گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

احداث بندهای پخش سیلاب منطقه سن‌سن

خبر
رئیس منابع طبیعی کاشان خبر داد
آغاز احداث بندهای پخش سیلاب منطقه سن‌سن کاشان
 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان از آغاز عملیات احداث بندهای سیلاب در منطقه سن‌سن از توابع بخش مرکزی شهرستان کاشان خبر داد.

رحمت‌الله رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: احداث بندهای پخش سیلاب در منطقه سن‌سن از توابع شهر مشکات و بخش مرکزی شهرستان کاشان با هدف جلوگیری از جاری شدن سیل در این منطقه طراحی شده است.

این مسئول افزود: در فاز نخست این طرح 350 هزار مترمکعب از روان‌آب‌های منطقه سن‌سن را کنترل و در مرحله بعدی با اجرای طرح به طور کامل که شامل شش بند پخش سیلاب است منطقه سن‌سن از خطرات ناشی از سیلاب‌ها در امان است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان یادآور شد: عملیات احداث بندهای سیلاب در منطقه سن‌سن با اعتباری بالغ بر 280 میلیون ریال آغاز شده است.

به گفته وی، اراضی مسکونی و مزارع منطقه سن سن از جمله مناطقی است که همه ساله در معرض سیل قرار داشته و در گذشته نیز خساراتی به منطقه وارد شده است.

رحمانی در ادامه از پایان عملیات بند مشکات خبر داد و افزود: با احداث بند سنگ، سیمان و رسوب‌گیر در بالادست شهر مشکات، عملیات اجرایی این بند به پایان رسیده است.

این مسئول افزود: بند سنگ و سیمان مشکات از نوع خاکی با ظرفیت 500 هزار مترمکعب آب‌گیری است که عملیات اجرایی آن در سال 89 با اعتباری بالغ بر 350 میلیون تومان آغاز شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان همچنین اذعان داشت: ظرفیت آب‌گیری این بند با اجرای سازه به 600 هزار مترمکعب رسیده است.

منطقه سن‌سن از توابع شهرستان کاشان در فاصله‌ 25 کیلومتری ک‍‍اش‍‍ان‌ واقع شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد