمک کارشناسان و مسئولین شهرستان اقدام به طراحی میدان و بلواری برای یزدل کردند که بعد از گذشت یک سال پی‌گیری در نهایت مورد تأیید کمیته فنی استان قرار نگرفت.

وی علت این امر را نامشخص ذکر کرد و گفت: بعید به نظر می‌رسد که میدان و بلوار مشکل کارشناسی داشته باشد و فکر می‌کنم فاکتورهای دیگری در این امر دخالت دارد.

این مقام مسئولین با بیان حادثه دلخراشی که چند روز پیش برای جوان یزدلی اتفاق افتاد و باعث از بین رفتن وی شد افزود: مردم این روستا بعد از این حادثه با تجمع جلوی دهیاری خواستار بسته شدن راه ارتباطی یزدلی به روی ماشین‌های سنگین شدند.

«غلامعلی آقای مهدی»‌ گفت: اقدام مردم با برگزاری جلسه توسط مسئولین شهرستان و تصویب آن به صورت مصوبه قانونی و توسط پلیس راه اجرا شد.

وی با انتقاد از مسئولین دو شهرستان به خاطر اشکال‌تراشی بر سر کنارگذر تنها راه برون رفت از این مشکل را کنار گذر دانست و گفت: درخواست من از مسئولین این است که به نفع مردم منطقه جدال‌های قبیله‌ای را کنارگذاشته و در فکری برای راه‌اندازی کنارگذر کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد