گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

سه قوه در حمایت از تولید ملی ناموفق بوده‌اند

خبر

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

 سه قوه در حمایت از تولید ملی ناموفق بوده‌اند
روان سازی فعالیت تولیدکنندگان و کارآفرینان، آموزش فرهنگی کارگران در راستای تولید کالای با کیفیت، بهینه سازی روند تولید اعم از ابزارآلات و... در ‌‌نهایت به افزایش کیفیت و فروش کالای تولید داخل منجر می‌شود.


ایلنا: نماینده کاشان، آران و بیدگل از روند کند حمایت از تولید، و سرمایه ایرانی در کشور انتقاد کرد.

عباسعلی منصوری در این زمینه به ایلنا گفت: مجموع عملکرد قوای ۳ گانه و همچنین کلیه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی کشور، در راستای حمایت از تولید، کار و سرمایه ایرانی، ناکافی و ناموفق بوده است و به نظر می‌رسد که ما می‌توانستیم بهتر از این عمل کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: صحبتهای زیادی در مورد ممنوعیت تبلیغات کالاهای خارجی در کشور می‌شود، اما تصور می‌کنم این مساله نمی‌تواند محوریت حمایت از تولید، کار و سرمایه ایرانی باشد، چرا که منافع عده‌ای به واسطه واردات و تبلیغات کالاهای خارجی در کشور تامین می‌شود که این مساله جای تعجب دارد.

نماینده کاشان آران و بیدگل، ایجاد چرخه و مداری متشکل از تولید کننده، کارگران و دولت را برای حمایت از کار، تولید و سرمایه ایرانی مناسب ارزیابی و خاطرنشان کرد: برای حمایت از تولید ملی باید چرخه‌ای ایجاد کرد که طی آن، کارآفرینان و تولید کنندگان بتوانند با حمایت دولت و نقش آفرینی کارگران، کمیت و کیفیت تولید داخلی را بالاببرند و در این راستا، حمایت دولت از کارآفرینان و تولید کنندگان می‌تواند راهگشا باشد.

منصوری تصریح کرد: در این راستا، مجلس هم باید با تصویب قوانین، فعالیت تولیدی و کارآفرینی در کشور را تسهیل کند و در ادامه این مسیر و با افزایش کیفیت کالای داخلی، مردم هم به استفاده از کالای تولید داخل تشویق شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با انتقاد از عدم پرداخت سهم بخش تولید از محل درآمدهای اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها گفت: وقتی دولت از پرداخت سهم بخش تولید امتناع کند، به صورت طبیعی چرخه حمایت از کار، تولید و سرمایه ایرانی دچار اختلال می‌شود که این مساله مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند.

نماینده مجلس نهم معتقد است: ممنوعیت تبلیغات کالای خارجی و تشویق مردم به خرید کالای تولید داخل زمانی می‌تواند تاثیر قابل ملاحظه در حمایت از تولید ملی داشته باشد، که فرایند حمایت‌ها به سمت افزایش کمی و کیفی کالای تولید شده در داخل کشور باشد، از این رو به دلیل تبلیغات گسترده محصولات خارجی در تلویزیون‌های ماهواره‌ای، نمی‌توان امید زیادی به تاثیر ممنوعیت تبلیغات کالای داخلی در حمایت از تولید ملی داشت.

منصوری در پایان یادآور شد: روان سازی فعالیت تولیدکنندگان و کارآفرینان، آموزش فرهنگی کارگران در راستای تولید کالای با کیفیت، بهینه سازی روند تولید اعم از ابزارآلات و... در ‌‌نهایت به افزایش کیفیت و فروش کالای تولید داخل منجر می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد