گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

مشکل در خط انتقال آب زاینده‌رود...

خبر

مدیرعامل آبفای کاشان:

مشکل در خط انتقال آب زاینده‌رود موجب قطعی آب کاشان می‌شود

 مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت: هرگونه اتفاق پیش‌بینی نشده در خط انتقال آب زاینده‌رود به کاشان، موجب قطعی آب در شهرستان کاشان می‌شود.

ابوالفضل صدرائیه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان، میزان پیک مصرف در ماه‌های گرم سال به ویژه ماه‌های تیر و مرداد ماه در شهرستان کاشان را بیش از ماه‌های دیگر سال دانست و اظهار داشت: برای جلوگیری از قطعی آب و افت فشار آب، شهروندان کاشانی باید توجه جدی به صرفه‌جویی در مصرف آب داشته باشند.

وی ضمن هشدار به شهروندان برای رعایت دقیق صرفه‌جویی در مصرف آب تأکید کرد: هرگونه اتفاق پیش‌بینی نشده در خط انتقال آب زاینده‌رود به کاشان، موجب قطعی آب در شهرستان کاشان می‌شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب کاشان یکی از وسایل پرمصرف آب در شهرستان کاشان را کولرهای آبی اعلام کرد و گفت: کولرهای آبی شهرستان کاشان به طور متوسط در شبانه‌روز بیش از 200 لیتر آب مصرف می‌کنند.

صدرائیه یادآور شد: در تحقیقات مشترک شرکت آب و فاضلاب کاشان و پژوهشکده آب دانشگاه کاشان این میزان مصرف کولرهای آبی شهرستان کاشان به طور متوسط در شبانه‌روز محاسبه شده است.

وی این میزان مصرف آب را بیش از سرانه مصرف شهروندان این شهرستان اعلام کرد و ادامه داد: مصرف سرانه شهروندان کاشانی 150 تا 160 لیتر در روز است.

این مسئول در ادامه بر اعمال مدیریت مصرف آب توسط خانم‌های خانه‌دار تأکید کرد و یادآور شد: بخش عمده مدیریت و صرفه‌جویی در مصرف آب بر عهده خانم‌ها در خانواده است.

به گفته وی، استفاده از ظرفیت کامل و نهایی ماشین‌های ظرفشویی و لباسشویی توسط خانواده‌ها، میزان 4 هزار لیتر آب را طی یک پروسه یک ماهه صرفه‌جویی می‌کند.

صدرائیه همچنین از کاهش زمان استحمام، استفاده از جارو برای حیاط به جای آب و ایجاد سایبان برای کولرهای آبی به عنوان برخی از راه‌هایی دانست که به طور قابل ملاحظه‌ای در مصرف آب صرفه‌جویی می‌کند.

مدیرعامل آبفای کاشان خاطرنشان کرد: توجه به مدیریت مصرف، رعایت الگوی مصرف و حتی تأمین آب تنها مربوط به یک ارگان خاص نبوده و این امر حیاتی وظیفه همگانی همه آحاد جامعه است.

این مسئول اذعان داشت: اگر رفتارهای ما در قبال مصرف آب هوشمندانه باشد می‌توانیم به راحتی تهدیدهای خشکسالی و تنش‌های آبی را تبدیل به فرصت کرده و راهکارهای اساسی را برای مصرف بهینه آب ارائه دهیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد