گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

مدیران دستگاه‌های کاشان در جذب اعتبار بکوشند

خبر
فرماندار کاشان:
مدیران دستگاه‌های کاشان در جذب اعتبار بکوشند
فرماندار کاشان خواستار اهتمام مدیران دستگاه‌ها و ادارات شهرستان کاشان برای جذب اعتبارات شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علیرضا جوادی یکشنبه‌شب در جلسه اداری شهرستان کاشان اظهار داشت: آن دسته از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان که نسبت به دریافت اعتبارات خود در فاصله کوتاه باقی مانده تا پایان سال مالی جاری تاکنون اقدامی انجام نداده‌اند نسبت به دریافت اعتبارات حوزه خود هر چه زودتر اقدام کنند.

وی افزود: اکثر دستگاه‌های اجرایی اعتبارات خود را به صورت صد درصد دریافت کرده‌اند و بقیه مدیران نیز باید برای دریافت اعتبارات پیگیری نمایند تا اعتبارات شهرستان برگشت نخورد.

فرماندار کاشان با اشاره به اینکه اعتبارات مضاعف امسال شهرستان با تلاش فراوانی تخصیص داده شده تأکید کرد: هیچ عذر و بهانه‌ای از مدیرانی که تاکنون نسبت به جذب اعتبارات خود اقدامی نکرده‌اند پذیرفتنی نیست.

جوادی، احکام صادره از سوی شورای برنامه‌ریزی استان اصفهان در بودجه سال‌جاری را یادآور شد و گفت: حدود 60 تا 70 درصد از کل بودجه‌های شهرستان‌های دارای فرمانداری ویژه از جمله کاشان فقط برای یک سال مستقل اعلام شده است. 

به گفته وی استخراج بودجه مستقل شهرستان کاشان از دل بودجه‌های استان اصفهان تعیین و اختصاص داده می‌شود.

معاون استاندار اصفهان، سقف بودجه سال‌جاری را نیز بر اساس بودجه سال گذشته اعلام کرد و بیان داشت: در کل استان تنها یک درصد بودجه امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته که این یک درصد نیز به دلیل تکلیفی که دولت برای آن اعلام کرده است چشمگیر نیست.

جوادی، با اشاره به اختصاص مستقیم بودجه به دستگاه‌های استانی و شهرستانی گفت: پایگاه‌های بسیج، بنیاد مسکن، شرکت شهرک‌ها، حوزه‌های علمیه و شرکت آب روستایی پنج دستگاهی هستند که بودجه‌ها را مستقیم دریافت و سهم شهرستان‌ها را تخصیص می‌دهند.

به گفته وی عدم افزایش بودجه در سال 91 موجب می‌شود تا ادارات شهرستان در بودجه‌های جاری خود با مشکل روبرو شوند.

فرماندار کاشان در ادامه با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان از مدیران شهرستان خواست 30 تا 45 دقیقه از اول یا انتهای وقت اداری را به برگزاری جلسات قرائت قرآن در ادارات خود اختصاص دهند.

جوادی همچنین خواستار توجه به اوقات فراغت فرزندان پرسنل ادارات از محل اعتبارات فرهنگی، تعیین جانشین و اعلام خروج مدیران از حوزه شهرستان به فرمانداری، تشدید بازرسی‌ها و نظارت بر قیمت‌های کالاهای پرمصرف در ماه مبارک رمضان، تهیه عملکرد دستگاه‌های شهرستان در دولت نهم و دهم برای سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور به استان اصفهان و رعایت الگوی مصرف آب در فصل تابستان و بحران بی‌آبی توسط دستگاه‌های اجرایی شهرستان شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد