گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

رسانه‌ها بررسی کنند

خبر

در دیدار مدیرعامل آبفا با ایرنا مطرح شد

رسانه‌ها بررسی کنند

کاهش آب انتقالی زاینده‌رود به کاشان



* مدیرعامل آبفای کاشان: خط انتقال آب زاینده‌رود به کاشان که در خرداد 1384 با ظرفیت 1100 لیتر و دبی 400 لیتر در ثانیه افتتاح شد متأسفانه طی سال‌های گذشته که دهها پروژه در این سطح در کشور طراحی، اجرا و به بهره‌برداری رسیده، این پروژه تاکنون تکمیل نشده و حجم انتقالی نیز از 400 لیتر در ثانیه به حدود 200 لیتر در ثانیه کاهش پیدا کرده است
* رئیس دفتر ایرنا در کاشان: برخی از مدیرانی که در کاشان منصوب می‌شوند گویا از همان اول در اصفهان تعهد کتبی داده‌اند که با رسانه‌ها مصاحبه نکنند در صورتی که مدیران استان برعکس عمل می‌کنند و اگر یک متر کار کنند آن را رسانه‌ای می‌نمایند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آبفای کاشان در بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در کاشان گفت: «ایرنا» سرمایه و ظرفیت بزرگی برای معرفی خدمات نظام به مردم است و انتظار می‌رود خبرنگاران خبرگزاری ایرنا و دیگر رسانه‌ها بیش از پیش وارد میدان اطلاع‌رسانی شده و با تجزیه و تحلیل دقیق و درست اوضاع از زبان کارشناسان و مسئولان، خدمات نظام را اطلاع‌رسانی کرده و مشکلات و نواقص را به گوش مسئولان برسانند.
به گزارش روابط عمومی شرکت آبفای کاشان، مهندس ابوالفضل صدرائیه در این دیدار با حضور در اتاق تحریریه و در جمع خبرنگاران این خبرگزاری به تبیین عملکرد و نیازهای رسانه‌ای شرکت آبفای کاشان پرداخت و گفت: یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب؛ خط انتقال آب زاینده‌رود به کاشان است که در خرداد 1384 با ظرفیت 1100 لیتر و دبی 400 لیتر در ثانیه افتتاح شد. ولی متأسفانه طی سال‌های گذشته که دهها پروژه در این سطح در کشور طراحی، اجرا و به بهره‌برداری رسیده، این پروژه تاکنون تکمیل نشده و حجم انتقالی نیز از 400 لیتر در ثانیه به حدود 200 لیتر در ثانیه کاهش پیدا کرده است
 وی افزود:  تکمیل این پروژه از خواسته‌های به حق مردم منطقه است که امیدواریم به لطف خداوند متعال و عنایت ویژه دولت خدمتگزار  این پروژه که جزء پروژه‌های مهر ماندگار استان نیز قرار گرفته تا پایان دولت دهم تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
صدرائیه آسیب‌شناسی مشکلات پروژه و بررسی دلایل آن را یکی از وظایف رسانه دانست و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی برای مردم سرمایه‌گذاری کرده است. هزینه پروژه خط انتقال آب زاینده‌رود به کاشان به نرخ زمان اجرا 250 میلیارد تومان و به نرخ روز؛ بالای 500 میلیارد تومان است. چرا از این سرمایه‌گذاری استفاده نمی‌شود؟ این پرسشی است که به عهده خبرنگاران رسانه‌ها است تا از مسئولین ذیربط پرسیده و پاسخ آن را به اطلاع مردم برسانند.
رئیس هیئت مدیره شرکت آبفای کاشان منابع آبی شهرستان را از سال 57 تا کنون محدود عنوان کرد و افزود: رسانه‌ها به این موضوع ورود پیدا کرده و وضعیت منابع آبی و بهره‌برداران فعلی را با سال 57 مقایسه کرده و نتایج آن را در اختیار همگان قرار دهند.
صدرائیه گفت: منطقه در سال 57 دشت ممنوعه بحرانی اعلام می‌شود و کسی حق ندارد چاهِ آب، حفاری کند. یک شهر چند صد هکتاری به 8600 هکتار تبدیل شده است و آن هم به صورت نامتوازن که خدمات دهی به آن را مُشکل می‌کند. منازل مسکونی به صورت پراکنده احداث شده است. جمعیت چند برابر شده و  صنعت رشد چشمگیری پیدا کرده و از طرف دیگر سطح انتظارات مردم از دستگاهها نسبت به گذشته بسیار متفاوت است.
صدرائیه با بیان این که شرکت آب و فاضلاب کاشان وضعیت آبی منطقه را از طریق برگزاری دو سمینار و با همکاری دانشگاه کاشان و دانشگاه آزاد اسلامی کاشان و از کانال‌های مختلف برای مردم اطلاع رسانی کرده است  از خبرنگاران رسانه‌ها خواست با ارتباط گرفتن با مراکز علمی، از زاویه‌های مختلف به این موضوع بپردازند.
در ابتدای این دیدار حسین فتح‌الهی رئیس دفتر خبرگزاری ایرنا در کاشان ضمن خوشامدگویی به تشریح توانایی‌های ایرنا در کاشان پرداخت.
فتح‌الهی، مدیریت شرکت آب و فاضلاب کاشان را منسجم و به روز ارزیابی کرد و گفت: ارتباط خوب شرکت آب و فاضلاب کاشان با رسانه‌های مختلف نشان از درایت مدیریت این شرکت دارد.
وی با انتقاد از برخی مدیران شهرستان اظهار داشت: برخی از مدیران شهرستان هوشمندی استفاده از خبرنگاران را ندارند و فکر می‌کنند خبرنگاران دردسرسازند.
رئیس دفتر خبرگزاری ایرنا در کاشان افزود: برخی از مدیرانی که در کاشان منصوب می‌شوند گویا از همان اول در اصفهان تعهد کتبی داده‌اند که با رسانه‌ها مصاحبه نکنند در صورتی که مدیران استان برعکس عمل می‌کنند و اگر یک متر کار کنند آن را رسانه‌ای می‌نمایند.
مهندس ابوالفضل صدرائیه رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان در این بازدید با اهداء لوح تقدیر از زحمات رئیس و پرسنل دفتر خبرگزاری ایرنا در کاشان قدردانی کرد.

نظرات 1 + ارسال نظر
بسیج دانشگاه آزاد کاشان دوشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 01:53 ق.ظ http://www.biauk.blogfa.com

سلام . با نقدی بر سخنان اخیر میر سید محمد یثربی در مورد مسایل سیاسی کشور به روز شدیم . خوشحال میشیم نظر شما را هم بشنویم. یاعلی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد