گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

اهدای لوح تقدیر به شهردار قمصر

خبر
اهدای لوح تقدیر به شهردار  قمصر

بنا به درخواست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان به پاس قدردانی اقدامات شایسته شهرداری قمصردر راستای سیاستهای کلی اصلاح الگوی مصرف ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و اعمال مدیریت بهینه انرژی به شهردارقمصر اهداء شد.

کاشان - ایلنا: تقدیر نامه‌ای بنا به درخواست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان به پاس قدردانی اقدامات شایسته شهرداری قمصر در راستای سیاستهای کلی اصلاح الگوی مصرف ابلاغی ازسوی مقام معظم رهبری و اعمال مدیریت بهینه انرژی از سوی استاندار محترم، جناب آقای دکتر ذاکراصفهانی به شهردار قمصر اهداء شد.

شهردار قمصر در گفتگو با خبرنگارایلنا در کاشان گفت: در حقیقت، هر سفر و گشتی که دارای تقابل فرهنگی، ‌ نقاط زیبای طبیعی و گردشگری باشد شاید تحت لوای نام طبیعت گردی قرار گیرد که انگیزه‌هایی خیرخواهانه و پاک در پس این تلاش و علاقه وافر قرار دارد تا به کسانی که می‌خواهند انتخابی آگاهانه داشته باشند کمک کند. نقص قوانین و عدم وجود یک صنعت استاندارد بسیاری از مسافران علاقه‌مند را در مقوله گردشگری ناخرسند می‌ نماید. وقتی به نقش جامع این پدیده در اقتصاد جهانی می‌نگریم به راحتی می‌توانیم متوجه شویم که چرا بازار گردشگری تا این حد به رشد و تعالی رسیده، طبق آمار و اعداد سازمان جهانگردی ارزش طبیعت گردشگری در سال بیست میلیارد دلار برآورد شده که این یک پنجم گردشگری بین المللی است.

علی اصغر شقایقی در ادامه با توجه به وجود پتانسیلهای گردشگری در شهر قمصر که بعنوان یک شهر ایمن و سبز شناخته شده برخورداری از وجود باغهای سبز و ایجاد پارک‌ها و بوستان‌ها با امکانات روز یکی از مقوله‌های معرفی این شهر بعنوان شهری سبز و ایمن می‌توان عنوان کرد.

شقایقی گفت ضمن تشکر از مسئولین محترم استان خصوصاً استاندار محترم و سازمان محیط زیست که نگاهی ویژه به این شهر گردشگری داشته‌اند معرفی شهر قمصر بعنوان شهری ایمن و سبز را در مرحله اول وجود شهروندانی دانست که با صنعت گردشگری ومقوله گردشگر پذیری در این شهر عجین گشته‌اند و سپس مرهون گردشگرانی که با فرهنگ‌های متنوع از این شهر بازدید می‌نمایند. ضمن آنکه زحمات شبانه روزی پرسنل زحمتکش این شهرداری خصوصاً‌ مدیریت فضای سبز که با کارشناسی‌های صورت گرفته و تلاش چندین ساله این امر مهیا گشته است، را نباید نادیده گرفت.

در ادامه دبیر مدیریت سبز شهرداری قمصر مهندس علی مهرآبادی خاطرنشان کرد با توجه به سرانه فضای سبز این شهر نسبت به جمعیت ثابت به متراژ ۳۴۰ مترمربع با کارشناسی‌های صورت گرفته و همکاری محیط زیست شهرستان کاشان به همراه بهره وری از امکانات پارک‌ها و فضای سبز در سالهای ۱۳۸۹ الی ۱۳۹۱ این شهر را به اینجایگاه رسیده است.

وی افزود اهم برنامه‌های صورت گرفته توسط این مدیریت تغییر سیستم آبیاری فضای سبز بصورت بارانی و قطره‌ای، ‌ جداسازی آب فضای سبز از آب شرب، ‌آبیاری فضای سبز و بوستان‌ها در شب جهت استفاده بهینه، استفاده از کودهای دامی و کمپوست با هدف افزایش ظرفیت نگهداری آب، ‌ انتخاب گونه‌های گیاهی مناسب با آب و هوای منطقه از جمله گل محمدی و توت زینتی، کاهش سطوح چمن کاری و کاشت گل محمدی بعنوان نماد شهر بعنوان گیاه جایگزین، تغییر سیستم آبیاری گلخانه‌ها از سنتی به بارانی (مه پاش یا می‌ست) استفاده از چراغ‌های رفلکتوری و لامپ‌های کم مصرف در پارک‌ها با هدف تأمین روشنایی و اجرای هر چه بهتر مدیریت سبز، ساخت مخزن ذخیره آب ۱۶۰هزار متر مکعبی جهت ذخیره سازی در فصول پاییز و زمستان و استفاده در زمان اوج مصرف (سه ماهه تابستان) و انتخاب نهالهای بزرگ و قوی به هنگام خرید و کاشت با هدف کاهش خطر تخریب نهال می‌توان اشاره نمود.

شایان ذکر است شهر قمصر با جمعیت ثابت ۳۶۶۳ نفر و جمعیت متغیر ۶۰ هزار نفری و حضورگردشگران داخلی و خارجی که بیش از ۵/۱ میلیون نفر می‌باشد این شهر را به یکی از قطب‌های گردشگری ایران و استان اصفهان تبدیل نموده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد