گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

200 هزار مترمکعب آب در بند چنار ذخیره شد

خبر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان:

200 هزار مترمکعب آب در بند چنار ذخیره شد

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان از آبگیری 200 هزار متر مکعبی بند خاکی روستای چنار از توابع بخش نیاسر کاشان خبر داد.



رحمت‌الله رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: طی بارندگی‌‌های اخیر 200 هزار مترمکعب آب در بند خاکی چنار از حوزه رودخانه چمرود و پایین‌دست روستای نشلج توابع بخش نیاسر شهرستان کاشان ذخیره شده است.

وی هدف از ساخت این بند خاکی را جلوگیری از فرسایش خاک، جلوگیری از سیلاب، ذخیره نزولات، استحصال آب‌های باران و افزایش آب‌دهی قنوات و چشمه‌های پایین‌دست ذکر کرد و گفت: پیش از ساخت این بند خاکی آب‌های سطحی این روستا به هدر می‌رفت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان یادآور شد: بند خاکی روستای چنار از محل اعتبارات آبخیزداری احداث شده و به بهره‌برداری رسیده است.

رحمانی در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون 14 بند و سد خاکی در شهرستان کاشان احداث شده است بیان داشت: علاوه بر این بالغ بر 23 بند سنگ و سیمان، پخش سیلاب و چهار بند انحرافی در شهرستان کاشان احداث شده است.

وی حجم آبگیری پروژه‌های اجرا شده در یک نوبت را بالغ بر 12 میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: نزولات آسمانی در این منطقه شهرستان در حد نرمال بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان همچنین از اجرای عملیات بیولوژیک در یک‌هزار هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد