گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

گردشگری هدفمند با طبیعت بی‌همانند برزک

مصاحبه

تشریح برنامه‌های شهرداری در گفتگو با سعید میرزایی:

گردشگری هدفمند با طبیعت بی‌همانند برزک     

اشاره
از شهر شدن برزک دیرزمانی نمی‌گذرد ولی نشان داده که در مدیریت شهری ثبات نداشته است. سعید میرزایی چهارمین نفری است که بر صندلی مدیریت شهرداری تکیه زد.
هنوز یک سال از آمدنش نگذشته بود که درخواست استعفا کرد. خودش می‌گوید علتش مسائل شخصی است ولی شاید نتوان سختی کار در برزک را نادیده گرفت.
در هر صورت او اکنون شهردار برزک است و و به من اجازه داد تا مسائل و مشکلات شهری را با وی به گفت و گو بنشینیم.

* شما مسئولیت شهرداری برزک را قبول کرده‌اید. نقشه راه شما در این ارتباط چیست؟
- بطورکلی و در یک چشم‌انداز بلند مدت نقشة راه می‌تواند گردشگری هدفمند باشد. امّا متأسفانه ما در موضوع برنامه‌ریزی نه تنها ضعیف هستیم بلکه به عبارتی خیلی‌خیلی ضعیف هستیم. از یک طرف بنیة علمی مناسبی نداریم و از طرف دیگر به نظر می‌رسد اراده‌ای بر داشتن برنامه و عملیاتی کردن آن وجود ندارد.
امّا به هر حال کاری که تا کنون در این خصوص انجام داده‌ایم این بوده که با چندین جلسه اساتید و گروههای مختلف مردم داشته‌ایم. نقاط ضعف و قوت و فرصت‌ها و تهدیدهای موجود را به صورت میدانی جمع‌آوری کرده‌ایم.
* محورهای جمع‌آوری مطالب چه چیزهایی بوده است؟
- گردشگری، اجتماعی، فرهنگی، شهرسازی، عمران، روابط عمومی، سرویس حمل و نقل، ترافیک و چند مورد دیگر.
* بعد از این که موارد ضعف و قوت و فرصت‌ها و تهدیدها جمع‌آوری شد چه اتفاقی می‌افتد؟
- ما تا کنون فقط مطالب را به صورت خام و به  عنوان داده جمع‌آوری کرده‌ایم. بدون این که هیچ دخالت و اظهارنظری دربارة آنها داشته باشیم. این مرحله حدود 4 ماه زمان برده است. حالا باید با تشکیل جلسات مداوم و تخصصی، نظرات ارائه شده جمع‌بندی و ارزیابی شوند. پس از ارزیابی و ارزش‌گذاری هرکدام از نظرات، استراتژی شهرداری تعیین می‌شود. براساس استراتژی به دست آمده اولویت‌های کاری، عنوان برنامه‌ها و پروژه‌ها و همچنین زمان و اعتبار مورد نیاز اجرای آنها مشخص می‌شوند. مجموعه اولویت‌ها، برنامه‌ها، اعتبار و زمان مورد نیاز جهت تصویب به شورای اسلامی شهر فرستاده می‌شود و در صورت تصویب قابلیت اجرا پیدا می‌کند.
* جایگاه کار کارشناسی کجاست؟
- همانگونه که گفتم برگزاری جلسات تخصصی و مداوم و ارزیابی و ارزش‌گذاری هرکدام از نقاط ضعف و قوت، فرصت و تهدید به دست آمده موضوع کار کارشناسی است و همین ارزش‌گذاری زمینه تعیین درست اولویت‌ها و اهداف است.
* جایگاه کار کارشناسی در این بحث‌ها کجاست؟
- نقاط ضعف و قوت به عنوان داده برداشت شده در اختیار کارشناسان قرار می‌گیرد. از اینجای کار به بعد در عهده آنان است. مرحله اول که تحقیق بزرگ میدانی است انجام شده است. مرحله بعدی تحلیل داده‌هاست که یک کار کارشناسی است.
* همه اینها که گفتید برنامه‌ریزی است، چه موقع عملیاتی می‌شود؟
- اولاً بفرمایید چه زمانی برنامه‌ریزی تکمیل خواهد شد ثانیاً کی عملیاتی خواهد شد.
تا کنون داده‌ها به صورت خام جمع‌آوری شده است. فکر می‌کنم تا پایان سال مراحل ارزیابی تا تعریف پروژه‌ها انجام خواهد شد و سپس برای تقدیم به شورای اسلامی آماده خواهد شد ولی به هر حال برای شهردار و شورای اسلامی دورة بعد آماده خواهد بود. و امّا این که چه زمانی عملیاتی خواهد شد واقعیت این است که شاید هیچ وقت. بستگی به اعتقاد شورا و شهردار دورة بعدی به کار بر اساس برنامه و همچنین میزان اعتقاد آنها به درستی فرآیند طی شده خواهد داشت. کما این که در دورة جناب آقای مهندس محمدی یک برنامه استراتژیک 5 ساله تهیه شد و بعد از مدتی داخل کمد گذاشته شد.
* علت؟
- آقای مهندس محمدی‌ فرد برنامه‌ای بود. تلاش کرد و نوشت و مقداری هم عمل کرد. شاید عده‌ای از اطرافیان یا کسانی که قرار بود در متن اجرای برنامه کمک کنند اعتقادی به آن نداشتند و کم‌کم فراموش شد. و الان هم از زمان برنامه چندین سال گذشته است.
* محمود اشرفی اعتقادی به آن برنامه نداشت؟
- نمی‌دانم.
* در چه صورت یک برنامه اجرا می‌شود؟
- اول این که جمعی که وارد تحلیل داده‌ها می‌شوند خودشان به برنامه اعتقاد داشته باشند. دوم این که همه شهروندان به اجماع برسند. مهم‌ترین عامل در این که یک برنامه اجرا شود این است که عوامل دستندرکار اعم از داخلی، بیرونی، شورا، روحانی محل، کسبه و همه و همه به اجماع برسند. اگر به اجماع برسیم، برنامه اجرا می‌شود.
* در این برنامه‌ریزی چه مقدار از نظر شورا استفاده شده است.
 با خیلی از اعضای شورا صحبت کردم. البته مستقیم نگفتم که بشینید تا راجع به برنامه صحبت کنیم ولی خیلی با آنها صحبت کرده‌ام و از آن استفاده برنامه‌ای کرده‌ام حال ممکن است خودشان متوجه منظور من باشند یا نباشند.
با همه صحبت کردم. به عنوان مثال دیروز با یکی از اهالی محترم صحبت می‌کردم. پرسیدم آیا گردشگری برای برزک خوب است یا خیر و ایشان نظراتی داد. من با دید برنامه‌ای صحبت می‌کنم حال ممکن است وی متوجه نباشد که من راجع به برنامه 5 ساله صحبت می‌کنم.
* شما فکر می‌کنید جمع‌آوری نظرات در همین حد کفایت می‌کند؟
- خیر. اما من شهروندان را می‌شناسم و وقتی با آنها صحبت می‌کنم بهتر نتیجه می‌گیرم.
* اینگونه که متوجه شدم گرفتن نظرات تنها به وسیله شما انجام می‌شود؟
- بله
* و می‌فرمایید کافی نیست.
- کاری که من کرده‌ام داده‌ها را جمع‌آوری کرده‌ام
* شخصی؟
- بله. شخصی
* شما به برنامه ریزی و چشم‌انداز تأکید دارید در صورتی که صحبت‌هایی راجع به استعفای شما مطرح شد. آیا این دو با هم جور درمی‌آید؟
- بله. عقیده من این است اگر قرار باشد فردا صبح بروم تا فردا باید کار کنم. برنامه‌ریزی کاری به این ندارد که من بروم یا باشم. کارهایی که شده است می‌توان در اختیار شورا و شهردار بعدی قرار بگیرد.
* در سایه این برنامه‌ریزی طولانی مدت، برنامه‌های کوتاه‌مدت شهرداری چیست؟
- همان برنامه یکساله شهرداری است.
* موارد آن را بفرمایید؟
- تکمیل بلوار ورودی، راههای دسترسی به کارخانه‌ها، فضای سبز و روشنایی معابر، پارک کارگاه، طرحی که توسط خانم زهرا جهانی پی‌گیری می‌شود که پیشنهاد تأسیس موزه قنات مد نظر است. با توجه به اهمیت قنات برزک که شناخته شده نیست و بر اساس تجربه خوبی که از موزه‌ مردم‌شناسی برزک داریم این موضوع مطرح شد. پیشنهاد این است که جهت شناساندن اهمیت قنات و فراهم کردن زمینه‌های بیشتر گردشگری تأسیس موزه قنات پی‌گیری شود. از کارهای دیگر می‌توان به پارک بزرگ شهر و آسباب آبی و ساماندهی آب‌های سطحی بلوار انقلاب، تکمیل میدان سوم دی باغستان و آسفالت خیابان دانش اشاره کرد.
* تکمیل بلوار ورودی به عنوان یکی از برنامه‌های کوتاه مدت مطرح شد. در این ارتباط دو حرف زده می‌شود. اول این که سالیان سال است که کار بلوار ورودی به پایان نمی‌رسد و دوم آن که اجرای آن در بدترین موقع سال کلید خورده
- علی‌الظاهر اجرای بلوار ورودی به این شکل از سال 86 شروع شد. زمان آقای اشرفی کار زیادی انجام شد. با توجه به این که بلوار در حریم شهری قرار دارد اداره راه و ترابری هیچ تعهدی برای آسفالت آن ندارد. با این وجود راه و ترابری در جلسه سفیران خدمت متعهد شد آسفالت آن را انجام بدهد در صورتی که زیرسازی آن توسط شهرداری انجام شود.
زیرسازی باید به صورت اصولی انجام می‌شد که علی‌الظاهر نشده است. اداره راه و ترابری به کار انجام شده ایراد گرفت. اول این که شیب‌ عرضی رعایت نشده و شیب به طرف جداول است و آب باران در کنار جداول جمع می‌شود و دوم این که تراکم باید حداقل 99 تا 100 باشد که تراکم کم بود و اداره راه و ترابری آسفالت آن را نپذیرفت.
با پی‌گیری‌های زیادی که انجام شد مقرر شد مجدد زیرسازی اصلاح شود تا اداره راه و ترابری آسفالت کند. اگر الان نتوانیم برای آسفالت بلوار ورودی از دولت کمک بگیریم مطئمن باشید که شهرداری با وجود هزینه‌های بالای آسفالت، هیچوقت نخواهد توانست با بودجه خودش آسفالت بلوار ورودی را انجام بدهد.
حالا در ارتباط با این که چرا اینموقع از سال عملیات بلوار ورودی انجام شده است. من از شما می‌پرسم چه موقع باید این کار انجام شود؟ نوروز رفت و آمد زیاد است. اردیبهشت و خرداد فصل گل و گلاب است. تیر و مرداد فصل شاتوت است. شهریور به بعد بارندگی است که آفت زیرسازی است.
از همه مهم‌تر این که ما باید قسمت زیرسازی را که به عهدة شهرداری است قبل از فصل تشکیل جلسات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان انجام بدهیم تا پس از تأیید اعتبار آسفالت را بگیریم. بنابر موارد گفته شده  الزماً این کار باید در این فصل انجام شود.
* چرا سرعت اجرا کم است؟
- سرعت کار کُند نیست. فروردین استعلام بها انجام شد. اردیبهشت قرارداد بستیم و شروع کردیم. مدت قرارداد یکماه تعریف شد. البته یکی دو هفته‌ای کم و زیاد با توجه به امور پیش‌بینی نشده و حوادث غیرمترقبه در نظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال اگر نتوانیم آب مهیا کنیم کار به تعویق می‌افتد. در اینجا لازم است از همکاری آقای حاج علی‌محمد بلندی و آقای صباغیان تشکر کنم. به طور قطع اگر همکاری خالصانة آقای حاج علی محمد بلندی نبود شاید همین چیزی که به کُندی پیش می‌رفت اصلاً انجام نمی‌شد. چون آبی در منطقه برای کارها نداریم.
با این وجود زیرسازی بلوار تقریباً 45 روز طول کشید که برداشت‌ها برای آزمایش انجام شده است و منتظر نتیجه هستیم.
* مبلغ قرارداد چقدر است؟
- 44 میلیون و 650 هزارتومان است ولی با توجه به این که قرارداد از یکماه بیشتر شد فکر می‌کنم حدود 50 میلیون تومان بشود.
* صحبتی که با رئیس شورا داشتیم این هزینه می‌بایست توسط مسئولین قبلی تأمین شود.
- ما نامه‌ای به آقای اشرفی و پیمانکار قبلی نوشته‌ایم و مستنداتمان را پیوست کرده‌ایم. پیمانکار قبلی چندبار برای وصول طلب خود به شهرداری مراجعه کرده است که به ایشان تذکر داده شده است.
* طلب پیمانکار قبلی چقدر است؟
- 57 میلیون تومان
* پرداخت نخواهد شد؟
- بخشی از آن احتمالاً قابل پرداخت نباشد.
* بحث قضایی آن چگونه پی‌گیری می‌شود؟
- ما فعلاً به آنها فقط نامه نوشته‌ایم.
* رئیس شورا گفت از شهردار خواسته‌ایم برای مشکل به وجود آمده در بلوار ورودی شکایتنامه‌ای از شهردار قبلی تسلیم مراجع قضایی کند.
- تا حالا به فکر این کار نبوده‌ام. ولی الان که مطرح شد از شورا به صورت کتبی استعلام می‌کنم.  هر دستوری که شورا داد اجرا می‌کنم.
* شما در بخشی از صحبت‌هایتان به اجماع در اجرای پروژه‌ها اشاره کردید. منظورتان چیست؟
دید من این است که برزک به گردشگری توجه ویژه داشته باشد. حال صحبتی که مطرح می‌شود به عنوان مثال پارک نداریم و بودجه هم به قدر کافی نداریم. بعضی از اعتبارات قابل جابجایی نیست و ردیف مصرف مشخص دارد. این یعنی این که از خیلی از کارهایی که قرار است انجام بدهیم صرف‌نظر کنیم و خرج پارک کنیم. برای این کار باید مردم به این اجماع برسند که پارک اولویت اول است و اگر شهرداری کار دیگری انجام نمی‌دهد صرف ساخت پارک خواهد شد.
* فرض کنید این موضوع از طرف مردم مورد پذیرش قرار گرفت. اجماع در سطح مسئولین چگونه حاصل می‌شود؟ به عنوان مثال گفته می‌شود همواره امام جمعه سابق با بحث گردشگری مخالف بودند.
- من چندین جلسه خدمت حضرت حجت‌الاسلام آقای مطهریان بوده‌ام. فرمایش ایشان کاملاً درست بود. فرمایش آقای مطهریان این بود که ما بدانیم با برگزاری جشن چه کاری می‌خواهیم انجام بدهیم؟ فرض کنید می‌خواهیم رونق اقتصادی داشته باشیم، توجه داشته باشیم اولاً این که این صرف برگزاری این جشن چه مقدار در رونق اقتصادی مؤثر است. به اصطلاح وزن برگزاری جشن در رونق اقتصادی چه مقدار است و دوم آیا راههای دیگری هم هست؟ وزن آنها چقدر است؟ و سوم، مخاطب ما چه کسانی هستند.
* در ارتباط با توصیه آقای مطهریان چه کاری انجام شد؟
- تقریباً هیچی. فقط در حد صحبت باقی ماند و نتوانستیم دقیقاً عمل کنیم.
* ما در بعضی از پروژه‌ها مخالفت کشاورزان را هم داریم
- نحوه برخورد ما با مردم مهم است. من همیشه گفته‌ام آب و درخت برای کشاورز مانند فرزند دارای اهمیت است. ما می‌بایست در اجرای پروژه‌ها اطمینان کشاورزان را حاصل کنیم که کارمان لطمه‌ای به آب و درخت آنها وارد نخواهد کرد.
* من الان در صحبت‌های شما به تناقض برخوردم. گردشگری برای شما دارای اهمیت است تا حدی که به ساخت یک موزه جدید تحت عنوان موزه قنات فکر می‌کنید در صورتی که هر دوی اینها در اهداف منطقه حفاظت شده محیط زیست از جمله تأسیس موزة حیات وحش دیده شده است و گفته می‌شود شما با آن مخالفت کرده‌اید
- من بحث ساخت موزه حیات وحش را از طرف اداره محیط زیست نشنیدم. طرحی که به ما ارائه شده است احداث پاسگاه محیط‌بانی است.
* منطقه حفاظت شده به خودی خود یکی از شاخص‌های جذب گردشگر است
- من هم در این ارتباط بحث اجماع را مطرح کردم
* پرسش من به طور مشخص این است که علت مخالفت شخص شما که در سطح عامه مردم تکثیر شده است چه هست؟
- من نمی‌دانم در سطح عموم چه حرفی زده شده است.
* می‌گویند شخص سعید میرزایی شهردار برزک با منطقه حفاظت شده مخالف است
- من نگفتم مخالفم. من گفتم اگر اینجوری رفتار کنید برای گردشگری خوب نیست.
* حتی گفته شد فیلمی از طرف شما پخش شد
- نه من فیلمی نداشته‌ام که پخش کنم. من گفتم این چیزی که می‌خواهد اجرا شود، گردشگری ما را با مشکل مواجه می‌کند.
* محیط زیست چه کاری می‌خواهد بکند که گردشگری به مشکل بر‌می‌خورد؟
- محیط زیست می‌گوید اینجا به عنوان یک شُش عمل‌ می‌کند که از نظر محیط زیست صحیح هم هست. مدلی که مد نظر آنهاست به گردشگری لطمه می‌زند.
* مدل محیط زیست چیست؟ تا آنجا که من اطلاع دارم این کار در راستای گردشگری است.
- نه در راستای گردشگری نیست. به نظر من چون از مهم‌ترین مزیت‌های نسبی برزک تولید گل و گیاهان داروئی و فرآورده‌های آن است لذا حفظ و توسعة گل و گیاهان و فراورده‌های آن باید در اولویت باشد. این یعنی توسعة گردشگری و تولید اکسیژن
* شما می‌گویید؟
- من می‌گویم. البته نظر من جایگاه قانونی ندارد.
* شما بر اساس ذهنیات خودتان می‌گویید منطقه حفاظت شده به گردشگری لطمه می‌زند حال ممکن است که این ذهنیات درست باشد ممکن است نادرست
- من اینگونه می‌گویم و آنها هم دلیل می‌آورند و می‌گویند در راستای گردشگری است. ما تجربه موفقی در سطح برزک داریم و آن باغ 400 هکتاری است. اگر مردم با هم اراده کنند که باغ و استخری ساخته شود، می‌شود و الان دنبال استخر دوم و باغ 400 هکتاری دومی هستند.
ما در مناطق بالا آب زیاد داریم. یعنی می‌توانیم در جهت توسعه برزک در راستای مزیت نسبی که همان کشت گل و گیاه و گیاهان دارویی است قدم برداریم. این یعنی توسعه گردشگری. اما در قانون واگذاری زمین اراضی دولتی هرگونه واگذاری در مناطق چهارگانه محیط زیست ممنوع است. یعنی احداث استخر و توسعه کشاورزی و ... ممنوع است. دیگر این که فرض کنیم می‌ خواهیم تله‌کابین بزنیم. در صورتی که هرگونه واگذاری زمین و فعالیت ممنوع است و نمی‌توانیم و از این جهت مخالف هستم.
* شما به بحث مهمی اشاره کردید. بحث آب و کشاورزی. در مناطق بالا چه مقدار آب مازاد داریم؟
- نمی‌دانم چه حجمی آب در مناطق بالادست داریم.
* وقتی نمی‌دانیم چه مقدار آب داریم چگونه می‌توانیم در ارتباط با توسعه بخش کشاروزی صحبت کنیم؟
- الان حضور ذهن ندارم ولی می‌توانم به پرونده آن مراجعه کنم و دقیق بگویم فلان دره چه مقدار آب دارد.
* شما می‌فرمایید توسعه امکان دارد؟
- بله. نمونه آن را داریم.
* وقتی آب زیاد داریم چگونه چند سال است که تنش‌هایی بسیاری بر سر مسئله آب بین شرکت و آب و فاضلاب و کشاورزان به وجود آمده است؟
- چیزی که محرز است آن که جنگ آینده جنگ آب است. وظیفه ذاتی شرکت آب و فاضلاب تأمین منابع آبی برای مصرف شرب شهروندان است و حتی تا چندبرابر آب مصرفی مورد توجه شرکت است.
* ارزش واقعی آب چقدر است؟
- اصلاً قابل قیمت‌گذاری نیست
* آیا بر اساس اصل مزیت نسبی مصرف آب در بخش کشاورزی مقرون به صرفه است؟ با توجه به این که کشاورزی کم‌بازده‌ترین هاست.
- باید بازده آن را بالا ببریم. مثل طرح 400 هکتاری. باید به شیوه‌های مدرن توجه کنیم.
* تجربه شیوه‌های مدرن در منطقه آنچنان موفق نبوده است. باغ آقای صباغیان کنار کارخانه وی و باغ آقای مبین‌زاد با وجود مدرن بودن موفق عمل نکرد. آیا آینده باغ 400 هکتاری، باغ خشک شده حال و حاضر صباغیان نیست؟
- این را متخصصین کشاورزی باید بگویند
* شما صحبت از تجربه می‌کنید و ساخت استخر دوم باغ 400 هکتاری به معنی احداث باغ چهارصد هکتاری دوم نیز مد نظر نیست. صحبت از تأمین آب برای کافی برای همین باغ است
- بحث توسعه هم مطرح است.
* در هر صورت از بحث درستی یا نادرستی موضوع بگذریم تجربه‌های ساخت درمانگاه و کندن چاه نشان داده است که اجماع مدنظر شما نیز در برزک وجود ندارد.
- بله. می‌تواند هنر ما باشد که به اجماع برسیم و برسانیم. باید کار کرد. نقل قولی از شهید فارسی است که به جهادگران می‌گفت ننشینید که کشاورزان روستاها به سراغتان بیایند و بگویند فلان کار را داریم، به روستاها بروید و به کشاورزان بگوئید چه کاری دارید؟
* آیا این کار علمی است؟
- بله. باید به صورت حضوری بین مردم باشیم و با عملمان اطمینان مردم را  جلب کنیم در غیر این صورت هیچ موفقیتی نخواهیم داشت. بهترین تبلیغات، تبلیغات چهره به چهره است.
* کار بلوار ورودی چه زمانی تمام می‌شود؟
- کار زیرسازی تمام شده است. در صورتی که نتایج آزمایشگاهی مثبت باشد معاون راهداری اداره کل راه و ترابری قول آسفالت آن را داده است تا شهریور انجام شود ولی ممکن است بیشتر طول بکشد.
* رابطه شورا و شهرداری چگونه است؟ اینگونه به نظر می‌رسد که شهردار به علت تازه‌نفس بودن، فعال و شورا منفعل است.
- نحوه تعامل بسیار عالی است. خودشان می‌گویند هیچ کدام از شهرداران مثل شما نبودند. اگر چیزی می‌گفتیم خیلی سریع و فوری قبول می‌کردند و گوش می‌دادند اما میرزایی از این جهت که هرچه می‌گوییم فوراً عمل نمی‌کند رکورددار است.  ولی در عین حال رابطه‌ی خوبی با شورا داریم. من با آنها قانونی صحبت می‌کنم و تقاضا دارم قانونی با من صحبت کنند.
* معنی این حرف آن است که حرف‌های شورا قانونی نیست
- خیر. وقتی از من کاری می‌خواهند من با دلایل قانونی با آن مواجه می‌شوم. اگر قانونی باشد سریعاً عمل می‌کنم و اگر نباشد دلایلم را برای اصلاح نظراتشان می‌آورم.
* خوب معنی آن این نیست که غیرقانونی صحبت می‌کنند؟
- نمی‌دانم معنی اش چه هست.
* شما چگونه می‌توانید جلوی کارهای غیرقانونی شورا را بگیرید؟
- نه اینطور نیست که شورا عمداً خواسته باشد کار غیرقانونی بکند. برزک بهترین‌ شورا را دارد.
* این که تعارف است
- با دلیل می‌گویم.
* بگذارید از کارهای غیرقانونی شورا یک مثال بزنم. زمینی که به شرکت آب و فاضلاب برای ساخت اداره واگذار شده است طبق نقشه بنیاد مسکن در مسیر رودخانه فصلی قرار گرفته است
- من از این موضوع اطلاعی ندارم. حداقل این که در طول یکسال گذشته این واگذاری صورت نگرفته است.
* فرض کنیم از طرف شورا کار غیرقانونی درخواست شود شهردار چگونه جلوگیری می‌کند؟
- ببینید صحبت این بود که شورای ما بهترین شوراست. من در جلساتی که می‌روم بعضی‌ها چیزهایی از شوراها تعریف می‌کنند که اصلاً این حرف‌ها در شورای برزک به ذهنشان هم نمی‌رسد.
* پس شما به طور نسبی می‌گویید که شورای خوبی داریم.
- بله. دلیل دوم من این است که کار شورایی خیلی سخت است.
* کار شورایی سخت است. کار نکردن شورایی چطور؟
- کار شورایی سخت است. و مردم فکر می‌کنند همه پول‌ها در جیب شورا است و شورا خرج نمی‌کند. از اینرو شورای برزک به نسبت شورهای دیگر از بهترین‌هاست. گاهی شورا مجبور می‌شود در اثر مراجعات پی‌درپی مردمی دستوری بدهد و این دستور مغایر با برنامه مصوب شورا باشد و شهرداری نمی‌تواند آن را انجام بدهد.
* اگر قرار باشد خواسته‌های مردم از شورا به شهرداری ارجاع داده شود نقش شورا چیست؟
از شورای محترم اسلامی درخواست کردیم که درخواست‌های مردمی را با قوانین مطابقت بدهند و پاسخ آن را بدهند و اگر به شهرداری ارجاع می‌دهند، از شهرداری بخواهند وفق مقررات عمل شود.
* ببینید یکی از ابزارهای پیشبرد کار توسط شورا شهرداری است، بعنوان مثال شورا در جذب سرمایه‌گذار چه نقشی داشته است؟
- البته بارها شده که شورا سرمایه‌گذاری رادعوت کرده است ولی سرمایه‌گذار دو دوتای اقتصادی کرده و حاضر به سرمایه‌گذاری نشده است.
* خوب فکر نمی‌کنید هنر شورا این است که کاری بکند تا دودوتای اقتصادی سرمایه‌گذار منجر به سرمایه گذاری شود؟
- بله همینطور است. همه باهم باید این کار را انجام بدهیم.
* و سوال پایانی. جاده ناهموار نابر و پل سعدآباد به شهرداری مربوط می‌شود یا خیر؟
- ارتباطی ندارد ولی ما پی‌گیری زیادی انجام داده‌ام. حتی چندین بار به صورت حضوری با استاندار و مدیر کل راه و شهرسازی، مدیر کل بحران و رئیس راه و ترابری و فرماندار و معاون فرماندار صحبت کرده‌ام منتهی کار انجام نشده است.

نظرات 1 + ارسال نظر
م یکشنبه 1 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:28 ب.ظ

ادعا و حرافیت خوبه اقای میرزایی اما معرفت و لیاقتت...؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد