گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

مراسمی که «برند» کاشان شده است

یادداشت - گزارش

مراسمی که «برند» کاشان شده است*

مصطفی عباسی

شش سال گذشت اما برای مردم کاشان انگار همین دیروز بود که آیت الله تازه از جمع آنها جدا شده بود. شش سال گذشت اما درد وغم رفتن آقا هنوز برای مردم تازه است، دهها هزار نفری که دیروز به سمت مسجد حبیب بن موسی (علیه السلام) برای تسلیت به بیت شریف آیت آلله یثربی و بخصوص فرزند ارشد ایشان حضرت آیت الله میر سید محمد یثربی روانه شده بودند بار دیگر به تمام کشور و تاریخ تشیع پیامی مهم ارسال نمودند:

شخصیت هر فرد به میزان تشخص و فضل اوست نه به القاب و عناوینی که برایش بکار می برند.آنجا که خطیب محترم جمعه با ابراز شگفتی ، از بی سابقه بودن این حضور و ممتاز بودن این عالم “در تاریخ عالم تشیع” یاد می نماید درمی یابیم که این مراسم برای کاشان تبدیل به یک برند شده است، برندی به عمق تاریخ.
بازتاب این مراسم در اقوال بزرگان و محافل عمومی و رسانه ها نشان میدهد که کاشان همچنان با نام”آیت الله یثربی “است که شناخته می شود.
دبیر شورای عالی حوزه های علمیه و نماینده استان تهران درمجلس خبرگان رهبری، به نکته کلیدی دیگری از زندگی و شخصیت ایشان اشاره نمود که برای ما کاشانی ها بسیار آشنا بود:”خدمت به خلق”.

ایت الله استادی افزودند: خدمت به خلق و گره گشایی از کار مستمندان و دردمندان قطعاً یاری رساندن به امام زمان (عج) است و مرحوم ایت الله یثربی (ره) در هیچ برهه ای از زندگی مبارکشان از این مهم فروگذاری نکردند.1


خطیب جمعه قم و سخنران مراسم سالگرد حضرت آیت الله یثربی ، به درد این روزهای جامعه نیز اشاره نمود:”برخی عملکرد های مخرب” و در ادامه بیان نمود: در زمانی که روحانیون با اعمالشان می توانند صدمات مخرب  وخدمات ارزنده ای در حق اسلام داشته باشند امثال آیت الله یثربی با سیره خاص و منحصر به فرد خود جوانان و اقشار مختلف جامعه را به دین مبین علاقمند ساختند و عمر مبارک خویش را در راه یاری دین خدا و قران مصروف داشتند.
در جایی دیگر آیت الله استادی پیرامون مقام بالای شهدا و علما سخن می گوید: در طول تاریخ، شهدا با خون خود و علما با مرکب خود در ترویج، بقا ودفاع از دین الهی نقش مهمی در گسترش دین اسلام داشته اند. و کیست که درمجلس حضور داشته باشد و اشاره ظریف به پیوند این دو در شخصیت ایت الله یثربی را متوجه نشده باشد؟

حضورده ها هزار نفره مردم قدرشناس کاشان، مسئولین کشوری  و لشکری، جمعی از علمای حوزه علمیه قم، کاشان، روحانیون، خانواده های معظم شهدا، کامران نماینده مردم اصفهان، منصوری نماینده مردم شهرستانهای کاشان، آران و بیدگل، فیروزی نماینده مرد نطنز، بادرود  وقمصر در مجلس شورای اسلامی جلوه ای خاص به این محفل معنوی بخشیده و بزرگترین همایش عظیم مردمی منطقه کاشان را رقم زد.
اما کلامی از آیت الله استادی که تازه ۳ روز است به سوگ مادرگرامی اش نشسته و با این وجود خود را برای حضور در این مراسم ششمین سالگرد مرحوم آیت الله یثربی به کاشان رسانیده ما را به فکر فرو میبرد: “به غیر از افراد بی انصاف و کینه ورز، تمام کسانیکه با مرحوم آیت الله یثربی معاشرت داشتند اعتراف دارند که ایشان تنها به خدمت به مردم و حفظ ایمانشان می اندیشید.” و برایمان این سوال وخواسته تداعی می شود که وقتی خطیب جمعه، نمایندگان، علما، مردم و مسئولینی از دیگر شهرها ی کشور به هر نحو هرساله خود را برای حضور در این مراسم می رسانند، چه خوب بود “همه مسئولین شهر ما” درکنار مردم و نمایندگان مردم شهر، برای تجلیل نماد عظمت کاشان حضور میافتند.

منبع: سایت روزنامه کاشان
* درج مطلب در تارنمای گفت و گو لزوماً به منزله تأیید تیتر و اظهارنظرهای یادداشت نویس نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد