گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

مسئولان نیمه خالی لیوان را ببینند

خبر
امام جمعه موقت کاشان:
مسئولان نیمه خالی لیوان را ببینند
 امام جمعه موقت کاشان از مسئولان خواست کمی نیز نقطه ضعف‌ها و نیمه خالی لیوان را ببینند.


به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام علی احتشام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: پس از پشت سر گذاشتن فتنه‌هایی مانند فتنه 88 و فتنه غرب علیه انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، اکنون با فتنه‌ سراسری اقتصادی که از سوی استکبار به وسیله فشار و تهدیدهایی مبنی بر تحریم اقتصادی جمهوری اسلامی ایران آغاز شده مواجه هستیم.

این مسئول افزود: جمهوری اسلامی ایران با پشت سر گذاشتن این گذر می‌تواند آخرین توطئه‌ها را خنثی کرده و موانع باقی‌مانده در مسیر ابرقدرت جهانی شدن را از سر راهش بردارد.

امام جمعه موقت کاشان سپس به ذکر ضروریاتی در جهت مقابله با فتنه اقتصادی پرداخت و گفت: نخستین ضرورتی که در این میان دیده می‌شود لزوم پاسخگویی و توضیح مسئولان در برابر شرایط اقتصادی کنونی است.

احتشام با انتقاد از برخی ریخت و پاش‌ها در برخی عرصه‌های کشور یادآور شد: خریداری تعداد زیادی خودرو تشریفات برای کنفرانس غیرمتعهد‌ها از خارج از کشور و یا هزینه میلیاردی سرمایه کشور برای استخدام فوتبالیست‌ها و مربی خارجی چه جای توجیهی دارد؟.

وی از سوءاستفاده‌ها و سوءمدیریت‌ها به عنوان آفت دیگر شرایط اقتصادی کنونی کشور نام برد و گفت: مشخص نبودن وضعیت و سرنوشت 55 هزار تن نهاده دامی خریداری شده آن هم در شرایطی که پولش را از دامدار دریافت کرده‌اند به هیچ وجه قابل قبول نیست. 

خطیب نماز جمعه کاشان حضور کمرنگ مسئولان در بین مردم را از جمله علل درک نکردن نابسامانی موجود در بازار از سوی مدیران دانست و گفت: وقتی مسئولی در جامعه و بین مردم حضور ندارد نمی‌تواند به نابسامانی‌های حاکم بر سازمان‌های تحت مسئولیتش پی برده و اقدامات مقتضی را برای رفع این مشکلات اتخاذ کند.

احتشام با بیان اینکه تأمین اجتماعی با اسراف و تبذیر همخوانی ندارد یادآور شد: در سالی که به نام سال تولید ملی نامگذاری شده باید علاوه بر کاستن از مصرف معمول و اهتمام به  تولید، حداقل کالاهای مصرفی را نیز از میان اجناس داخلی انتخاب کنیم.

وی، از کم‌اثر بودن محاکمات و دادگاه‌های تخلفات اقتصادی به عنوان عاملی دیگر در تشدید سوداگری‌های اقتصادی یاد کرد و گفت: طولانی شدن روند محاکمات و همچنین عدم صدور حکم بازدارنده شدید موجب می‌شود اخلال‌گران اقتصادی آن طور که باید از این رسیدگی‌ها نمی‌ترسند.

این مسئول با قدردانی از اقدامات ریاست قوه قضائیه در جهت مبارزه با مفاسد اقتصادی تصریح کرد: البته با ورود آیت‌الله لاریجانی شاهد پیشرفت‌های بزرگی در نهادهای قضایی کشور بودیم، اما آنچه باید گفت آن است که شرایط موجود با آن قله‌ای که مقام معظم رهبری برای قوه قضائیه در نظر دارند فاصله دارد.

احتشام در پایان با تأکید بر اینکه ملت پیشرفت‌ها و نیمه پر لیوان را هم می‌بینند متذکر شد: ما از اینکه در کشوری با رهبری شجاع و با درایت، جوانانی ولایت‌مدار و آگاه و نظامی عزت‌مند در جهان زندگی می‌کنیم به خود می‌بالیم و تا آخرین قطره خون خود پای ارزش‌ها و آرمان‌های این انقلاب ایستاده‌ایم.

وی در پایان خطاب به مسئولان اذعان داشت: از شما نیز می‌خواهیم همان طور که ما نیمه پر لیوان را می‌بینیم شما نیز کمی نیمه خالی لیوان و نقطه ضعف‌های خود را مشاهده کنید و در رفع آن بکوشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد