گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

خبرنگار در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار دارد

خبر

امام جمعه آران و بیدگل:

خبرنگار در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار دارد
امام جمعه آران و بیدگل جایگاه خبرنگاران و صاحبان قلم را در خط مقدم جبهه فرهنگی کشور قلمداد کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام سید محمد موسوی در نشست خبری با اصحاب رسانه از این قشر به عنوان سرمایه‌های عظیم جامعه یاد کرد و اظهار داشت: نخبگان باید در جوامع شناخته شده و از قابلیت‌های آنها در عرصه‌های گوناگون برای پیشرفت هرچه بیشتر استفاده کرد.

وی ادامه داد: شناسایی نخبگان از رسالت‌های مهم بوده و در شورای اداری شهرستان آران و بیدگل پیشنهاد داده شده تا اتاق فکری با حضور این افراد تشکیل شده و از آنان برای تعالی منطقه یاری جسته شود.

امام جمعه آران و بیدگل با بیان اینکه استفاده از افراد نخبه در مدیریت شهرستان همکاری تمامی مسئولان را می‌طلبد، پیشرفت آران و بیدگل را مرهون همکاری این افراد قلمداد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش رسانه‌ها را به دلیل مدیریت بر افکار عمومی دارای نقشی خطیر دانست و از تقویت فرهنگ عمومی، بیان واقعیت و مقابله با جنگ نرم و ناتوی فرهنگی به عنوان برخی از وظایف خبرنگاران یاد کرد.

موسوی متذکر شد: خبرنگار در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار دارد و با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن می‌تواند با تبیین ارزش‌های اسلامی این وظیفه مهم را انجام دهد.

وی یادآور شد: تولید فکر و اندیشه از کارهای ریشه‌ای توسط خبرنگاران بوده و تدوین و ترویج فرهنگ شهادت از دیگر اموری است که در حیطه کاری آنان قرار دارد.

امام جمعه آران و بیدگل با اشاره به اینکه نخبگان از افراد مؤثر جامعه هستند توسعه همه‌جانبه را با همکاری و اندیشه آنان میسر دانست.

موسوی همچنین در ادامه از ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، شورای فرهنگ عمومی و ستاد احیای زکات به عنوان سه تشکل مهم در آران و بیدگل یاد کرد که عمده فعالیت‌های فرهنگی این شهرستان را انجام می‌دهند.

وی افزود: تدوین اطلس فرهنگی، برگزاری گفتمان دینی در مدارس، برپایی همایش محبت الهی، برگزاری نماز جماعت در 84 مدرسه شهرستان، برگزاری هفته فرهنگی محله‌ها، ایجاد پایگاه‌های پاسخگویی به مسائل شرعی، طرح شجره طیبه، دوره‌های تخصصی آموزش مداحی، احداث هفت مورد خانه عالم، اردوهای راهیان نور و برگزاری 20 کارگاه آموزشی اوقات فراغت برخی از سرفصل‌های برنامه‌های اجرایی این سه تشکل است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد