گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

هشدار مدیر امور آبفا

 خبر

مدیر امور آبفای کاشان: 
اگر در بخش کشاورزی اقدام اصلاحی جدی‌تری صورت نگیرد با بحرانی بیش از تصور روبرو خواهیم شد
 

  


مدیر امور آبفای کاشان درباره مصرف ۹۰ درصدی آب در بخش کشاورزی و راندمان پایین ۳۰ درصدی هشدار داد و گفت:  اگر اقدامات اصلاحی جدی‌تری صورت نگیرد با بحرانی بیش از تصور روبرو خواهیم شد.

مدیر امور آبفای کاشان گفت: نصب شیرهای کاهنده الکترونیکی تا ۷۰ درصد و نصب سرشیرهای کاهنده ۲۰ تا ۳۰ درصد مصرف آب را کاهش می‌دهد.
 مهندس «حبیب‌الله کریمی» ترویج استفاده از شیرهای کاهنده را در راستای اقدامات فرهنگی مدیریت مصرف دانست و گفت: با وجود مشکلاتی که در تأمین آب وجود دارد عملاً چاره‌ای جز توجه به مدیریت مصرف نداریم و چنانچه مصرف‌کنندگان به نحوی مصرف آب را مدیریت نکنند با مشکل مواجه خواهیم شد.
 این مقام درباره روش‌های مدیریت مصرف گفت: توجه به امور فرهنگی مصرف بهینه حائز اهمیت است و البته بعد از فرهنگ‌سازی نیازمند ابزار و تجهیزات مناسب هستیم.
مدیر امور آبفا شیرها و سرشیرهای کاهنده را ابزاری در مصرف بهینه آب دانست و افزود: سرشیرهای کاهنده با مخلوط کردن هوا با آب باعث کاهش چشمگیر مصرف شده و شیرهای کاهنده علاوه بر آن با قطع و وصل کردن الکترونیکی آب نقش قابل توجهی در جلوگیری در هدر رفت این مایع حیاتی دارد.
کریمی افزود: مصرف‌کنندگان می توانند با نصب سرشیرهای کاهنده به شیرهای موجود آب و با هزینه اندک مصرف آب را تا ۳۰ درصد کاهش دهند.
مدیر امور آبفای کاشان با ذکر اقدامات انجام شده شرکت آب و فاضلاب برای ترویج استفاده از شیرها و سرشیرهای کاهنده در هفته صرفه‌جویی تأکید کرد: شرکت آبفا با نصب شیرها و سرشیرهای کاهنده در اماکن عمومی، مساجد و ادارات به صورت نمادین تلاش می‌کند تا قدمی مؤثر در فرهنگ‌سازی استفاده از تجهیزات کاهنده بردارد.
وی افزود: هرچند کارهای زیادی انجام شده است ولی هنوز جای کار بسیار است و هرچه جلوتر می‌رویم محدودیت‌های منابع آبی از لحاظ کمی و کیفی نشان می‌دهد باید در این زمینه برنامه‌ریزی دقیق‌تری انجام شود.
کریمی با انتقاد از رسانه‌های عمومی به خصوص صدا و سیما گفت: با وجود اهمیت مقوله آب و کارهایی که انجام شده است ولی ردپایی از فرهنگ‌سازی در مورد آب در شبکه‌های صدا و سیما دیده نمی‌شود.
 مدیر امور آبفای کاشان درباره مصرف ۹۰ درصدی آب در بخش کشاورزی و راندمان پایین ۳۰ درصدی هشدار داد و گفت:   اگر اقدامات اصلاحی جدی‌تری صورت نگیرد با بحرانی بیش از تصور روبرو خواهیم شد.
کریمی از رسانه‌ها خواست تا با اطلاع‌رسانی مناسب از مردم بخواهند با استفاده از شیرها و سرشیرهای کاهنده مصرف آب را تا حد ممکن کم و بهینه کنند

نظرات 1 + ارسال نظر
مرضیه دوشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:53 ب.ظ http://anata59.blogfa.com/

سلام
با احترام لینک شدید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد