گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

ساخت خانه‌های عالم مشارکتی در روستاهای کاشان

خبر
فرماندار کاشان خبر داد
ساخت خانه‌های عالم مشارکتی در روستاهای کاشان
فرماندار کاشان از ساخت خانه‌های عالم مشارکتی در روستاهای این شهرستان خبر داد.



به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علیرضا جوادی سه‌شنبه‌شب در حاشیه سفرهای دوره‌ای به روستاهای شهرستان کاشان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خانه عالم به صورت مشارکتی توسط اهالی روستا و با کمک دولت در روستاهایی با جمعیت بالای 250 نفر ساکن ساخته می‌شود.

وی افزود: در روستاهای با جمعیت بالای 250 نفر ساکن، در صورتی که 40 درصد از ساخت خانه عالم توسط اهالی روستا صورت گرفته باشد دولت احداث 60 درصد باقیمانده را بر عهده می‌گیرد.

فرماندار کاشان با اشاره به هدررفت 60 درصد آب در بخش کشاورزی روستاها، بر اجرای آبیاری تحت‌فشار و قطره‌ای توسط کشاورزان روستاها تأکید کرد و گفت: 85 درصد از هزینه‌های آبیاری قطره‌ای توسط دولت پرداخت می‌شود و 15 درصد بقیه نیز از طریق تسهیلات بانکی کم‌بهره با بازپرداخت طولانی 10 ساله قابل پرداخت است.

وی همچنین احداث استخر ذخیره آب زمستانه دو منظوره را با مشارکت 40 درصدی مردم و 60 درصدی دولت امکان‌پذیر دانست و گفت: استخرهای ذخیره آب زمستانه دو منظوره نقش مهمی در صرفه‌جویی آب در بخش کشاورزی ایفا می‌کند.

جوادی در ادامه جانمایی دامداری‌های با 200 رأس گوسفند و گاوداری‌های دارای 20 رأس گاو در کنار روستاها با رعایت مسائل زیست‌محیطی را بلامانع اعلام کرد.

معاون استاندار اصفهان احداث سالن‌های ورزشی در روستاهای کمتر از یک‌هزار نفر جمعیت را با استفاده از اعتبارات دولتی مقرون به صرفه ندانست و همچنین مغایر با قانون اعلام کرد.

جوادی همچنین بهسازی جاده‌های بین مزارع را از طریق تشکیل تعاونی‌های روستایی امکان‌پذیر دانست و متذکر شد: برای بهسازی جاده‌های بین مزارع نمی‌توان از اعتبارات دولتی استفاده کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد