گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

احداث استخرهای ذخیره آب اساسی‌ترین نیاز کشاورزان کاشانی

خبر
فرماندار کاشان عنوان کرد
احداث استخرهای ذخیره آب اساسی‌ترین نیاز کشاورزان کاشانی

 فرماندار ویژه کاشان احداث استخرهای ذخیره آب را یکی از اساسی‌ترین نیازهای کشاورزان روستایی این شهرستان دانست.



به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علیرضا جوادی سه‌شنبه‌شب در جمع مدیران ادارات در بخش نیاسر از توابع این شهرستان با تأکید بر لزوم فعالیت‌های مشارکتی کشاورزان برای رسیدن به نتیجه مطلوب در راستای حل مشکلات اظهار داشت: 40 درصد از هزینه‌های اولیه احداث استخرهای ذخیره آب توسط کشاورزان و مابقی توسط دولت تأمین می‌شود.

وی همچنین از تشکیل تعاونی‌های روستایی و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی به عنوان برخی از فعالیت‌های مشارکتی کشاورزان روستایی نام برد.

معاون استاندار و فرماندار کاشان همچنین اجرای طرح‌های آبیاری مکانیزه و تحت فشار را از دیگر ضرورت‌های بخش کشاورزی خواند و خاطرنشان کرد: با اجرای سیستم آبیاری تحت فشار و بهره‌وری از منابع موجود آب کشاورزی مشکل کمبود آب روستائیان برطرف می‌شود.

به گفته وی دولت برای اجرای آبیاری تحت فشار 85 درصد تسهیلات بلاعوض و 15 درصد وام بانکی با بازپرداخت طولانی مدت 10 ساله در نظر گرفته است.

جوادی در ادامه با اشاره به سفرهای دوره‌ای سفیران خدمت به روستاهای کاشان، آشنایی، بررسی و حل مشکلات روستائیان و ایجاد زمینه توسعه محصولات کشاورزی در راستای کمک به تولیدات داخلی را از اهداف این سفرها ذکر کرد.

وی تصریح کرد: بیش از 90 درصد از مصوبات سفرهای دوره قبل در 9 روستای بخش نیاسر شامل رهق، ازناوه، ارمک، کله، ون، وادقان، سار، قه و برزآباد کاشان انجام شده است.

فرماندار ویژه کاشان عنوان کرد: بخشی از مصوبات که تحقق نیافته است اگر مانع قانونی و یا مشکل خاصی داشته به اطلاع مردم رسیده و از دستور کار خارج و آن دسته از مصوباتی که قابلیت اجرا دارد و می‌توان با تمهیداتی آن را اجرا کرد به زودی انجام می‌شود.

وی فاضلاب روستایی، ساخت خانه عالم، بهسازی جاده بین مزارع، زیرسازی و واگذاری مدارس، احداث بندهای خاکی آبخیزداری، احداث استخرهای ذخیره آب، واگذاری زمین به جوانان و کشاورزان، مجوز مرغداری و دامداری روستایی، جاده‌سازی، واگذاری زمین‌های ورزشی، بهسازی مراکز بهداشت روستایی، ساماندهی گلزار شهدا روستایی، پوشش تلفن همراه، نامگذاری معابر، لایروبی و مرمت قنوات، آسفالت جاده، مجوزهای مرغداری و دامداری را از جمله روستاهای بخش نیاسر برشمرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد