گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

کاشان شهر پیشرو در دفع فاضلاب است

خبر

کاشان شهر پیشرو در دفع فاضلاب است


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت: شهر کاشان با اجرای شبکه فاضلاب شهری در جایگاهی با چندین دهه جلوتر از شهرهای مشابه خود قرار گرفته است.


ابوالفضل صدرائیه صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اجرای پروژه دفع فاضلاب شهری کاشان با توجه به محدودیت‌های منابع آبی و مشکلات زیست محیطی منطقه دارای اهمیت ویژه است.

وی، شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری را به عنوان یک پروژه زیرساختی نام برد و گفت: تأثیر نامطلوب زیست محیطی ناشی از دفع خانگی فاضلاب و ضرورت بازیابی آب مصارف غیرشرب در حدی است که امروزه اجرای طرح جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب، امری ضروری، حیاتی و اجتناب‌ناپذیر است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب کاشان با اشاره به شرایط سخت کار در خیابان‌های کم‌عرض و پرترافیک شهری بیان داشت: پروژه فاضلاب شهری در خیابان‌ کم‌عرضی مانند خیابان شهید رجایی انجام شد که خطوط برق فشار قوی و فیبر نوری گذر کرده و شبکه‌های گاز و آب همه جای آن را فرا گرفته و از طرفی قلب مراکز تجاری کاشان در آنجا واقع شده و اکثر بانک‌ها در آن محدوده در حال خدمات‌رسانی به مشتریان خود بودند.

صدرائیه یادآور شد: شرکت آب و فاضلاب کاشان توانست در شرایط سخت و با کمترین زمان ممکن و بدون بروز کوچک‌ترین مشکل، شبکه فاضلاب را ایجاد کرده و همزمان خط اصلی لوله آب شرب را نیز به جهت فرسودگی تعویض کند.

وی به وجود گره‌های ترافیکی و گرد و خاک ایجاد شده ناشی از این پروژه در سطح شهر به عنوان بخشی از مشکلات پروژه فاضلاب شهری کاشان عنوان کرد و افزود: این پروژه یک پروژه بزرگ زیست محیطی بوده و اهمیت آن بر هیچ کس پوشیده نیست و با یاری خداوند و مساعدت و همکاری مسئولان شهرستان و همچنین سعه صدر مردم شریف مشکلات رفع می‌شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب کاشان، فراهم شدن اعتبار طرح را یکی از نقاط قوت آن برشمرد و با ذکر مثالی از مشکلات دریافت وام ابراز داشت: اگر هر کدام از ما خواسته باشیم یک وام 500 هزار تومانی از یکی از بانک‌های شهر بگیریم با انبوهی از مشکلات ریز و درشت مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد: با این وجود شرکت آب و فاضلاب کاشان توانسته است از یک بانک خارجی مبلغ 60 میلیون یورو وام بگیرد تا برای یک پروژه بزرگ زیرساختی و زیست محیطی هزینه کند و البته کامل شدن این مهم تنها با همراهی و همگامی مردم و مسئولان شهری و کشوری میسر است.

صدرائیه هزینه‌های درمانی شهروندان که در اثر آلوده شدن منابع و محیط زیست است را یکی از هزینه‌های پنهان تحمیلی به شهروندان نام برد و گفت: فاضلاب خانگی منابع آبی، خاکی و محیط را آلوده کرده و همان منابع آب و خاک آلوده به طریق مختلف مورد بهره‌داری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان  متذکر می‌شود: انتظار می‌رود با اجرایی شدن کامل شبکه فاضلاب شهری قدمی مؤثر در جهت سلامت منابع و به تبع آن سلامت شهروندان برداشته شود.

نظرات 2 + ارسال نظر
phil سه‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 12:20 ب.ظ http://philsoap.blogsky.com

مبارکه.

محمد سه‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 03:19 ب.ظ

تجلیل از خبرنگاران لوس
کم خوابی، کم خوراکی، کم تحرکی و کم عقلی دست به دست هم میدن تا یه نفر از کولر اسپیلوت میتسوبیشی متنفر بشه. یه کولر سفید با کمپرسور روتاری (موشکی)، مثل همین که بالاسرم داره بی سرو صدا سرماخوردگیمو تثبیت میکنه. با سماجت و جدیت یه سامورایی داره کاری که بهش دیکته شده رو به نحو احسن انجام میده. تونسته بود منو از ردیف دوم به سوم و بعد پنجم بکشه و حالام مجبورم به ردیف آخر سالن همایش عقب نشینی کنم. از اولشم باید میرفتم آخر. میشه با صنلیهای خالی ردیف آخر "دولت سایه" تشکیل داد و با احساس تسلط، بقیه رو زیر نظر داشت. فارغ از هر کولر، پروژکتور،دوربین یا ....

رفتن به همایش تجلیل از اصحاب رسانه توفیق اجباری بود.همه بودن جز مخاطبین!


پی نوشت:

حسودیم میشد به مدیر و رئیس .حامی های بزرگی کنارشون داشتن.

گرچه حرف بعضی همکاران توسط یکی از مسئولین نق زدن تلقی شد ولی مدیر و رئیس شایسته تقدیر بودن.

درود بر شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد