گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

معترضان از نجف‌آباد آمده بودند

واکنشی به یادداشت «کاشان در حیات و ممات آیت‌الله3»

معترضان از نجف‌آباد آمده بودند

محمدرضا عمرانی


* توجیه دزدیده شدن کفش این شائبه را ایجاد می‌کند که نویسنده با دزد یا نزدیکان وی در ارتباط است.

* تغییر مدیریتی بیمارستان بهشتی تابع سیاست کلان کشوری بود.

* برخورد آیت‌الله سید مهدی یثربی با معترضان نشانی از برخورد جدشان با مخالفین دارد.

* معترضان از نجف‌آباد آمده بودند.

* فضاحتی که در این واقعه برای جریان موسوم به چپ کاشان رخ داد اگر روزی باز شود بسیار بی نظیر است..


نویسنده محترم (مطلب کاشان در حیات و ممات آیت‌الله قسمت سوم) در جای جای مطلب سعی می‌کند دزدی که در نوش آباد رخ داد را به نوعی توجیه کند. بطوریکه این شائبه مطرح می شود که آیا ایشان نسبتی با کسانی که چنین کردند دارد که سعی در تطهیر آن افراد دارد؟

آیا کسانی که در ماهنامه بهشت پنهان تحت عنوان نوش آبادی با ایشان همکاری می‌نمایند در این ماجرا دخیل بوده‌اند؟ و سعی می کنند با شعارسازی و موارد دیگر به نوعی کل نوش آبادی‌ها را در زمره ی دزدان آن ماجرا قرار دهند ؟

(اما در ارتباط با تغییر مدیریتی بیمارستان بهشتی) جابه جایی که رخ داد لازم به گفتن نیست، طبق مصوبه‌ای بود که در کل کشور اعمال شد و یکبار دیگر برای توجیه آن بی اخلاقی فجیعی که در جریان این جابجایی بر ضد حضرت آیت الله یثربی اتفاق افتاد با واژه‌ها بازی شده است.

در هیچ شهری حتی به معترضان اجازه داده نمی‌شود تا حول و حوش منزل شخصی مسئولین و محل نمازجمعه حضور داشته باشند اما آقا در جریان سر و صدایی که در میان خطبه‌های نماز جمعه از طرف افراد بی اخلاقی که با تابلو مشخص سیاسی و نه کارگری شناخته می شدند سعه صدر  نشان دادند.

همچنین با زنانی که به همراه این آقایان از شهر نجف آباد!جهت اعتراض به نقل و انتقال بیمارستان بهشتی به کاشان آمده بودند! و با انواع فحاشی‌ها و پرتاب سنگ و... به خانه شخصی ایشان هیاهو برپا کردند با آرامش برخورد کرد و اجازه ی برخورد نسبت به کسانی که مقابل منزلشان تجمع کردند نداد و حتی برای اقامه ی خطبه‌های نمازجمعه در حالیکه بنا به آنچه محافظین ایشان نقل می‌کنند با وجود مخالفت سپاه حفاظتی  از میان همین جمعیت با شجاعت و آرامش حرکت کرد و حتی جمعیت فحاش را متعجب و شرمنده ساخت.

ایشان در نمازجمعه که جمعیت بی‌نظیری از مردم در حمایت از ایشان تجمع کرده بود و از مسجد جامع تا داخل خیابان امام مملو از جمعیت توصیف می‌شد و قصد راهپیمایی داشتند.. ضمن تشکر از عواطف مردم کاشان اجازه راهپیمایی نداده و از مردم درخواست کرد آرامش خود را حفظ کنند.

رفتار آیت‌الله سید مهدی یثربی برای مردم تداعی برخوردهای جدشان با دشمنان فحاش و سنگ پران شان را می کند...

برخورد سخت با معترضان زمانی انجام شد که وقتی هم  افرادی که به اشتباه  فریب خورده بودند، متوجه میشوند این امر  مصوبه دولت  اصلاحات و مجلس است. از اینرو  به سمت فرمانداری کاشان حرکت می کنند که در میدان پانزده خرداد کاشان با این عده  برخورد می‌شود و  بعضی عوامل که تا این لحظه سعی بر هدایت سیاسی جریان بر ضد آقا را داشتند احساس خطر کرده و با گروهی که خود ساخته و هدایت نموده بودند برخورد کردند..

فضاحتی که در این واقعه برای جریان موسوم به چپ کاشان رخ داد اگر روزی باز شود بسیار بی نظیر است..

همانطور که قبلا گفتم دروغگویی ممکن است زمانی جواب دهد و طرفدارانی بی اخلاق نیز بیابد و عده ای را نیز فریب دهد اما وقتی حقیقت جلوه گر شد مانند سیلابی سهمگین بر سر خود  دروغگو فرود می آید مانند آنچه اکنون دارد بر سر جریان دروغگویان می آید..

جالب است که معدود کاشانی هایی که واقعا در این ماجرا فریب خورده بودند بعدها از کسانی بودند که برای عذرخواهی نزد آقا می آیند!..پس نه تنها از محبوبیت آقا کاسته نشد بلکه کسانی که تا آنموقع تحت تاثیر برخی شایعات دروغ بودند نیز به جمله ی مریدان ایشان پیوستند.

امیدوارم شجاعت این را داشته باشید که علنا خودتان به عدالت و اخلاق رفتار نمایید و کامنت های ناشناس را برای هدایت در جهت دلخواهتان به مصاف نفرستید

نظرات 1 + ارسال نظر
علوی شنبه 21 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:15 ق.ظ http://nooshabad2007.blogfa.com/

سلام
مجموعه نقدهایی که شما می نویسید بالاخره باید در جایی نوشته می شد. نفس نقد کار جالبی است.
تضارب آرا در این میان باعث روشن شدن حقایق وکمک به شفافیت بخشی از تاریخ کاشان خواهد شد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد