گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

تخمین نیروی انسانی در شهرداری کاشان

مدیر طرح و برنامه شهرداری کاشان:
 
تخمین نیروی انسانی در شهرداری کاشان بومی سازی و اجرا شد


مدیر طرح و برنامه شهرداری کاشان از اجرای روش مطالعه کار در تخمین نیروی انسانی مورد نیاز در شهرداری کاشان خبر داد.

مدیر طرح و برنامه شهرداری کاشان از اجرای روش مطالعه کار در تخمین نیروی انسانی مورد نیاز در شهرداری کاشان خبر داد.

سید مرتضی حسینی در گفتگو با خبرنگارایلنا در کاشان با اعلام این خبر افزود: هدف از اجرای این طرح، تعیین حجم نیروی کار مورد نیاز براساس اهداف، وظایف و برنامه‌های شهرداری در واحد‌های مختلف است.

وی خروجی اجرایی شدن این طرح را میزان دقیق نیروی انسانی مورد نیاز، سابقه مدیریت، سابقه کار‌شناسی و کلیه آموزش‌های مورد نیاز دانست.

وی با اشاره به اینکه، طرح تخمین نیروی انسانی ابتدا بر اساس تطبیق با وضعیت نیروهای شهرداری با تعدادی از سایر شهرداریهای هم درجه در کشور با لحاظ رابطه آن با متغیرهایی همچون بودجه، وسعت و جمعیت شهر و اثبات فقدان رابطه معنی دار میان جذب نیرو و متغیر‌های مذکور است افزود: با اجرای این طرح علاوه بر مشخص نمودن کلیه آموزش‌های مورد نیاز، تشخیص نیروهای مازاد در شهرداری و کیفیت نوع نیاز‌ها پرسنلی در شهرداری‌ها مودر بررسی قرار گرفت از مزیای اجرای این طرح است.

حسینی ضمن اشاره به جایگاه بی‌بدیل منابع انسانی در تحقق اهداف و کامیابی سازمانی و تاثیر غیر قابل انکار بهره وری نیروی انسانی بر شاخص بهره وری کل سازمان‌ها به ویژه شهرداری‌ها افزود: تعیین تعداد و کیفیت مورد نیاز منابع انسانی از مهم‌ترین اقدامات حوزه ادای مالی است که می‌بایست با متد‌های کار‌شناسی احصاء در برنامه‌های سازمانی معمول شود.

وی همچنین با اشاره به استفاده از روش تطبیقی برای تخمین تعداد نیروی انسانی از طریق تطابق وضعیت پرسنلی تعدادی از شهرداریهای هم درجه کشور و لحاظ رابطه تعداد پرسنل دراین شهرداری‌ها با متغیرهایی همچون بودجه مصوب وسعت محدوده خدماتی و جمعیت شهر اظهار داشت: بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد که متاسفانه رابطه معناداری میان متغییرهای تاثیر گذار بر تعداد نیرروی انسانی در شهرداری‌ها ی مورد بررسی وجود ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: استفاده از روش مطالعه کار به عنوان روش عینی –ذهنی بهترین متد حال حاضر تخمین نیرو در شهرداری‌ها است که این مهم در شهرداری کاشان پیاده سازی شده و تخمین دقیق نیرو‌ها تعیین تخصص‌های مورد نیاز، نیازهای آموزشی پرسنل و لحاظ نمودن سابقه مدیریت و کار‌شناسی را برای اجرای شرح وظایف پست‌ها و مشاغل سازمانی را از مزایای اجرایی این مدل برشمرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد